Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
si:
Tak prepac, ale COLOR tu robil poplach ze si s nim bol... Vsak si precitaj co napisal. 😉 Na mna to zaposobilo. Nehnevaj sa na mna, ale uz si raz postavil svoje nazory nad nazory klubu (boli sme tam viaceri, tak mi nehovor ze to vidim tak iba ja), tak neviem co mam od teba cakat... Este raz sorry.
Turbo: Ja viem, 21Tr som uz videl... (teda hlavne nizsiu podlahu) 😃
Si: No a? Ved ten vodic je snad nejaky profesional ci nieco take, nie? Chces povedat, ze on nema ako vediet, ze cestujuci nevedia a podla toho sa spravat??
Sicko: 😉 😉 kluuud.. nac tie 3 vykricniky ? 🙂
Este k tym brzdam: Zda sa mi (ale vobec si tym nie som isty), ze cestne vozidlo musi mat nieco na sposob rucnej brzdy, ktora 1) musi byt zaistitelna v polohe zabrzdene 2) musi fungovat aj pri poruche primarneho brzdiaceho okruhu... cize asi ked vytecie kvapalina alebo vyfuci vzduch. Vie niekto, ako to je, prosim?
Turbo: s tebou by som sa uz ani bavit asi nemal, jak ty dokazes na niekoho nadavat a hanit... s Durkovskym som sa od tamtoho stretnutia nikde nevidel ani nehovoril s nim, ale kebyze som ty, tak asi uz davno imhd nebezi...
co sa tyka DD, tam by som sa priklonil skor k trolejbusovej variante. Btw, KLF: vsetky cestne vozidla majuce brzdy na vzduch co stretnes maju dnes uz tzv. negativny brzdny system, t.j. neni vzduch, neodbrzdis a voz nepohnes !!!
pohodlie pocas jazdy: stazovat sa na vodica ze prilis rozbieha alebo brzdi.. hmm skuste sa nad tym zamysliet z takehoto pohladu: ako vodic viem ze ked stlacim plyn, tak ma to oprie do sedadla a ked zmacknem brzdu, tak ma to zas hodi do predu (a rovnako aj o zakrutach) a automaticky sa na to pripravim. cim dlhsie jazdim, tym menej si toto uvadomujem a nevnimam to ako nepohodlie. Cestujuci zvycajne nevie predvidat co sa udeje, nevie sa na to pripravit a potom to podla toho aj vyzera....
S 15Tr a 15TrM je to tak isto ako s 14Tr. Je to rovnaka koncepcia. 🙂
romanca: #11535 dve veci som chcel povedat:
- ze sa niekde jazdi aj horsie ako u nas
- ze trolejbus ma dlhsiu zivotnost
Spolek pro verejnou dopravu... 🙂

Inac, 21Tr ma uz vyssi strop. To iba aby si vedel. 😉
KLF: To sice ano, ale mne slo o to, aby som naznacil, ze 14Tr ma stejne nizky vnutorny priestor ako serbel B731. Alebo stejne vysoky, ak chces pouzit toto slovo. 🙂 A ostatne autobusy maju vyssi. (I ked neviem, ako je na to 15Tr, lebo ked tou idem, tak tam vzdy sedim.)
Kockac:
Hehe, nezabudaj ze ten trolejbus je koncepcne z 1970-tych rokov, prototyp bol uz v roku 1972. Teda je to 30-rocna koncepcia. Vtedy neboli ludia taki vysoky ako dnes. 🙂 Vsak len si pozri vysku stropu v RTO... 😉

tr3mp:
SPVD - spolej pro verejnou dopravu. Vid www.spvd.cz - tam niekde som sa docital o tej studii. 🙂
tr3mp: no ale predsa nie je cielom urobit co najnepohodlnejsiu dopravu, nepochopil som tvoj prispevok...
Turbo: co je to "SPVD"? (Chybal mi otaznik 😉
Kockac: ale ty si nestandardna vyska. 😉 😉 😉
Este doplnim k teme nakladov:
Trolejbus vychadza lacnejsi iba v kopcovitom terene, bohuzial. Momentalne to tak je, ale ked Bush zautoci na Irak tak potom nezavisla trakcia bude v tazkych problemoch (cena nafty...). Vzdy su take obdobia, kedy je trolejbus lacnejsi, alebou naopak. Ale najlacnejsia stale (odhliadnuc od ceny nafty) ostava elektricka. Vzdy bola najlacnejsia, je nalacnejsia a aj bude najlacnejsia. To si treba uvedomit. Nie som proti rozsirovaniu trolejusov, to vobec, ale na DD sa fakt viac hodi tramvaj.
Turbo: co je to "SPVD"
Turbo #11525: Neviem, ako si to myslel "nizsiu podlahu ako vacsina autobusov", ale myslim, ze napriklad taka 14Tr nema - alebo ma o tolko nizsi strop, lebo tam musim byt vzdy zhrbeny, co v autobusoch (ak neratam serblove Karosy za autobusy) nemusim.
Turbo: a jak zabrzdi trolejbus, ked je v kopci a nema prud a navyse nema natlakovany prave vzduch ?:)
romanca:
Sucasny autobus na Dlhe diely to zvlada?? No, netvrdil by som... Ved tie busy tam ledva tahaju, castokrat su preplnene a pravidelne im tam horia motory (naposledy tam zhorel 3700)... Takze to nepotrebuje komentar. Z elektricky by som ziadneho striasiaka nerobil, lebo kazda elektricka ma 3 na sebe nezavisle brzdne systemy - nezavisla prevadzkova elektrodynamicka brzda (EDB), prevadzkova celustova (na novsych typoch kotucova) brzda - suzi na dobrzdenie vozidla a v pripade vypadku EDB na cele brzdenie a okrem toho este nudzova elektromagneticka kolajnicova brzda (nazyvana tiez KLAT). Btw., trolejbus ma iba dva brzdne systemy. ZAVISLU EDB (bez stavy v troleji sa trakcny motor nenabudi a nezacne brzdit) a tlakovzdusnu. Tym to konci. Teda podla mna je elektrircka bezpecnejsia co sa tyka brzd.
klf: beriem, ze naklady na prevadzku su nizsie pri trolejbusoch ako pri autobusoch (otazka co autobusy na plyn) ale ako rychlo sa investicia do vystavby trolejoveho vedenia vrati? ak to bude 50 rokov, tak to nie je ziadne terno.
romanca: no, ja uz som sa vozil trolejbusmi vselikde, ale ked sa ti zda, ze nase trolejbusy su nepohodlne, skus sa niekedy zviest nejakym v Budapesti. S takymi ZIU-9 ale prakticky aj s ostatnymi tbusmi v centre jazdia ako sialenci, plyn-brzda, jama-nejama, parkrat som mal dojem, ze uz sa odtrhne naprava, skakal som na sedacke. Ale trolejbusom sa nedeje nic a pokojne (tie stare ruske) premavaju uz hadam stvrtstorocia. Co by som doplnil ako dalsiu vyhodu trolejbusov - ich dlhsia zivotnost a teda nizsie naklady na obnovovanie vozoveho parku

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.