Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Niekto tu pred časom spomínal problém preplnenosti linky č. 21 v DNV. Problém som rozobral a skúsil navrhnúť aspoň čiastočné riešenie. Ako však viete, nie som z BA, a tak nepoznám bežné pomery na linke a jej trase (i keď trasu l.č. 21 mám prejdenú), a tak sa môžem mýliť už v niektorom z predpokladov. Aj je tak, opravte ma.
PREDPOKLADY
a., v DNV je najväčším zdrojom a cieľom ciest priemyselný areál Volkswagen a oblasť sídliska v lokalite Podhorské + oblasť Istrijskej ul.
b., hlavné prepravné prúdy smerujú v čase rannej špičky z Podhorského a Istrijskej ul. (ďalej len sídlisk) do centra mesta a z centra mesta k Volkswagenu. V čase špičky odpoludnia je situácia opačná a v mimošpičkovom čase sú prúdy v oboch smeroch porovnateľné.
MOŽNÉ OPATRENIA
c., šetriť kilometre v čase špičky na úsekoch a smeroch, ktoré nie sú žiadané a ich prevedenie na úseky a smery, ktoré nesú hlavnú záťaž.
d., využiť v čase a v smere, keď je rozhodujúcim pri cestách Volkwagen cestný obchvat DNV (ako linka č. 92) a v čase a smere, keď sú rozhodujúce sídliská trasu cez Istrijskú a Eisnerovu ul.
NÁVRH
e., zmeniť spôsob premávky na linke č. 21 nasledovne:
e1: v čase špičky ráno presmerovat polovicu spojov v smere k Volkswagenu mimo sídlisk, t.j. cez cestný obchvat DNV - šetrí sa tým v rannej špičke menej atraktívny úsek cez DNV. Zvyšné spoje viesť i naďalej cez DNV s ukončením na zastávke Mlynská - šetrí sa tým úsek Mlnyská - Volkswagen. Čiastočné zníženie kapacity k VW je kompenzované zrýchlením trasy pre pracovníkov VW (trasa bez sídlisk), a tým pádom i uvoľnenie kapacity vov ozidle (bez cestujúcich na sídliská)
e2: v čase špičky odpoludnia presmerovať polovicu spojov v smere od Volkswagenu mimo sídlisk, t.j. cez cestný obchvat DNV. Výhody a kompenzácie odbodné ako v bode e1.
e3: v záťažových smeroch a časoch pre DNV (ráno od VW, popoludní k VW) všetky spoje vedené cez sídliská.
e4: v čase mimo špičky trasa bez zmeny
NAVRHOVANÁ ORGANIZÁCIA
f., skrátenie trasy linky č. 21 v čase špičky len po zast. Mlynská a súčasne predĺženie intervalu ráno z 5 na 8 min. a popoludní z 6 na 10 min. V ostatnom čase bez zmeny trasy a intervalu.
g., zavedenie novej expresnej linky - linky č. 121 (vetva linky č. 21), ktorá premáva cez cestný obchvat DNV. Premávka len v čase špičky - ráno smerom k VW - interval 8 min., popoludní len smerom od VW (interval 10 min.). V smeroch, v ktorých linka č. 121 sa vozidlá tejto linky vracajú ako linka č. 21 (t.j. cez sídliská) s rovnakým intervalom.
ZÁVER
h., Volkswagen Bratislava má zabezpečené z mesta priame spoje linky č. 121 - oproti dnešnému stavu zmena interalu ráno z 5 na 8 min., popoludní z 8 na 10 min. Priame spoje sú zavedené len ráno smerom k VW a popoludní smerom od VW. V ostatnom čase a smere je doprava k Volkswagenu zabezpečená linkou č. 21 cez sídliská.
i., Sídliská majú i naďalej linku č. 21, kde došlo k nasledovným zmenám v ponúkanej kapacite:
i1: ráno smerom do mesta interval z 5 na 4 min., smerom z mesta z 5 na 8 min.
i2: popoludní smerom do mesta z 6 na 10 min., smerom z mesta z 6 na 5 min.
i3: prerušené spojenie sídlisk a VW ráno k VW a popoludní od VW (premáva l.č. 121, l.č. 21 len po Mlynskú) dostatočne vynahradia spoje l.č. 20 (dúfam)
i4: mimošpičková obsluha sa nemení.
POLOPATISTICKÉ ZHRNUTIE
Keď ide viac ľudí z DNV do mesta, tak viac spojov ide do mesta, keď ide menej ľudí z DNV do mesta, tak ide menej spojov do mesta.
Keď ide viac ľudí k VW, tak majú priame spoje, keď ide menej ľudí k VW, tak nemajú priame spoje.
*******
Čakám návrhy, komentáre, a samozrejme (ako inak) dôvody, prečo to nejde.
d3k0: asi si myslel frenkyho, ale vsak to je jedno :))
J: chcelo by to vazne spravit nejaku debatu, ale neviem ci je prave toto to najvhodnejsie miesto, kedze tu su temy troska ine. ale budiz, mne to nevadi.
tulenique: Suhlas

