Na Šafku prestupujem denne z Eliny na 95ku. No ako kedy ..niekedy aj vodič 95ky počká. Opačný prestup veľmi odsledovaný nemám lebo ráno chodím 93kou.
Ale tie Eliny na Vajnorskú máš pravdu, chodím poobede na Trnavské nimi, to jeduje aj ňa.
Neviem čo je také zlé na tom koncentrovať linky na Hlavnej stanici -je viacero iných miest kde to tak majú - Majú to Košice, má to Banská Bystrica, Má to aj Brno (Brno má výhodu že Centrum, Hl nádraží i napr. OD TESCO má prakticky na jednom mieste). Velké mestá ktoré to nemajú tak na stanicu zase chodí stanicu metro. A metro je predsa len o inom ako busy a električky.
Čo sa týka hlavných prúdov -kde inde by z celotýždenného priemeru by chodilo viac ľudí ako do centra a na stanicu? Ono tažko jednoznačne povedať lebo počas dňa aj týždňa sa prúdy dosť menia. Dimetrálne linky je treba podľa mňa akurát tak ráno. A to hlavne smer Rača -je tam veľa škôl, nemám overené ale aj podľa mňa smer Zlaté Piesky -veľa firiem. Obch. centrá - Polus a Palace (aj ked si myslím, že tam veľa ludí chodí autom a kašle celú MHD).
Ja možem povedať aspoň odo mňa 93 na Hl. stanicu je vždy riadne vyťažená -napr. čo chodím občas na vlak 6.21 do BB v sobotu všetci ľudia čo si nastúpia tak idú na stanicu. A neverím tomu že z iných mestkých častí ľudia nikde necestujú.
Včera som si schválne odsledoval, konkrétne 16.40 linka č 9 z Kapucínskej smer Ružinov -na useku Kapucínska - Vysoká sa vymenila drvivá vačšina osadenstva električky. Každý sa zastaví v meste po obchodoch a pod. Na linke č.5 detto.
Ono priznávam pravda z linkou č 3. Včera som šiel z Hl. stanice ňou a dokopy nastúpili 3ja ludia. Ale neviem celkom, možno, že neprišiel vtedy žiaden rýchlik tam je to aj tým, že veľa ludí čo býva v Rači ide asi radšej na bus a trolej a prestúpu na Račku.
Nechcem zase, silou-mocou si presadzovať svoj názor ale ja to mám aspoň takto odsledované a možem sa mýliť ...tiež nepoznám všetko.
Prestup na Kapucínskej sa dá akurát keď prídeš z Petržky alebo Slávičieho a na Kapucínskej prestupuješ lebo máš to po schodoch len, ktoré sú ale pre starých ľudí hotový trest a sú aj strmé dosť. Ale prestup z električiek na smer busy Petržka a Slávičie údolie je opruz. Niečo obdobné je aj Šafárikovo námestie kde 50 a 95 dostávajú zelenú naraz s električkou a kým sa z 95 vytrepú všetcia ľudia a predrať sa cez nich tak električka je preč a pri tých intervaloch to je úplná výhra. Najmä chytať električky na Vajnorskú je úplne na prd, keďže 1 a 4 chodia za sebou jak teplé sestry behom 1-2minút a 2 sa tam dotrepe po nich za 4min a potom je tam "fajná" fuga. To je systém taký ako funguje na linke 68, že prvá príde narvaná a druhé vozidlo v závese za ňou prázdne. ?
Ja neviem ale asi si mýlime Karlov most v Prahe a náš Starý most ? Starému mostu všetká česť, ale podľa mňa by mal ísť komplet dole a ostať by mali len mýtne domčeky. Najviac ma sere, že pamiatkari za zobudili za 5 - 12! 8 Rokov sa tu píše, rozpráva a neviem čo robí ešte okolo Starého mosta a nikoho nič netrápi, nič a keď už ideme na vec, rozhodujeme o tom ako bude vyzerať Nový Starý most, tak sa všetcia zobudia. Je to rovnaká blbosť ako rekonštrukcie K2 na K2S v 21. storočí a pod. čiastočné riešenia len odďaľujúce čas kedy to naozaj na nás padne v celej váhe daný problém. Vôbec by tu nemusela vyrásť opacha, však architekti sú aj schopní ale chápem obavy, no myslíš, že pri oprave mosta sa nedá aj to zmršiť tu na Slovensku? Preto by bolo dobré keby sa vybralo viacero návrhov, vrátane aj tých troch čo tu boli a ľudia budú mať most k svojej spokojnosti. A ešte jeden dodatok - ŽIADNA IAD. Most by som ponechal len pre peších na jednej strane, cyklistov na druhej strane a električku v strede. Most v zrekonštruovanej podobe alebo úplne novej aj s IAD je hnus, a akurát privádza autíčkárov do centra. Takto by jasne mohlo dať mesto najavo, že ak chce dakto ísť priamo do centra a Starého mesta (pamiatková zóna), tak najrýchlejšie a najlepšie to je električkou. Ešte keby bol ten jednosmerný okruh, z neho by sa vylúčili autobusy a trolejbusy a vybudovala sa tam obojsmerná trať električky zatiaľ čo IAD by premávalo jednosmerne. Tak by si každý rozmyslel, či sa bude v meste točiť jak na kolotoči alebo by nechal auto na parkovisku mimo centra a využil P+R...ale to je už veľa na pochopenie pre náš "trendový DP" takýchto trendov z iných miest...
