suhlas.. casto vidavam partie robosov ako si v totalne spinavom obleceni pekne sadnu na sedacky.. to je hned niekolko znecistenych sedaciek naraz. S takou sedackou je uz koniec. cista uz nebude.. to by si musel mat v kazdom autobuse jedneho SBS-kara aby vyhadzoval tebou spominane skupinky osob (co je samozrejme nerealne), kedze na kazdej zastavke moze nastupit niekto taky..
Daj navod ako vyhnat homelessov z MHD, potom romov, robotnikov, pokracujme dochodcami co neudrzia moc, zmoknutymi ludmi co pridu z dazda a sadnu si, psov co sedia na sedackach...
Myslim ze toto nebude realne. Preto treba ochranit cestujucich nezavadnymi sedackami.
Električenku ti vždy predajú za aktuálne platnú cenu (aj keď by už na druhý deň mala byť cena iná).
S tou platnoťou zľavy je to však tak, že nárok na zľavu máš od 1. 9. do 31. 8. (ak chodievaš na strednú školu) alebo až do cca 15. 10. ak na vysokú. A keď chceš zľavnenú, tak ti musí platiť zľava na celé obdobie (preto tie problémy na začiatku školského roka).
Ale ceny električeniek sa nemenia, takže je jedno či si ju kúpiš už zajtra, alebo až 10. januára.
Zdravim. Mam jednu otazocku, mozno tu uz bola spominana, ak hej tak dajte vediet. Jedna sa o kupu novej zlavnenej elektricenky. Kedysi davno ked sa zvysovala tarifa na sucasnu, som si par dni pred Novym rokom aktivoval 3 mesacnu elektricenku a tak som este stvrt roka chodil lacnejsie. Bude sa to dat aj tento rok. Elektricenka mi konci 23.12. a ked pridem 27.12. tak mi daju 3 mesacnu?
Kedysi som totiz bezne predlzoval elektricenku aj na konci prazdnin bez problemov (od konca augusta do konca novembra a az potom som musel ukazat potvrdenie od skoly), ale teraz si ju musim vzdy najprv aktivovat na terminali, ze som student a az potom mi daju 3 mesacnu.
pri zavadzani tejto tarify si nikto nevedel predstavit ze by mu chodila nosna linka kazde 3-4 minuty a ze sa za 10 min. niekam s prestupom dostane. Dnes je to skusenost.
to je zjednodusenie systemu ze budem mat listok na 15 minut ale nebudem s nim moct pocas 15 min. prestupit?
Čo keby si prestal generovať nicky ako na bežiacom páse a konečne vypadol? Aj tak si po prvom príspevku priehľadný ako viedenský rezeň z bratislavskej reštaurácie.
Takmer nikdy nemám priamu trasu bez prestupu. Normálne si kúpim 75 min. prestupný lístok a nepindám, že 20 min. je "obmedzene prestupný".
Na slizkej koženke je fuj to, že je to fuj. Posledné auto s koženkovými sedadlami bola nejaká Š 105 S.
Ale však tu nejde o zvýšenie cestovného, ale o zmenu ponúkaného sortimentu. Jediný kto tu hovorí o zdražení hovorí si ty.
"Radsej nech sa cestovanie neumerne predrazi mensej skupinke, ako by malo dojst k umernemu, mensiemu, plosnemu zdrazeniu? "
Pri každej zmene (nie len v doprave) sa niekomu pohorší, niekomu sa pohorší (podľa jeho slov) neúmerne (to si teraz ty) a niekomu sa polepší (toto by som bol napr. tento týždeň ja - skončila mi predvčerom platnosť električenky, novú si kúpim až budúci týždeň a do práce to mám 13 minút). Ide však o to, čo takáto zmena prinesie (zjednodušenie systému) a či sú tieto skupiny v rovnováhe (ja si myslím, že v prípade 10 prestupného vs. 15 minútového neprestupného lístka prevažujú tí čo si polepšia, akurát používateľov súčasného 30 min. lístka je viac ako používateľov hodinového - čiže tento faktor je zmenou mierne k horšiemu). Najmä však netreba zabúdať na to, že táto zmena sa VÄČŠINY CESTUJÚCICH NEDOTÝKA.
Inak, už pri zavádzaní tejto tarify boli v novinách články a názory, že načo 10 minútový prestupný lístok, keď za 10 minút sa človek nikam nedostane, nie ešte aby prestúpil. Ale zrazu sa bude všetkým chýbať.
Suhlas. Tvorcovia prestupneho systemu vedeli co robia a urobili to dobre. Popri inflaci suhlasim aj s postupnym zdrazovanim (i ked sucasny dramaticky pokles cien ropy by zdrazovanie mohol brzdit), ale zachovanim systemu.
Magistrát keby uvažoval tak ako väčšina magistrátov na západ od nás äakože tak neuvažuje) tak by mu bolo jedno pre koľkých ľudí to zdražia a zlacnie k 1.1.2009 ale vo veci platnosti lístkov a prestupnosti/neprestupnosti rozhodne tak, aby v tom bol do budúcna systém, ktorý sa podľa možností tak skoro nebude meniť. To zn. že to uvítajú všetci potenciálni návštevníci, hostia a snáď aj ďalšie generácie. Tak, ako napr. oblastné označovanie....
Jedine, čo sa "nastavuje " na dnešných cestujúcich by mali byť ceny, nie však typy lístkov.
A podstata alebo cieľ DP zavedením 15min neprestupného a 60min prestupného lístka je aby ľudia využívali električenky, alebo aby vytiahli z nich viac peňazí? Ja toto menenie lístkov považujem za zbytočné a ak DP očakáva zlepšenie image u cestujúcich, tak sa mýli. Sú oveľa dôležitejšie veci ako lístky, hoc by sa mali 10 a 30 minútový lístok zlúčiť, ja by som navrhol 20 minútový prestupný v cene 9/18Sk, potom 60,80,100,120,140min ale to je už skôr BID tarifa.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
stevo