Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Kakke #123432:
ukľudni sa dunčo, svet sa točí okolo slnka, nie okolo teba..Vadia ti nové autobusy na DD, vadia ti autobusy od SOR, povedz mi, čo ti nevadí?
Reakcia na: Kakke #123432:
Nože sa trochu kroť. Verejná doprava v Škandinávií možno má svoje špecifiká (ani náhodou nie pitchoviny), ale aj tak je na úrovni o akej sa Bratislave ešte generácie bude iba snívať...
Reakcia na: Kakke #123432:
Zase si si zabudol zobrať tabletku proti zúrivosti?
Reakcia na: Puki #123431:
Takže, teraz sa ideme opičiť po Fínsku? ? PREČO MY TU NA SLOVENSKU NEVIEME NIČ ROBIŤ PODĽA SEBA NEZÁVISLE OD RIEŠENÍ INÝCH KRAJÍN?! Resp. prečo kopírujeme len *****iny a všetko to dobré čo je tak na to sa z vysoka sere? Vždy trendoví ale len tam kde to vyhovuje skupinke ľudí na obranu vlastnej neschopnosti...
Reakcia na: Kakke #123430:
Tie trolejbusy majú byť určené predovšetkým pre východný trh a ich cena má byť čo najnižšia preto BN - teda Low entry a nie nízkopodlažné NB. Okrem toho TN sa začal vyvýjať skôr ako bol na svete NB a ako boli zvýšené výrobné kapacity. A ak sa niekomu nepáči systém LE v MHD, nech sa pozrie do Fínska, kde drvivá väčšina aj nových autobusov sa nakupuje iba Low Entry.
Reakcia na: m@rtin #123416:
Inak aké vysvetlenie má SOR pre to, že montáž elektrovýzboroje nezačal na novom NB type ale na BN? Sa nemohli skôr spamätať a robiť trolejbusy so vzhľadom NT12?
Reakcia na: MatejBA #123398:
Ale prd. Tie plnové bomby by som dal pred hrb a nejak to zakamufloval... Fakt nepovažujem za nutnosť tam ten hrb mať. Keď chceli vyrábať NP vozidlá tak nemali šaškovať s hrbom a NB. Mali robiť čiste vysokopodlažáky a potom rovno ísť na BN... Ale ja to môžem dlabať. Dúfam len toľko, že tie hrbáče sa nebudú dlho vyrábať aby to ešte nestihol dakto kupovať.
Reakcia na: Emo #123388:
Ale sakra, nepoviem keby to bolo NB trolejbus ale BN?! BN?! BN?! People went mad! ?
Reakcia na: Petto #123386:
A tiež je mínus to, že pri NB12 sa ti otvorí prakticky celá pravá strana vozidla. Čiže zas sa objavil extrém v pridávaní dverí... čo už. Ale myslím, že SOR by zvládol na požiadavku vyrobiť aj trojdverák NB12 a tiež štvordverák NB18. Inak by ma zaujímalo či plánujú aj NB15 ?
Reakcia na: Ámos #123379:
Tak Česi majú narozdiel od nás doma schopných výrobcov. My máme akurát schopných zlodejov.
Reakcia na: Valec #123372:
Čiže to M tam prebývalo?
Reakcia na: Ámos #123409:
Nepletie si pán ŽOS Vrútky s Tatravagónkou Poprad?
Reakcia na: m@rtin #123417:
Zdielam rovnaky nazor.
Neviem, čo sa všetkým na dizajne SOR-u nepáči, po dizajnovej stránke je to podľa mňa najkrajšie vozidlo........
Reakcia na: m@rtin #123417:

Práve ako som hovoril -tie východné trhy.
Nuž, ako som za posledné týždne informovaný aj v nákupe vozidiel do dopravných podnikov môžu byť dobré zvraty. Nikdy by som predtým nepredpokladal, že v Prahe prevládne SOR, to skorej som odhadoval pre Bratislavu - a skorej je to naopak, je celkom reálne, že v BA budú práve Citara.
Tak ako som nikdy nepredpokladal, že v Solarisovej Ostrave vôbec SOR TN12 sa niekedy objaví. Ešte som to neštudoval musím pozieť kto to tam vlastne bude montovať, no DPO s Inekonom budú mať priamo v Ostrave konkurenciu.
Reakcia na: MatejBA #123419:
rovna*
Reakcia na: Bubak #123408:
nie myslel som aby to pokrylo celu plochu (aby ta strecha bola rovno cela
Reakcia na: m@rtin #123417:
Ak by KE nejaké trolejbusy aj nakúpili, tak v prvom rade to nebudú sóla, ale kĺbaky...
Reakcia na: MiroBA #123415:

SOR TN12 má stejnosměrnou výzbroj a je určen především pro trhy jako Ukrajina, Rumunsko a Rusko. Ale první ostravský trolejbus má asynchronní výzbroj a je tedy reálné, že se SOR bude snažit prosadit i na trhu v ČR a na Slovensku.

Co se týká Košic, má obavu, že tam se nechá systém dožít a žádné vozy již nenakoupí.
Reakcia na: MiroBA #123413:

Trolejbusy byly v Praze zrušeny 15.10.1972 díky tehdejšímu režimu. Kdyby vydržely o dva roky déle do ropné krize, byly by tu nejspíš dodnes. Dnes ani Brno ani Bratislava nepřekonaly délku tehdejší trolejbusové sítě v Praze. Provoz tu byl opravdu ohromný - jen přes křižovatku Štěpánská x Žitná projel ve špičce trolejbus každých 10 sekund.

V roce 1991 měly trolejbusy vyjet do pražských ulic znovu. Byl vybrán pozemek pro vozovnu a do Pardubic se jeli zaškolit budoucí řidiči. Škoda 15Tr měl být nosný typ trolejbusu v Praze.

Další myšlenka na znovuzavedení trolejbusů byla v Praze v roce 2001, tehdy byla z plánu výstavby metra vyškrtnuta stanice Troja a jako náhrada za ní měla být linka 112 do ZOO pod dráty trolejového vedení. Bohužel, opět z toho sešlo.

Poslední nadějí mohla být montáž trolejbusů SOR TN12 v Ústředních dílnách DP v Hostivaři a vybudování zkušební tratě v areálu. Nakonec z toho sešlo a výroba probíhá v Ostravě.

Těžko by se hledal v ČR (snad kromě Ústí nad Labem) provoz, kde by byly trolejbusy více potřeba než v Praze. Nejenom kvůli ovzduší, ale hlavně díky kopcovitému reliéfu celé Prahy a četnosti spojů. Celý levý břeh Vltavy by si zasloužil zatrolejovat ihned. Jenže tady nejde ani tak o ekonomickou stránku věci, jako o politickou. Přeci jen dodavatel nafty DP má moc dlouhé prsty.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.