Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: 21Tr #125738:
Ešte si si nezvykol, že takéto pozície nie sú obsadené odborníkmi ale neschopnými jedincami? Odborníci učia na VŠ za úbohý plat a neschopáci kazia, čo môžu... Ale zas netreba hádzať všetkých do každého vreca...
Odborník nemusí mať ani Vš, ale akú má šancu na uplatnenie, keď ani odborník s VŠ sa neuplatní v rozhodovacej funkcii
Reakcia na: ufo #125735:
Železnice už niesú železnice ale obyčajná poondiata mafia, zoskupenie akože inžinierov, alebo ľudí s titulmi, ktorý VŠ, ktorú vyštudovali videli akurát tak na zápise na začiatku školského roka a na konci semestra keď im zapisovali známky... Nájdu sa tam výnimky, ale tie veru nemajú skoro žiadny vplyv. Kým tí cirkusanti zaregistrujú, že kraj chce niečo, že má záujem o integráciu vlakových spojov v rámci kraja, tak bude aj rok 2015. Pokiaľ nebude v BID, magistráte pôsobiť človek čo by ich mohol nejak finančne zvýhodňovať tak pochybujem, že do toho pôjdu. Tá chamrať čo tam je prežila minulú vládu a už keď sa sľubne rysovalo, že konečne pôjdú kade ľahšie, tak tam nakoniec na sklamanie všetkých serióznych ľudí ostali a naďalej rozhadzujú štátne peniaze.
Reakcia na: Valec #125734:
Pravdu píšeš :"Ťažko presvedčíš papalášov z TTSK, aby sa podielali (a hlavne financovali) na doprave v rámci BID (obzvlášť, keď integrovaná doprava na Slovensku existuje len na papieri), lebo ide aj o záujem ich voličov" Ani ja si nemyslím, že TTSK bude mať sebemenší záujem. Oni nevedia ani pre seba urobiť normálny grafikon s pravidelnými intervalmi a tvária sa, že je to normálne...


Pozn. 2: Koncepcia BID tu bola prezentovaná už pred vyše rokom a jeden z jej autorov tu vtedy v hojnom počte (oproti zvyčajnému stavu) odpovedal na prípadné otázky. Kde ste všetci vtedy boli, keď podaktoré časti vám začali vadiť až dnes?"

Pokiaľ ma pamäť neklame tak na dátum okolo jedného roku naspäť, bol viazaný začiatok BID nie? A kde je v skutočnosti BID? Na papieri a s papierom si môžme vieš čo utrieť... "Odborníci" sa tam hrajú už rok neviem s čím preboha, avšak aspoň nás dobre ohli a my môžme tupo pozerať kde sú tie sľubované BID linky...
Reakcia na: Valec #125734:
Ja som za každý malý krôčik. Len ako som napísal, obávam sa, že ak niečo bude, tak to bude vzdialené IDS, minimálne v oblasti železníc z dôvodov, ktoré som napísal.
Ďalej nejde o to, či mi niečo vadí. Ale to, či to vôbec pôjde.
K bodu dva - napíšem ti do mailu.
Reakcia na: ufo #125731:
Ťažko presvedčíš papalášov z TTSK, aby sa podielali (a hlavne financovali) na doprave v rámci BID (obzvlášť, keď integrovaná doprava na Slovensku existuje len na papieri), lebo ide aj o záujem ich voličov. Preto treba najskôr začať v rámci administratívnych hraníc a keď sa to osvedčí a cestujúci s volebným právom budú spokojní, aj sami sa budú dožadovať od svojich volených zástupcov aby sa systém rozšíril aj do ich obce.
Takže na výber máme buď schopný ale "oklieštený" systém alebo nič. Čo by si bral ty?

Pozn.: Pod pojmom "oklieštený" mám na mysli to, že nebude hneď pokrývať všetky prepravné prúdy do BA smerujúce. Každopádne však bude pokrývať všetky prepravné prúdy, na ktoré majú "mocipáni" (ktorí sa o vznik pričinili) v rámci svojich kompetencií dosah.