Ani by som veľmi netvrdil, že mýtus o pomalosti električky je blud. Hlavne nie v súčasnosti ked v Karlovke spravili pri každej vŕbe semafor. No je to diskudabilné aj podľa toho odkial a hlavne kedy. Možno v špičke, ked sú problémy na Patrónke tak sa to aj vyrovnáva. Mimo špičky už zo Zochovej musí byť rýchlejšie 83 v Dúbravke než povedzme 5ka. -No pravdu povediac, musel by som zmerať. Pravda je taká, že viacerí ľudia v Petržalke nastúpia na 83 už na nadjazde a kašlú na električky.
Akurát som čítal o tom Starom moste i ja. Ja som celkom viacmene s takýmto postupom spokojný - už aj len preto, že aspoň v Bratislave nepribudne dalšia futuristicko-modernistická obluda. Podľa mňa čo sa týka pilierov tým nič nechýba, len by som ich akurát o voľačo navýšil -aby nemali lode problém prejsť pri mierne zvýšenej hladine (pri vysokej je silný prúd a aj tak musi byť plavba zastavená)
No horšie je to s mostovkou. Ono je to prakticky provizórium. Konštrukcia je montovaná -šróbována a nebola pri tom ina raz použitá zváračka. Teda nezdá sa mi, že by bola až v takom dobrom stave, že by vydržala 25rokov. Ale tak sú na to kompetentní a odborníci ktorí snád vedia čo robia. Podla mňa sa snažia ušetriť prachy.
Ja osobne by som už konštruhciu vymenil a dal novú ale z pôvodným predvojnovým vzhladom.
Koniec koncov aj takéto riešenie lepšie ako nič.
Mňa už ten Starý most unavuje ? ? totálne... Neviem na keré oné, chcú dávať peniaze do stavby, ktorá ma oddialiť stavbu nového mosta o 25 rokov... Ak má po tom moste vôbec niekedy prejsť električka, tak pochybujem, že v takomto stave to je a bude možné. Ale však, podľa Máyskeho kalendára a proroctiev veštice má apokalypsa prísť roku 2012, takže sa nedožijeme ani električky a ani TEN-T. Ak vyššia sila dá, tak sa dožijeme možno aspoň polovice z tých 240 klbákov ?
najprv som si myslel, ze tie blbosti co tliachaju predstavitelia DPB vyplyvaju z ich absolutnej neznalosti DPB, ale casom som prisiel k podozreniu, ze take hovadske vyjadrenia davaju ucelovo za ucelom, aby zarezonovali (aj zla reklama je reklama a meno je zname) a teraz vidim, ze nasi ex-SDKU clenovia Zahradnik s Kadnarom mali skolu u predsedu Dzurindu.
"Predseda SDKÚ Mikuláš Dzurinda považuje list za dôkaz, že Radičová je dobrá kandidátka, lebo priťahuje pozornosť."
zdroj: http://volby.sme.sk/diskusie/1415502/1/Knazi-nechcu-posvatit-Radicovu.html.
- tymto moje podozrenie, ze diletantske vyroky predstavitelov DPB v mediach su ucelovo diletantske, povazujem za potvrdene.
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
MiroBA
Na Šafku prestupujem denne z Eliny na 95ku. No ako kedy ..niekedy aj vodič 95ky počká. Opačný prestup veľmi odsledovaný nemám lebo ráno chodím 93kou.
Ale tie Eliny na Vajnorskú máš pravdu, chodím poobede na Trnavské nimi, to jeduje aj ňa.