Na zaklade prejdenej vzdialenosti (co niekedy funguje lepsie, niekedy (hlavne ked je vela zastavok na znamenie za sebou) horsie), ale v pripade potreby do toho moze zasiahnut aj vodic.
Pokiaľ neprejdeš určitú vzdialenosť, tak zastávku na Buse neposunieš. Jedine, že by to nejak súviselo s tým, čo hovorí Yzerman, t. j. že ak má nastavené "dráha nie", tak by sa mohla dať posunúť zastávka aj bez prejedenia čo i len centimetra...
6283 mala informačný systém EMtrest vrátane palubáku (keďže palubákom Buse nemôžeš EMtresty ovládať). Systém posúvania zastávok mal fungovať podľa GPS (ale fungoval buď len krátko, ak vôbec) alebo sa zastávky dali posúvať ručne na palubáku stlačením tlačidla. Samozrejme, že vodiči sa s tým nebabrali a pamätám si, ako napr. na linke 208 ukazoval vnútorný transparent zastávku "Prievoz-most" celú trasu. Inak dosť veľa SADiek používa stále ručný systém posúvania zastávok (väčšinou ich vozidlá ale vnútorné transparenty nemajú, zastávka sa zobrazí len na vytlačenom lístku) a vodiči tento systém veľmi radi zneužívali. Pamätám si napr., ako pred pár rokmi jeden vodič MHD v Trnave došiel na konečnú so 7-minútovým náskokom a potom každú minútu - dve posúval za státia vozidla zastávky. Buse, je, našťastie, proti takýmto veciam odolné a neposunie zastávku, ak vozidlo neprejde určitú dráhu, ako si už spomínal. Mimochodom, pri takom kvalitnom šmyku pri rozjazde zo zastávky sa palubák hneď opýta, či mala byťzastávka, lebo vyhodnotil, že už je na ďalšej. ?
No keď myslíš... Každopádne vedenie spojov do Kopčian sú km navyše a môžem ti povedať aj koľko to je : ŽST Petržalka - Kúpalisko Matador : 400m, tam+späť=800m, ŽST Petržalka - Kopčany : 1400m, tam+späť=2800m. A vysvetli mi prečo teda keď nieje v rannej špičke dosť miesť na Matadorke, tak ho tam zrazu podľa toho ako vyzerá CP nie je ani po 20:30?!
Asi si velice zle čítal ale ja som nadával, že všetko má ísť na Kopčany, taký bol pôvodný plán. Tak som sa tešil, že to ostalo ako to bolo ale štve ma, že teraz presunuli daktoré spoje na Kopčany a že po 20:30 chodí všetko medzi Kopčanmi a Kollárkom... ?
aaa...este som predsalen zabudol nieco...yzer uz ozrejmil moj predchadzajuci prispevok, ale k tomu GPS...6283 este pred GO mala tie hovadsky kvalitne mielce, alebo co ja viem ake transpareny a neviem ci nie nahodou aj ich palubak, mozno sa viac dozvies z popisu vozidla, ale tam bolo udajne aj prehadzovanie zastavok na zaklade GPS polohy (samozrejme ze skoro vobec nefungovalo, ako pozname daneho vyrobcu) ?
a este nieco k tomu GPS, neviem presne ako je to riesene, moc do takychto veci nevidim, ale ak sa im to uz podarilo spustit, tak dispecing ma sledovanie polohy vsetkych vozidiel cez GPS a vidia kazdu odchylku v trase...istu dobu im to uz fungovalo, potom nie a teraz neviem:D
BUSE prehadzuje zastavky na zaklade dveroveho a drahoveho kriteria, dverove je myslim jasne a drahove co tiez z nazvy vyplyva tiez;) funguje tak, ze v palubaku su nahrate vzdialenosti medzi zastavkami a na zaklade toho ich prehadzuje v pripade, ze su na znamenie, ak nie su a autobus na nich nestoji, alebo neotvara dvere, tak som si neni celkom isty, upresnit budu vediet vodici, ale BUSE sa opyta nieco na styl byla jiz zastavka? a vodic potvrdi, alebo necha tak...nie vzetky vzdialenosti su presne na meter namerane, preto su obcas odchylky...a potom sa samozrejme zastavky daju prehodit aj manualne (tlacidlom)
Závisí to od nastavenia dráhového kritéria. Ak je dráha ÁNO, palubný počítač sa riadi prednahratými medzizastávkovými vzdialenosťami. Ak je dráha NIE, zastávky sa prehadzujú ručne (toto sa používa napríklad ak vozidlu nefunguje tachometer, prípadne ak sú zle nahraté vzdialenosti...napríklad zastávka Vodárenské múzeum, je dodnes nahratá v starej polohe (ex Riviera))
No to je pravda DPB nepoužíva moderné technológie. Ja som ešte dávno (je tomu asi už 5 rokov) pozeral dokument a nejakom DP v Nemecku kde mal každý autobus GPS a nielen na dispečingu ich mohli sledovať, ale aj ľudia cez internet si to mohli prezrieť, alebo poslať sms s nejakým kódom a prišlo ti, že o 3 minúty príde na zástavku takú a takú bus... Alebo, že ten bus šiel vtedy a vtedy...
Nemajú náhodou BUSE počítače určovanie polohy zástavky cez GPS súradnice? Istý čas v Bigmediovej 25Trke na DD hlásilo Hany Meličkovej tesne pred tou zástavkou. ?
Technicka otazka... BUSE transparenty, resp. palubny pocitac vyhodnocuje zastavky na znamenie a ich premienanie (tj tie kde sa neotvaraju dvere) na zaklade casu, ci prejdenych kilomtrov? alebo oboje musi byt splnene?
...a okrem toho vedenie spojov L80 za ŽST Petržalka sa týka absolútneho minima cestujúcich. Myslím, že rozplývať sa tam nad pomerom jednotlivých vetiev trasy je úplne zbytočné.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Majo