Pozn. 2: Koncepcia BID tu bola prezentovaná už pred vyše rokom a jeden z jej autorov tu vtedy v hojnom počte (oproti zvyčajnému stavu) odpovedal na prípadné otázky. Kde ste všetci vtedy boli, keď podaktoré časti vám začali vadiť až dnes?
Som dnes písal do DPB opätovne s tým stavom zástavok, že je povinný odpísať podľa vyjadrenie magistrátu takže som zvedavý či niekto odpíše. ?
Reakcia na: ufo #125731:
kedže vela vecí podlieha administratívnym hraniciam, tak by som rešpektoval aj jedno aj druhé... našiel kompromis, hoci je to namáhavé... myslím, že taký Šamorín a západ okresu DS by v BID mal byť
Reakcia na: Ike #125728:
administratívne členenie je nezmyselné, to viem. Ale ak chceme použiteľný IDS, urobíme ho podľa papierových hraníc, alebo podľa hraníc prepravných prúdov do spádových centier?
Reakcia na: m@rtin #125729:
V Praze. Ale pracuju v Kladne.
Papyre, ty teď žiješ v Kladně?
Reakcia na: ufo #125725:
to je chyba Administrativneho clenenia, ze na Zahorie je BSK az 40km a na Samorin konci hned za BA a Samorin je v inom kraji... vobec sa nerespektovali dochadzkove prudy a funkcne mestske regiony
Dnes ráno som prvý krát zažil v Tedomoch spustené stropné ventilátory (odsávanie, alebo prisávanie?) a dalo sa tam aj dýchať a nezaparovalo sa sklo. ?
Reakcia na: Valec #125721:
Som to ja. Len sa na to pozerám trošku inak. Mne je to jasné, že hranica kraja neznamená, že tam budú končiť vlaky, busy. (Aj keď pozri aký vplyv má koniec IDS napr. na trati Brno - Jihlava, ako to vyzerá po Námešť nad Oslavou a ako ďalej, alebo to, že elektrifikácia, ktorá sa tam plánuje, bude končiť v Rapoticiach, čo už je zvrhlé trochu...).
V prípade BA kraja mi jednoducho jeho veľkosť príde strašne malá, aby bol tarif IDS len po nejakú druhú alebo tretiu menej významnú dedinu od BA. Minimálne by mal byť jednotný tarif IDS aspoň po Skalicu, Trnavu, Dunajskú Stredu, čiže aspoň na začiatok bratislavský a trnavský kraj.
Spomínaš pravidelný grafikon, čiže nejaký takt, ktorý by nemal byť len nejaký, ale mal by to byť integrálny taktový grafikon. Od ZSSK, ktorá nedokáže urobiť obyčajný takt, chceš nejaký pravidelný GVD? Veď tam nemajú poňatie, čo je to ITG. Preto ak bude nejaký IDS a bude mať nejakého rozumného koordinátora, bude potrebovať, aby tieto spoje aj financovala. A tu pri veľkosti by hneď vznikol problém, že napr. BA kraj by chcel napr. 30 minútový takt ale TT kraj by na to peniaze nedal. Takže čo by bolo? Vlaky po Šenkvice?
Ale to už narážame na ďaľší problém, že kraje ani nemajú ako a z čoho financovať železničnú regiomálnu dopravu, bol návrh zákona, že by financovali jednovúckové vlaky, čo však bol absolútne sprostý naávrh, lebo viacvúckové vlaky by boli stále v kompetencii MDPT SR.
Navyše keď teraz zase ministerstvo začalo riešiť myšlienku financovania regionálnej dopravy krajmi, tak samotné kraje odmietli prevziať na seba túto kompetenciu. Tak ako tu chceme robiť IDS?
Chceme mať to, čo majú napr. Češi, ale že treba poupravovať zákony, tak ako majú oni, to nikoho ani nezaujíma.
U nás je IDS ešte veľmi vzdialená budúcnosť.
Reakcia na: Ike #125714:
Začnem od konca. Nemyslím že by stačili pre prímestské linky na celom Slovensku len 3-ciferné čísla. A keď, bolo by to dosť natesno.

"s prvým návrhom nesúhlasím, lebo zohľadňuje číslovanie príliš bratislavocentricky... ako som už spomínal, linky z Trnavy (napr) budú mať všetky označenie 3xx a pre Trnavčanov to bude absolútne nepoužiteľné...."
Samozrejme, že číslovanie bude príliš bratislavocentrické. Však sa jedná o Bratislavskú integrovanú dopravu. Akurát, že by bola do nej zaintegrovaná aj ČASŤ liniek z TTSK (približne v tom rozsahu ako som písal minule). Ja som nikdy nikde netvrdil, že do BID by mali byť zaintegrované všetky trnavské linky až po Nové Mesto. Tie by boli súčasťou budúceho trnavského IDS (TID), ktorý by sa v určitých miestach prelínal s BID. Na týchto miestach by bolo potom treba zabezpečiť rovnako veľké a číslované zóny, rovnaké čísla liniek a podľa možností aj rovnaké tarifné podmienky.
V realite by to potom vyzeralo tak, že cestujúci pri ceste z TT do BA by využíval BID, na ceste zo Šekvíc do Hlohovca TID. Na linke z Modry do Trnavy by mohol cestovať tak na lístok BID ako aj TID.
Zásadným problémom (teda okrem ochoty dohodnúť sa) by bolo delenie tržieb.
Reakcia na: ufo #125716:
P.S. Paradoxne z Prahy do Kladna dojdes na mesacnik MHD iba vlakom, nie autobusmi, ktore su nezaintegrovane. A ze tuto trasu denne dvakrat absolvujem, divim sa tvojmu udivu nad predstavovanim si medzikrajskych vlakov v IDS 😃
Reakcia na: ufo #125719:
Do Kladna tiez dojdes z Prahy na mesacnik MHD plus tri vonkajsie pasma, a je to iny kraj (Stredocesky). Osobne vlaky sa znacia S5, zrychlene a rychliky R5. Ak rychlik pokracuje za Kladno, dalej uz plati len tarifa CD, nie PID.
Reakcia na: ufo #125716:
Si určite ten istý ufo, čo sem prispieva už odjakživa? Však vlaky v rámci IDS nebudú končiť na jeho hranici (tak ako nekončia ani v iných IDS), ale budú plynule pokračovať ďalej (podľa potreby ZSSK). Zmení sa však ich grafikon (bude pravidelný), dostanú "čísla liniek" a na tratiach v rámci IDS budú platiť OKREM dokladov ZSSK aj doklady IDS. A potom ešte také drobnosti, ako schéma liniek, tarifné podmienky... vo vozňoch.
Reakcia na: ufo #125719:
Práve preto, že ide o BID a BA kraj nie je tak veľký ako ostatné kraje, tak navrhujem tie prímestské linky očíslovať v rade 200 až 299.

Hlavná vec je nech je tá BIDka čím skôr spustená, lebo dovtedy sa si spraví ID celá Česká republika a my sa ešte furt budeme rozhodovať o číslovaní, IS, tarife a pod veciach, ktoré sa majú riešiť na 1-2x.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.