dost hlupy clanok dnes robit na zaklade nejakej totalne neobjektivnej ankety z IMHD nejake zavery, su v nej snad zastupene proporcionalne vsetky skupiny cestujuce MHD alebo len ludia ktori zavitali na tuto stranku z ktorych vacsina ma elektricenky kedze skor ludia s jednorazovym listkom ani nemaju potuchy o tejto stranke... keby ste chceli vediet o kolko ludom realne zdrazelo cestovne tak musi nejaka agentura ci SSU spravit prieskum kde budu vsetky skupiny, tato anketa akurat vypoveda ze cestovne zdrazelo pre 43% navstevnikov IMHD, realne cisla budu daleko horsie kedze IMHD navstevuju ludia s vacsim prehladom ako usetrit takze ked na IMHD zdrazelo cestovne 43% navstevnikom, realny stav bude aspon tak 60%
Tak nie nadarmo sme s kámošom kedysi hovorili linke 78 "výlet po zápchach". Ešte v roku 2002 sa stávalo, že došli behom 8 minút (interval) aj 4 spoje 78 ? našťastie teraz to nie je také, teda aspoň v smere do Petržalky, to ako prichádzajú spoje 78 na Dolné hony neviem posúdiť. Aspoň, že zriadili linku 178, ktorá nabáda ľudí aby chodili električkami pri ceste do centra. Spomínam si, že pri ceste na zimnú službu na Astronomickú mi na Trnavskom mýte ušla 78, tak som šiel na električku ktorá šla o 2 minúty a boli sme tam skôr o 6 minút, pričom podľa CP tam má električka byť skôr len o 2 minúty.
Ten terminál tam ostáva problém že či by sa dal spraviť aj pri Cintoríne (neviem koľko nástupíšť a miesta by bolo treba pre autobusy SAD+trolejbusy), alebo by tam mohol byť terminál len trolejbus (Mierová - Dolné hony)+ električka a nižšie, už v Biskupiciach by bol terminál električka + SAD pre oblasť 600 a 700. Tak by SADkári nemuseli behať na Nivy a trčať v zápchach a električka by ľudí pozbierala a odviezla do centra. Jediná linka čo by ostala na Gagarinovej by bola 75 a električka. Jasné, že vybudovanie toho je problém ale to je tak vždy v Bratislave. Vôbec nie je problém predať pozemky a vpustiť na ne investorov ako divé psy nech si tam robia čo chcú. Terminál si vyžaduje len plošnú úpravu parkovacie plochy pre IAD+MHD+SAD a potom nejakú budovu (čakáreň, stánky, socíky pre šoférov). Samozrejme, že o tomto by som hovoril, až keby bola daná trať električky minimálne na pláne a neskôr aj v reále aspoň pri cintoríne Ružinov.
Ja sa o 23 neviem vyjadriť, lebo som ju videl v živote len na fotkách... no mňa pri porovnávaní CP zarazila dosť linka 26, kde v roku 26 trval celý okruh 23 minút a teraz to je 30 minút! To jedno meranie robili na tých papierových hodinách určite. V rokiu 2006 pozerám úsek Pri kríži - VW za 5 min a teraz to je 8minút...
Tak by 206 a 212 nechodili cez Štefánikovu ale cez Štefanovičovu, kam aj kedysi dávno chodili nie? Nebolo by lepšie viac kapacitné električky posielať po Štefánikovej a menej kapacitné trolejbusy cez Štefanovičovu? 212 by potom mohla cez Floriánske výjsť na Odborárske kde by sa napojila na svoju trasu a 206 by mohla na križovatke Žilinská - Štefanovičova ísť po trase 203 na Kollárko kde by pokračovala po svojej trase na AS. Mám aj jeden obrázok čo som načmáral do google earth, len neviem ako ho hodiť na net a kam. Je to môj návrh ako by to malo vyzerať s trolejbusmi v príde toho jednosmerného okruhu.
Tak potom to zadávanie časov dakto riadne vrzá. Predsa nemal by byť rozpor s tým, čo sa vyhlási (predĺžená jazdná doba) a predĺženie intervalu ako dôsledok a potom kdejaký laik chytí CP z roku 2006 a 2008, porovná a zistí, že nás odr... ? teda by ma zaujímalo akým výskumom na to došli, keď ten jazdný čas určite nerobia z jednej jazdy ale viacero jázd a vytvoria priemer, alebo je to tak ako sa roky hovorí, že CP platí len pre cestujúcich a pre DP, preto DP na ich dodržiavanie vrátane odchodov a jazdného času z vysoka ?
Hovorim o ceste medzi Stupavou a Vysokou? Ta samozrejme, ze patri pod BSK. Je to cesta druhej triedy!
Cely cas hovorime o ceste medzi Hoštetnom a Lábom.
Takze nehovorime o jednom dvoch dni do roka.
Ked nasnezi ci pride poladovica a nasledne vydrzi teplota pod bodom mrazu viav dni, ujazdeny sneh ci lad na vozovke ostanu.
Ale to sú linky do MČ, ktoré sa nedajú zmysluplne naviazať na električky. Čiže ekvivalentom toho by bol v BA stave, keby v BA jazdili nočné električky ale do Petržlenky by jazdili autobusy už zo stanice a nie spod mosta...
čiže predstava 3+1 s obojsmernými BUS pruhmi ako som sa pokúsil ilustrovať tu na križovatke Račianske Mýto je utópia? http://i39.tinypic.com/34rx5xv.png
osobne by bolo technologicky možné (aspoň nevidím prekážku) spraviť 1b+(2+1b) s tým, že na miestach, kde je stredový pás (Karadžičova, Dostojevského, Rázusovo) by sa cez križovatky zabezpečil jeden cyklus kde by mohol autobus prejsť do súčasného protismeru a mal by si 1b+1b|deliaci pas/trat)|2x IAD?
ono jednosmerne okruhy by mohli byt aj dva... jeden uzavrety (cez Mýtnu) a jeden otvoreny (obojsmerna by bola Staromestska v useku od Hodzovho namestia po Novy Most)
Priemerná jazdná doba (robená podľa sedla, nie špičky) sa mohla skrátiť, avšak zmeny na 78 súviseli práve so situáciou v rannej špičke, kedy vznikajú zápchy, následne sa potenciálne nestíhajú odchody z konečných, atď.
Ak si spomínam, tak sme sa tu o tom bavili, ale veľa sme toho nevyriešili. Ak si povedal, že je to "premyslené", myslím, že nateraz to určite premyslené nie je, to by som si dovolil tvrdiť naozaj až keby som videl komplet projekt.
Základný problém je, že štvorprúdový okruh a zároveň obojsmerná premávka MHD nejdú dokopy, pričom doteraz sa deklaroval prínos zjednosmernenia v tom, že by bol štvorprúdový okruh, len tí, čo to deklarovali, sa akosi hlbšie nad tým nezamysleli.
Inak môžeš urobiť aj 3 + 1, t.j. BUS pruh len v jednom (protiidúcom) smere.
Predstavoval by som si, ak by sa mala meniť organizácia dopravy na okruhu, že by sa hľadal priestor pre cyklistov. Ale na to môžem určite zabudnúť, keďže sme v BA.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Kakke