presne si to vystihol keby BA upadala, tak asi by kvôli tomu nerozširovali dialnicu a pod. veci...
počet obyvateľov v BA zaznamenal pokles, ale ten je z hľadiska MHD irrelevantny... oveľa dôležitejší počet je počet cestujúcich... a ten nad nad milion určite skôr- či neskôr bude...
.
Janalanik asi nepozná súčasné trendy v BA, kedy veľa obyvateľov odchádza na vidiek a svoje byty prenajímajú iným dočasným obyvateľom, resp. to, že v BA sa bývanie posúva mimo BA hranice a rozširuje najmä tretí sektor - pracovné miesta...
.
Hypoteticky, môže v BA bývať 0 obyvateľov s tým, že tú budu len pracovné miesta s tým, že všetci budú bývať na vidieku... no to neznamená, že v meste sa nikto nebude pohybovať (to bola extrémna hypotetická ilustrácia)
To koľko tu ľudí pribúda alebo ubúda nie je tak podstatné ak riešite dopad daného faktoru na dopravu. Podstatné je to koľko ľudí sem chodí za prácou, a koľko školákov poberajú školy. Lebo Bratislava môže mať tých 450 000 ľudí no keby len oni používali cesty v BA a linky MHD, boli by cesty oveľa voľnejšie. Takže v tomto smere by mohli napomôcť firmy, ktoré by poskytovali údaje koľko ľudí zamestnávajú a koľko dochádza do práce autom, bicyklom, MHD a to isté platí pre školy, škôlky. My na SGeŠ sme napríklad triednej diktovali či ideme autom, vlakom, MHD a koľko nám to trvá, vždy na začiatku polroka sa to zapísalo do nejakého fasciklu (neviem síce načo no osožilo by to veľmi ako údaje pre dopravu v meste).
Ja by som to povedal takto. Cistych obyvatelov Bratislavy je naozaj o nejake to percento menej. Ale ludi, ktorych sa v Bratislave kazdy den pohybuje je stale viac a viac. Cesty su stale viac preplnene, tranzitu je ovela viac.
Já ale mluvil o rozdílu s 90tými léty. To Bratislava vykazovala 452 000 obyvatel, což byl vrchol počtu obyvatel. Pak jsem napsal, že počet obyvatel stagnuje. Ale jak vidíš, nepřibývá, jak tu někdo sní o 4 miliónech do konce století, dokonce stále Bratislava nemá ani tolik obyvatel jako v polovině devadesátých let, kdy měla víc jak 450 tisíc, že?
Mna by skorej zaujimalo, ci je niekde nejaka statistika, kolko ludi je v Bratislave pocas dna. Napr. rano o 9:00, nie kolko ma napisanych trvale miesto pobytu. Tam by sa to mohlo dost zvysit. Ved kolko ludi z celeho Slovenska tu pracuje ci studuje, denno denne sem dochadza a doprava to musi riesit.
bavíme sa o aglomerácii alebo o Bratislave ako takej? Ja si stojím za tým, že aglomerácia Bratislavy (ktorou je hranica pravidelnej dennej dochádzky daná do hraníc Bratislavského a časti Trnavského kraja bude mať toľko obyvateľov...
a okrem urbanizácie na rast Bratislavy vplývalo aj pričleňovanie obcí a to do 100 rokov bude určite.
A neviem, prečo stále spomínaš prirodzený prírastok, keď ten je v BA dlhodobo v mínuse, no veľmi dokonale ho kompenzuje, ba až nahrádza migračný prírastok...
Ako ti tu už bolo vysvetlené... MHD sa prepravujú aj neobyvatelia, preto hranice aglomerácie sú v izolínii dennej dochádzky...
Ktorá len tak mimochodom tvorí 1/5 Slovenska, a zahŕňa niekoľko najhustejšie osídlených okresov...
Asi nás chcel ubezpečiť, že medzi časom sa nerozhodne inak a nebudú z tunela podzemné garáže ? alebo mal na mysli preferenciu v zmysle, že električka sa nebude musieť báť výjsť z tunela z obáv či do nej dačo nenarazí a že raz sa dočká tej zelenej ?
