vidíš, práve si povedal, že podľa toho, akým spôsobom sa vyjadruješ, podľa toho ťa posudzujú.... preto by sa mohli vodiči zamyslieť nad sebou, akým spôsobom sa reprezentujú, aj toto ľudia dosť vnímajú...
Ja som občas vyštekol na cestujúcich (napr. keď mi nadávali, že dlho zvoním pri zatváraní dverí), ale nikdy som sa neuchýlil k nadávkam, tobôž nie k vulgarizmom. Dokonca som bol takto vedený samotnými vodičmi, s ktorými som jazdil v zácviku, aby som bol slušný, slušne sa vyjadroval, nikomu nenadával, a ak to nepôjde slušnou cesto, vyprevadiť dotyčné osoby z vozidla. Tak som aj postupoval a niky voči mne nebola vznesená sťažnosť... ?
Preto ze su v praci. Mimo nej nech si rozpravaju ako chcu.
Mimochodom predmetnu osobu si kludne mohol vylucit z prepravy keby si chcel, vid. PP, clanok 5, bod 1e "# osobu, ktorá inak obťažuje cestujúcich (napr. verejné pohoršenie, narušenie poriadku vo vozidle a pod.) alebo oprávnenú osobu dopravcu."
neobhajoval som. len som skúsil načrtnúť, že to, čo cestujúci vníma ako niečo výnimočné, vodiči zažívajú opakovane, niekoľkokrát za deň x za týždeň x... atď...
k tej profesionalite frontoffice: nie som jediný, kto má zaujímavé skúsenosti so zamestnancami napr. mobilných operátorov, bánk alebo poisťovní, nehovoriac o kadejakých SBSkách... ale (z pochopiteľných dôvodov) to nik nerieši na týchto stránkach
a ešte k vulgarizmom: ja si stále nejako neviem zvyknúť, že výrazná väčšina ľudí (bez ohľadu na profesiu či sociálny status) ich používa naprosto bežne, mnohí budia dojem, že keby tieto výrazy vypustili, ani by nevedeli rozprávať... zhodou okolností aj dnes mi nastúpil do voza na pohľad dobre vyzerajúci evidentne dobre (materiálne)situovaný mladý muž s mobilom pri uchu. v priebehu cca 6 minút povedal približne 60x "k...t", 40x "do p...e", zhruba toľkokrát aj "ku..a" a napodiv len asi 20x "je...m na to". všetky ostatné existujúce slovesá a podstatné mená sa mu vošli do huby v súčte hádam 15x. to všetko pekne nahlas, samozrejme. ostatní cestujúci ho evodentne nezaujímali rovnako ako on ich... takáto situácia nie je ani náhodou ojedinelá či výnimočná (nedávno som počul podobným slovníkom rozprávať(?) jedného pána, ktorý bol istý čas trénerom futbalovej repre SR)... skús 1 (slovom JEDEN) argument, pre ktorý by práve vodiči MHD mali rozprávať inak ako (žiaľ) výrazná väčšina obyvateľstva...
"Hned by bolo tych znicenych CP menej"
nebolo. existujú spraye, fixky, zapalovače... nevraviac o tom, že (takmer) všetko sa dá polámať, rozkopať či vyvaliť... ?
Tak konkrétny zdroj v zmysle nejaka kniha a strana sa mi hľadať nechce, ale aj v tlači čo si všímam a aj niektorí ľudia hovoria, že po ceste VHD napr. môžu čítať knihu a pod., čo pri šoférovaní nemôžu. A aj jeden z dôvodov, prečo treba zlepšiť pomer sediaci:stojaci vo vozidle VHD v prospech sediacich argument, aby čas vo VHD nebol zabitý. Lebo sediaci môže napr. v MHD čítať noviny, v PAL aj jesť, piť, vo vlaku i pozerať film,... .
S tým, že netvrdím, že je to hlavný argument.
Mas uplnu pravdu, myslim si ze jedina spravna odpoved na anketovu otazku je VOBEC NEINFORMUJE CESTUJUCU VEREJNOST!!!, pretoze DPB na to nema komunikacne prostriedky.
JE ABSOLUTNE UBOHE, ze v autobusoch (trolejbusoch, elektrickach) su displaye, ktore zobrazuju zastavky ALE SU ABSOLUTNE NEAKTUALIZOVANE (o hovorenych zastavkach ani nepisem). Napr.: Dlhodobo plati vyluka v Devine, ze Kremelska je docasne zrusena, DPB robi zjavne velky problem o tom informovat na displayi a TOTALNY PROBLEM o tom informovat cestujucich aj zvukovym upozornenim. Cestujuci sa dozvie ze zastavka je na znamenie namiesto toho aby isla SPRAVNA VETA ze zastavka je docasne zrusena (mimochodom asi ani MAGISTRAT nevie dokedy, co je tiez BRATISLAVSKA UBOHOST).
V prvom rade skus takychto tiezcestujucich nahlasit vodicovi, ktory by ich mal vylucit z prepravy (v pripade autobusov z Jurajovho dvora ho dokonca vylucit musi). Ked nie tak zial velmi niet pomoci...
Prosím vás, dalo by sa niečo spraviť s tým, aby v MHD nechodili bezdomovci, ktorý smrdia až tak, že je človeku na grc?!?! Lebo táto situáciu je fakt už neznesiteľná!!! Aj vzhľadom na to, že si za to človek zaplatí a je prinútený vystúpiť, lebo v buse sa nedá ani dýchať a doplácajú na to hlavne slušní cestujúci, ktorí si platia lístky, čiže aj ja!
mozno sa prave preveruje moznost ako nahradit nedostatok klbovych autobusov, a to spojenim autobusov zo spominanych dvoch tendrov. Ak sa podari vyvinut specialny klb, tak by sa spojenim 12m tedomu/Mercedesu a 10,5 metroveho soru mohlo vzniknut celkom slusne 22,5m dlhe klbove vozidlo, co by urcite nebolo na skodu pri ich sucasnom nedostatku ? ?
Citim v kostiach opatovne zrusenie prenajmu na 12 metraky ,ubehol uz mesiac a stale stale nic ? .
Nemate dakto info o tom, kedy dojdu prve 10,5 metrove hrbace ???
Myslím, že najlepšie by boli výstražné kríže na nechránenom prejazde a na prejazde s CSS nechať ako je.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
VLK
Ja som občas vyštekol na cestujúcich (napr. keď mi nadávali, že dlho zvoním pri zatváraní dverí), ale nikdy som sa neuchýlil k nadávkam, tobôž nie k vulgarizmom. Dokonca som bol takto vedený samotnými vodičmi, s ktorými som jazdil v zácviku, aby som bol slušný, slušne sa vyjadroval, nikomu nenadával, a ak to nepôjde slušnou cesto, vyprevadiť dotyčné osoby z vozidla. Tak som aj postupoval a niky voči mne nebola vznesená sťažnosť... ?