No mne pride ta stavba tiez ako blbost (hoci odbornik na to nie som, cize ide o cisto laicky pohlad).. to co som napisal by som bral keby sa uz ta trat realizovala.
mozne je to urcite, ale obavam sa ze by to bol iny luxus...
ta zeleznica by mala vyznam ak by sme nemali rozostavanu dialnicu a ak by sme mohli cenovo konkurovat okolitym krajinam... nakladna doprava je tu vsak najdrahsia...
vychod a gemer sa da ovela lepsie ozivit prave dokoncenim dialnice a rychlostnych ciest...
stavat komplet novy zeleznicny koridor by bolo dost mastne
Mozno by bolo zaujimavou myslienkou postavit ju na dualny rozchod (ak je to mozne). Ak to mozne nie je, potom by tam (ak ma sluzit na osobnu dopravu) museli jazdit specialne vozidla. Zial..
Ale predstava vlakoveho intervaloveho spojenia (tym sa nemysli zlocinecky takt "priblizne kazde dve hodiny, okrem dvanastej, strnastej a osmej") s nejakymi modernymi vozmi na trase BA-NR znie pekne.
1. Ťahanie vlakov cez rovinaté Maďarsko a obchádzanie Slovenska s jeho Štrbskou rampou a podobnými lahôdkami je úplne logické.
2. Ak by sa postavila ŠRT v rozumnom smerovaní, tak by železnicu dostali aj oblasti, v ktorých spojenie chýba alebo je úplne nevhodné. Pod rozumným smerovaním mám na mysli napr. líniu Bratislava-Nitra-Šahy-V.Krtíš-Lučenec-Rim.Sobota-Tornaľa. Iné by, samozrejme, bolo, keby ŠRT kopírovala niektorú z existujúcich tratí - tam by som sa aj ja staval proti.
Ja by som z pokusu, kde jeden druhému v záujme rekordu vylezie aj na hlavu, neusudzoval nič . (Ostatne, tuším do Trabantu sa kedysi rekordne narvalo 16 ľudí - a tiež z toho nemožno usudzovať, koľko sa vojde povedzme do Octavie.)
"myslíš si, že výrobca tam tie údaje hádže z brucha"
Výrobcovia používajú smernicu EÚ (2001/85, ak sa nezmenila), ktorá stanovuje 8 ľudí na m2. Takýto počet je podľa mňa zhovädilosť, nakoľko je (možno) dosiahnuteľný len pri extrémnej tlačenici a v pravidelnej prevádzke by sa vyskytovať nemal. Párkrát som si porátal, koľko ľudí asi tak je v plnej T3 či T6 v rannej špičke (zo svojej výšky mám dosť dobrý prehľad), a rozhodne sa neblížil k tabuľkovým číslam.
Ostatne - čo tak urobiť pokusy? Ak bude zasa okolo MDD deň otvorených dverí, zožeňme 250 dobrovoľníkov a môžeme otestovať všetko, čo bude vystavené. A aby tam bola reprezentatívna vzorka prevádzkových vozidiel, to by si mohol so svojím vplyvom v DPB zariadiť Ty . Čo Ty na to?
Re #125478 DunčoTr: No ty môžeš dlabať úplne všetko. Keby si to aj skutočne dlabal, asi by si nemálo ľudí potešil. Aký predstavuje rozdiel pre cestujúceho, či sa vezie v prenajatom autobuse alebo v autobuse, patriacom DPB?
Re #125512 Ike: Prečo by sa nedalo, na celom SK je určite menej liniek ako vo Verkehrsverbund Rhein-Ruhr ? .
Re #125525 DunčoTr: Ty si proste strašne nechápavý.
Re #125532 Ámos: A možno by ani nebolo treba nič upravovať, napr. motory Cummins majú rovnaké montážne rozmery ako IVECO. Mám vážne pochybnosti o pravdivosti správy.
Re #125562 Ámos: Môžem prísť k vám domov a hrať tam na harmoniku? Nijako ináč vás nebudem obťažovať.
Re #125635 Peon: Pretože pri vtedajších technických možnostiach trolejových armatúr v ČSSR nebol možný bezpečný výjazd trolejbusu krížom cez frekventovanú (vtedy( štvorpruhovú komunikáciu bez vytvárania kongescií na hlavnej ceste.
Re #125637 DunčoTr: A NAČO je to dobré? Lebo sa šotopsík hral?
Re #125651 ŠotopesTr: NAČO? NAČO? NAČO? NAČO? NAČO?
Ale aj tak by jej význam dobudovaním ŠRT až na západné Slovensko klesol. To je nesporné a malo by byť našom záujem pokiaľ možno udržať význam Č.n.T. a v budúcnosti ak sa začne opäť viac voziť po železnici, tak zvýšiť. Kedysi množstvo nákladu, ktoré prechádzalo cez ňu bolo ročne 2-3x toľko čo dnes.
Dnes má šancu akurát tak VŠ riťolezectva a uplácania. Aj absolvent VŠ potrebuje prax, v škole ti prax nedajú, alebo ak, tak veľmi málo. Čo sa týka odborníkov na VŠ, tak často krát majú zastaralé metódy. Nehovorím, že konkrétne matika a fyzika sa menili, alebo iné exaktné vedy, ale skôr prístup profesorov... Moc žijú mimo reálneho sveta. Resp. žijú v tom svojom až príliš intenzívne.
No sú tu aj pozitíva. Ale napr. stavba ŠRT skrz Slovensko je podporovanie niečoho čo ide proti nám. My sme za tie roky úplne degradovali nákladnú dopravu. Tá mala vykrývať straty z osobnej dopravy. Cestujúci vníma len osobnú dopravu, ale aj nákladná je veľmi dôležitá z hľadiská prímov najmä. Keby sme postavili ŠRT, tak by sme si úplne odpálili Čiernu nad Tisou, tie kilometre koľajníc, by sme mohli dať do zberu akurát tak potom ? Mimochodom škoda, že z plánovanej konjuktúry Českého a Slovenského Carga neostalo nič. Medzitým Rakúske Cargo získalo podiel v Maďarskom a všetko vezú cez Maďarsko, takže zas sme sa vyčkávaním dobre okradli. Keby sa to podarilo spojiť, jak by Rakúšania šklebili papule ?
Nevidim "dovnutra" ale ako cestujuci ZSSK vnimama tak priemerne. Z hladiska sluzieb a CP je to dost mizerne, ale zas ked to porovnam s CD tak vidim aj vyhody - napr. 50percentnu celoslovensku studentsku zlavu a vozovy park s ktorym nieco robia narozdiel od CD kde mam pocit ze sa to zhorsuje. Takze nevnimal by som to ciernobielo.
Ešte si si nezvykol, že takéto pozície nie sú obsadené odborníkmi ale neschopnými jedincami? Odborníci učia na VŠ za úbohý plat a neschopáci kazia, čo môžu... Ale zas netreba hádzať všetkých do každého vreca...
Odborník nemusí mať ani Vš, ale akú má šancu na uplatnenie, keď ani odborník s VŠ sa neuplatní v rozhodovacej funkcii
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
21Tr