Trať Poltár - Rimavská Sobota bola (tuším koncom roka 2007, no s dátumom som si nie istý) definitívne zrušená a vyškrtnutá zo znamu tratí. Teraz už nemá zmysel hovoriť, že doprava je t.č. pozastavená, lebo tá trať už proste oficiálne neexistuje (a miestami už neexistuje ani v skutočnosti vdaka niektorým aktívnym spoluobčanom).
No NerozVážny tliapal, že sa vraj postaví jednak pozdĺž existujúcich tratí, jednak sa využijú niektoré trate, kde je teraz doprava zastavená (tomu druhému nerozumiem, pretože všetky vedú zo severu na juh, kým ŠRT má viesť z východu na západ)
Zabudol si prečítať "spojenie ... je úplne nevhodné". Bratislava-Nitra autá necelých 90 km po diaľnici a rýchlostnej ceste, vlaky 98 km a z toho 35 km jednokoľajka. Nitra-Levice nič. Levice-Šahy s úvraťou v Čate, jednokoľajná lokálka. Veľký Krtíš-Lučenec peážou cez Maďarsko, kde sa jazdí tuším 20 (MÁV nemajú záujem o údržbu). Poltár-Rimavská Sobota nezíva prázdnotou, ale je už zrušená.
Pre tieto oblasti by železnica priniesla nejaké pozitíva. Ak by však išla cez Zvolen, tak by to bolo úplne nanič.
K bodu 2. Myslíš, že keď nemáme využitý koridor, ktorý modernizujeme už pomaly 10 rokov rýchlosťou necelých 10 km/rok a prekladisko ČnT je efektívne budovať novú trať krížom cez celý štát? Podľa mňa by bolo už skôr lepšie riešiť koľajovou splietkou na "južnom" ťahu v úseku KE - ZV - GA - BA NM - BA Petržalka - OBB. Ale nejak sa o to veľmi nezaujímam, nepoznám sklonové, výškové pomery toho tvojho návrhu, ani trate 160, takže je to skôr otázka na teba. Ale v zásade som proti celému návrhu ŠRT.
Tú predposlednú vetu si dúfam nemyslel vážne. ? Sám určite dobre vieš, že momentálne panuje v DPB absolutistické zriadenie... Stálo by ale určite za úvahu taký pokus uskutočniť.
Btw. na apríl vybavujem jednu šotoakciu, myslím, že pre väčšinu priaznivcov MHD zaujímavú. Všetko sa dozviete včas z iMHD, nechcem dopredu prezrádzať, aby som to náhodou nezariekol. Myslím si, že dopravní nadšenci by mali mať častejšie takéto veľké stretnutia, lebo v opačnom prípade spolu komunikujú viac-menej len cez diskusné fóra a na nich sú na seba častokrát zbytočne nepríjemní a vznikajú tu nezmyselné spory o ničom, ktoré by pri normálnej komunikácii určite nevznikli... Napr. v Košiciach sa dopravní nadšenci pomaly denne stretávajú (napr. v Ikaruse #4097) a vzťahy tam sú oveľa lepšie ako v BA...
A ten úsek Bratislava - Nitra si ako predstavuješ? Cez, ktoré mestá by to malo ísť? Spojenie BA - NR je, len mizerne chodia vlaky po tej trase. Tiež NR - Levice - Šahy - V. Krtíš. Z Veľkého Krtíša kedysi chodili aj osobné vlaky tam trať je a pokračuje okolo Ďulovho dvora, cez Malé Straciny, Malé Zlievca, Bušince, Nogradszakál, Ráróspuszta, Litke, Ipolytarnóc, Kalonda, Rapovce, Mikušovce a Lučenec. Ďalej trať Lučenec - Breznička - Poltár - Katarínska Hute je v prevázdke za to, trať Poltár - Rimavská Sobota už zíva prízdnotou ? Takže v podstate by ŠRT mohla nahradiť niekde klasickú trať ktorá nieje už využívaná, ale nikde by musela nutne kopírovať existujúce trate, takže si nepomôžeš. Podľa mňa je celá ŠRT somarina, teda nie ten rozchod ale jej stavba cez celé Slovensko. Skôr by sa mali peniaze investovať do úprav terénu a následne zväčšovanie polomerov oblúkov pre minimalizovanie rýchlostných obmedzení vlakov, ďalej elektrifikácia trate Banská Bystrica - Diviaky - Vrútky a Zvolen - Lučenec - Fiľakovo - Košice. Neviem komu a na čo je dobrá ŠRT... Doteraz to nikoho nesvrbelo.
