Po čase mi napadol takýto variant:
a) 65-ku nechať v pôvodnej trase "Tbiliská - Jurajov dvor". Totiž trasa až na Čiližskú mi "v dobe semafórov a zápch" pripadá byť dosť riskantná na dodržiavanie CP...
b) 67-ku v upravenej trase: Z Jurajovho dvora tak ako teraz 65-ka s tým, že za zastávkou "Podzáhradná" by sa od zastávky "Bodrocká" napojila na svoju trasu na Vinohradnícku.
Síce by som týmto zrušil novovytvorenú celkom dobrú možnosť prestupu z Dolných honov (Čiližskej a spol.) k Slovnaftu na zastávke "Podzáhradná", ale bolo by to LACNEJŠIE, ako držať skrátenú 67-ku a zároveň aj "dlhočíznu" 65-ku.
Vychádzam z toho, že v úseku "Hronská - Čiližská" premáva viacero iných liniek.
Zastávka "Železničná" by tak bola obsluhovaná iba 79-kou, ale je v pešej dostupnosti k zastávkam "Čiližská" a "Šíravská".
No a od zastávky "Majerská" po Astronomickú nie je o čom. 78-ka aj 87-ka tak idú.
A úsek medzi Astronomickou a Avionom ani nespomínam, pretože ani terajšia nová 65-ka tento úsek nijak nenahrádza. Teda tam sa cestujúci môžu spoľahnúť jedine na 39-ku a 61-ku, čo je dosť nepraktické a zdĺhavé - proste Pena má smolu...
PS: Ak by sa niekomu nepáčilo, že zrušením spojenia "Vinohradnícka - Astronomická" by prišiel o možnosť prestupu na električky do centra mesta, tak na trolejbusy do centra môže prestúpiť na zastávke "Cintorín Ružinov".
a) 65-ku nechať v pôvodnej trase "Tbiliská - Jurajov dvor". Totiž trasa až na Čiližskú mi "v dobe semafórov a zápch" pripadá byť dosť riskantná na dodržiavanie CP...
b) 67-ku v upravenej trase: Z Jurajovho dvora tak ako teraz 65-ka s tým, že za zastávkou "Podzáhradná" by sa od zastávky "Bodrocká" napojila na svoju trasu na Vinohradnícku.
Síce by som týmto zrušil novovytvorenú celkom dobrú možnosť prestupu z Dolných honov (Čiližskej a spol.) k Slovnaftu na zastávke "Podzáhradná", ale bolo by to LACNEJŠIE, ako držať skrátenú 67-ku a zároveň aj "dlhočíznu" 65-ku.
Vychádzam z toho, že v úseku "Hronská - Čiližská" premáva viacero iných liniek.
Zastávka "Železničná" by tak bola obsluhovaná iba 79-kou, ale je v pešej dostupnosti k zastávkam "Čiližská" a "Šíravská".
No a od zastávky "Majerská" po Astronomickú nie je o čom. 78-ka aj 87-ka tak idú.
A úsek medzi Astronomickou a Avionom ani nespomínam, pretože ani terajšia nová 65-ka tento úsek nijak nenahrádza. Teda tam sa cestujúci môžu spoľahnúť jedine na 39-ku a 61-ku, čo je dosť nepraktické a zdĺhavé - proste Pena má smolu...
PS: Ak by sa niekomu nepáčilo, že zrušením spojenia "Vinohradnícka - Astronomická" by prišiel o možnosť prestupu na električky do centra mesta, tak na trolejbusy do centra môže prestúpiť na zastávke "Cintorín Ružinov".
Ike
Tá Záhorská bystrica je mestská časť Bratislavy a podľa Zákona o Bratislave z vyzbieraních daní, prispieva do rozpočtu mesta Bratislavy. Preto tu premáva verejná doprava, ktorá je prevádzkovaná stopercentným vlastníkom mesta - DPB. Čiže obyvatelia si cez dane platia túto službu a poplatok je de facto (z hľadiska reálnych nákladov) symbolický.
Chorvátsky Grob úzko spolupracuje s mestom Bratislava a keď mám byť úprimný, je to najbližší adept na obec pričlenenú k BA ako mestská časť. Linku 630 si tiež financuje.
Linka 901 a 801 je iniciatíva Dopravného podniku. T.j. okrem toho, že 100% vlastníkom je mesto Bratislava, má vlastné financie s ktorými môže hospodáriť a vzhľadom na to, že to nie je služba vo verejnom záujme (obyvatelia Rajky ani Hainburgu ani Wolfsthalu neplatia BA dane (resp. sú taký špekulatni s trvalým pobytom)). A teda DPB musí nájsť hranicu medzi dopytom a ponukou a správnou cenou... ak dá nízku cenu, tak na tom môže strácať, ak dá vysokú, tak sa zníži dopyt.
A teraz k tomu, že 801 je financovaná z fondov EÚ. Predpokladám, že to bude ESF, ale to je jedno. Tie fondy nefungujú tak, že tu máš peniaze, rob si s nimi čo chceš. Získanie príspevku na základe súťaže je obtiažna vec a v prvom rade ide o to, že TY to najprv zo svojeho zaplatíš a potom ti oni vrátia peniaze za predpokladu, že je všetko v poriadku. Navyše medzištátna linka a nenávratný príspevok vyžaduje veľa veľa byrokracie a administratívy a ono tých pracovníkov treba aj z niečoho platiť... takže toľko