Ferro/Tomas: mrknite si klubovu stranku, tam mate mail na doubleMa, mozte sa ho spytat :))
J: ja by som sa asi tiez rad pripojil, rad by som spravil nieco pre BA.

dusoft: poslal som ti mail...dufam ze pomohlo ;-))

ad situacia 2.1.03 - HROZA a TRAGEDIA...teraz minimalne polroka obyvatelia race a aj ini nebudu ochotni o elektricke ako moznosti nosneho systemu MHD ani len pocut... skoda 😞
Asi tak.Velmi ma to rozculilo.To uz nemoze byt normalny clovek,lebo v celej republike to ide dole vodou,ale uz len doprava sa bude zlepsovat:-I
Heh. To sa da chapat iba ako dake zbozne prianie.
🙂
Strasne by ma zaujimalo:TA anketa co je teraz,ze ci sa zlepsi doprava k lepsiemu alebo horsiemu,ze kto tam dal tych 24%,ze sa doprava zlepsi odporucam nech sa uvedomi.:)
Ale ved v kalendary je este 6 dalsich dni, i ked pre mna by bola najlepsia streda.Mame lahky den v skole...

😛
frenky>neviem jak by to vyslo cez prazdniny,lebo ked prvu stredu v mesiaci tak by to malo vyst na novy rok!J
Ja som sa zasa tesil, ze bude este cez prazdniny, lebo neviem ci tam budem moct cez tyzden ist.

😞
Ja sa tesim na schodzu lebo by mala byt nejaka vyjazdova.Ale som sklamany,ze nie su schopny nas o tom informovat:(
TOMAS> to by aj mna zaujimalo...

Peto> ty si myslel, ze by isla ako 505 na obratisko z Vrancovicovej? Hmm tak potom pardon. 😞
Heh a ze 30 staci? No ja neviem, ale ked tam mas 6 SORov s intervalom 15 min. a musis pokryt aj 63 od Patronky, tak to by bola asi riadna sardinkaren. Netvrdim, ze teraz nie je, najma rano.
Neviete kedy bude schodza priatelov mestskej dopravy????????????:-I
Frenky>
tak isto ako sa otáca aj teraz, miesta je tam dost.
Inak uz som tam asi tak pred 3/4 rokom videl otácat ikarus a zvládol to. Inak stací ked cez kalamitu idú aspon 30-tky no nie?
#12177>

XxX>
1.) blbe gumokoly, budme radi, ze tam mame aspon 22
2.) pan Mraz asi primrzol k tej svojej kozenej stolicke... 😃
3.) ad novy vchod do VOLkswagenu> on ma byt zboku tj.pri ceste zo Stupavy, tak som zvedavi, ci tam potiahnu obe linky.
#12190>

Peto z Lamaca>

a kde by sa taka 63 na Vrancovicovej otacala?
Este by som pochopil 30 a 35, lebo to su SORy...

🙂
dusoft-musíš upresniť svoju požiadavku,napíš číslo voza napr.7602 a pod.,potom Ti niekto odpovie.
J:
Řidič metra nedělá dnes takřka nic. Na trase C je automatické vedení vlaku. Stačí dát povel pro zavření dveří a vlak jede a brzdí sám.

Jenomže řidič metra musí mít střední školu a nedovedeš si představit náročné psychotesty. A ono jezdit pořád jen v tunelu, ve tmě je na psychyku člověka velice náročné.

Já osobně si myslím, že řidič metra má možná nejpohodlnější povolání z DD, ale náročné na psychyku. A to, že musí mít střední školu je taky dost jasný ukazatel.
Neviem preco autobusy (30,35 a 63) v Lamaci ked je kalamita nepremávajú po Vrancovicovej /ktorá je skoro vždy zjazdná a nie je tam taký kopec/ namiesto cesty na Klanec, kde majú skoro vzdy problémy. To naozaj nikdo nerozmýsla?!
Nikto mi neodpovedal na otazky v prispevku c. #11890 - ak o tom nieco viete, dajte vediet na moj email, vdaka.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
advertisement