No mne pride ta stavba tiez ako blbost (hoci odbornik na to nie som, cize ide o cisto laicky pohlad).. to co som napisal by som bral keby sa uz ta trat realizovala.
mozne je to urcite, ale obavam sa ze by to bol iny luxus...
ta zeleznica by mala vyznam ak by sme nemali rozostavanu dialnicu a ak by sme mohli cenovo konkurovat okolitym krajinam... nakladna doprava je tu vsak najdrahsia...
vychod a gemer sa da ovela lepsie ozivit prave dokoncenim dialnice a rychlostnych ciest...
stavat komplet novy zeleznicny koridor by bolo dost mastne
Mozno by bolo zaujimavou myslienkou postavit ju na dualny rozchod (ak je to mozne). Ak to mozne nie je, potom by tam (ak ma sluzit na osobnu dopravu) museli jazdit specialne vozidla. Zial..
Ale predstava vlakoveho intervaloveho spojenia (tym sa nemysli zlocinecky takt "priblizne kazde dve hodiny, okrem dvanastej, strnastej a osmej") s nejakymi modernymi vozmi na trase BA-NR znie pekne.
1. Ťahanie vlakov cez rovinaté Maďarsko a obchádzanie Slovenska s jeho Štrbskou rampou a podobnými lahôdkami je úplne logické.
2. Ak by sa postavila ŠRT v rozumnom smerovaní, tak by železnicu dostali aj oblasti, v ktorých spojenie chýba alebo je úplne nevhodné. Pod rozumným smerovaním mám na mysli napr. líniu Bratislava-Nitra-Šahy-V.Krtíš-Lučenec-Rim.Sobota-Tornaľa. Iné by, samozrejme, bolo, keby ŠRT kopírovala niektorú z existujúcich tratí - tam by som sa aj ja staval proti.
Ja by som z pokusu, kde jeden druhému v záujme rekordu vylezie aj na hlavu, neusudzoval nič . (Ostatne, tuším do Trabantu sa kedysi rekordne narvalo 16 ľudí - a tiež z toho nemožno usudzovať, koľko sa vojde povedzme do Octavie.)
"myslíš si, že výrobca tam tie údaje hádže z brucha"
Výrobcovia používajú smernicu EÚ (2001/85, ak sa nezmenila), ktorá stanovuje 8 ľudí na m2. Takýto počet je podľa mňa zhovädilosť, nakoľko je (možno) dosiahnuteľný len pri extrémnej tlačenici a v pravidelnej prevádzke by sa vyskytovať nemal. Párkrát som si porátal, koľko ľudí asi tak je v plnej T3 či T6 v rannej špičke (zo svojej výšky mám dosť dobrý prehľad), a rozhodne sa neblížil k tabuľkovým číslam.
Ostatne - čo tak urobiť pokusy? Ak bude zasa okolo MDD deň otvorených dverí, zožeňme 250 dobrovoľníkov a môžeme otestovať všetko, čo bude vystavené. A aby tam bola reprezentatívna vzorka prevádzkových vozidiel, to by si mohol so svojím vplyvom v DPB zariadiť Ty . Čo Ty na to?
ľudský potenciál = myslel som po kvalitatívnej stránke nie kvantitatívnej
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
810zssk
Ale predstava vlakoveho intervaloveho spojenia (tym sa nemysli zlocinecky takt "priblizne kazde dve hodiny, okrem dvanastej, strnastej a osmej") s nejakymi modernymi vozmi na trase BA-NR znie pekne.