Nie, nemal. Mal som a stále mám iné názory na orientáciu DPB na rekonštrukcie polorozpadnutých vrakov na CNG. Treba sa nad prečítaným textom dôkladnejšie zamyslieť.
Ako sorry, ale toto sú žvásty.
1) Ropa sa vyskytuje tam, kde zemný plyn, tekže teórie o tom ,že nám raz zavrú ropu a inokedy plyn, sú nezmyslom.
2) "Po technickej stránke a celkovo motorické vlastnosti naftových autobusov sú ešte stále lepšie než plynových" - to je čo za nezmysel? Čím sú lepšie? Môžeš to nejako doložiť, alebo sú to len dojmy miesto pojmov?
3ä Rozšírenie plničiek je nemysliteľné?
kedysi si mal ine nazory na orientovanie sa DPB na CNG.
Re #116948 richardhudec: sorry ale si strasne vedla. Slovensko nema diverzifikovane dodavky ropy a zemneho plynu. Oboje kupujeme od Rusov a cena plynu sa odvadza od ceny ropy.
S tymto zdovodnenim sa prislo na magistrate a DPB a hovorili o deverzifikacii dodavatelov a energetickej bezpecnosti. To je vsetko samozrejme dolezite a plnicka CNG v Petrzalke by sa dala dokonca napojit aj na rakuske plynovody (nie je to tak daleko), no DPB je strasne maly hrac nato aby jeho diverzifikacia urobila nieco co i len s vnutornym trhom v ramci SR.
Plnicka na Juraku je stavana na 300 vozov ak si dobre pamatam.
A ak dnes nestiha tankovat 160 vozov tak sa treba spytat ci je sposob tankovania a jeho logistika dobre riesena.
v patrzalskej vozovni je pripojka na CNG, kedze sa uz pri stavbe uvazovalo do buducnosti nad vybudovanim plnicky...takze to nebude az taky problem...
potrebujes aj CNG aj naftove autobusy, kedze nikdy nevies co sa moze stat...raz nam mozu zavriet plyn, raz mozu ropu a ked vobec bude nejake palivo potom k dispozicii, tak si predstav tie ceny...a keby si mal cely vozovy park zavisly len od plynu a zavru plyn, tak si ani nechcei predstavit, co sa moze stat...
na otazku preco je viac nafty, ako plynu objednanej, tak preto, lebo po technickej stranke a celkovo motoricke vlastnosti nafotvych autobusov su este stale lepsie ako plynovych a aj preto, ze keby sa do tych 2-3 rokov dodalo 240 plynov, tak by si ich nemal kde tankovat...CNG plnicka nema dostatocny kapacitu na taky pocet autobusov a aj keby sme uvazovali s plnickou v petrzalke, tak na nu nie su zatial vyclenene financie, ale pochybujem, ze by sa to zvaldalo...ved uz teraz ako dlho trva na juraku, kym sa nacapuju vsetky vozy plynom...zober si, ze by si mal vsetky plynaky na 1. a 2. kolone...podla mojho osobneho nazoru nemyslitelne...
Myslíš, žeby SOR dokázal dodať 100 kusov klbákov, ktoré ešte niesú ani oskúšané poriadne v riadnej prevádzke behom jedného roku? Má na to vôbec kapacity výrobné?
O čo to tu nečitam už vieme mena dvoch kandidatov na nove autobusi no ale niejak mi tak chyba SOR no odbornici vysvetlite mi to ach jaj skoro rok ste tu štebotali SOR a J&T ze je to skorumpovane a podobne veci a zrazu nič
ale asi to vyhraju vrakosy .. a skoda, ze to nebudu vylucne CNG vozy.. v tomto vidim najvacsiu chybu tohto tendra .. preco preboha objednavali ropaky ?!?
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
S499.1023
1) Ropa sa vyskytuje tam, kde zemný plyn, tekže teórie o tom ,že nám raz zavrú ropu a inokedy plyn, sú nezmyslom.
2) "Po technickej stránke a celkovo motorické vlastnosti naftových autobusov sú ešte stále lepšie než plynových" - to je čo za nezmysel? Čím sú lepšie? Môžeš to nejako doložiť, alebo sú to len dojmy miesto pojmov?
3ä Rozšírenie plničiek je nemysliteľné?