Podla obce.info ma Bratislava pocet obyvatelov: 425 459 a rozloha: 36 790 ha. Na bratislava.sk je to 425 533 (5 okresov, 17 mestskycch casti) pri rozlohe 36 760 ha.
Podla Wikipedie je to 428 791 (31. 12. 2008), pri rozlohe 36 758 ha. Aglomeracia Bratislavy ma 546 300 pri 85 315 ha. Do toho sa urcite nerataju vzdialenejsie dediny, ktore su v okrese SC ci DS, do ktorych sa prestahovali ludia z mesta.
Ja ked som si zo strednej skoly zapametal udaj 427 368 obyvatelov Bratislavy, co bolo tak v roku 2002. Cize podla toho ludi moc neubuda.
Slováci mají nízký přírůstek, nicméně fertilitu mají pod 2,1, což je hodnota znovuobnovení populace. Populace roste jen díky tomu, že se prodlužuje věk dožití a silné ročníky, ještě nedosáhly stáří. Přírůstky okresů Malacky, Pezinok, Senec jsou ničím oproti přírůstku v rozvojovém světě. Navíc to nejsou suprově lidnaté okresy a pokud tam je přírůstek pár stovek lidí za rok, tak těch 4 miliónů skutečně do sta let nedosáhneš, ani kdyby ses rozkrájel.
Až bude mít Bratislava aglomeraci 1,7 miliónů, pak bude mít Budapešť 5 miliónů. Co to kecáš za hovadiny? Moskva má dneska 11 miliónů obyvatel Rusko má 120 miliónů, či-li Moskva má necelých 10% populace Ruska, stejně jako Bratislava. Pokud Takže má logika je správná pokud vynásobíš 10x počet obyvatel Bratislavy, tak vynásob 10x počet obyvatel Slovenska a dostaneš hodnotu 50 miliónů obyvatel. Což jak vidíš je holý nesmysl. Či-li si nech své bludy o 4 miliónové Bratislavě. To může napsat jen duševně chorý. Za předpokladu, že by Slovensko za 100 let stejý počet obyvatel (přestože prognózy hovoří o úbytku), tak by v Bratislavě muselo žít 80% populace Slovenska a to jak jistě uznáš je prvotřídní hovadina.
Co se týče projektů a jejich nárůstu obyvatel, Ano může tam narůst počet obyvatel. jinde v Bratislavě zas počet obyvatel klesne. A nemysli si, že rodiny s jedním dítětem znamenají nárůst počtu obyvatel. Zapomínáš, že i lidé umírají. Až budou mít Slovenky v průměru 7 dětí, pak mi piš básně o 4 miliónové Bratislavě. Do té doby si dej pohov. Tvé úvahy, že růst ze 40 tisíc na 400 tisíc za sto let je totéž, co ze 400 tisíc na 4 milióny, jasně odkazují, že tomu nerozumíš ani za mák.
A laskavě si uvědom rapidní snížení fertility slovenských žen!!!! A uvědom si, že nárůst Bratislavy byl dán ve 20 století hlavně urbanizací, neboť do té doby skoro žádná nebyla.
mimoň... síce BA poklesla na počte obyvateľov, ale pozri si extrémne prírastky v okolitých okresoch...
ako BA aglomeráciu treba brať celý kraj...
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Ike
a okrem urbanizácie na rast Bratislavy vplývalo aj pričleňovanie obcí a to do 100 rokov bude určite.
A neviem, prečo stále spomínaš prirodzený prírastok, keď ten je v BA dlhodobo v mínuse, no veľmi dokonale ho kompenzuje, ba až nahrádza migračný prírastok...
Ako ti tu už bolo vysvetlené... MHD sa prepravujú aj neobyvatelia, preto hranice aglomerácie sú v izolínii dennej dochádzky...
Ktorá len tak mimochodom tvorí 1/5 Slovenska, a zahŕňa niekoľko najhustejšie osídlených okresov...