Kockac:
Hehe, nezabudaj ze ten trolejbus je koncepcne z 1970-tych rokov, prototyp bol uz v roku 1972. Teda je to 30-rocna koncepcia. Vtedy neboli ludia taki vysoky ako dnes. Vsak len si pozri vysku stropu v RTO...
tr3mp:
SPVD - spolej pro verejnou dopravu. Vid www.spvd.cz - tam niekde som sa docital o tej studii.
Hehe, nezabudaj ze ten trolejbus je koncepcne z 1970-tych rokov, prototyp bol uz v roku 1972. Teda je to 30-rocna koncepcia. Vtedy neboli ludia taki vysoky ako dnes. Vsak len si pozri vysku stropu v RTO...
tr3mp:
SPVD - spolej pro verejnou dopravu. Vid www.spvd.cz - tam niekde som sa docital o tej studii.
Turbo
Sucasny autobus na Dlhe diely to zvlada?? No, netvrdil by som... Ved tie busy tam ledva tahaju, castokrat su preplnene a pravidelne im tam horia motory (naposledy tam zhorel 3700)... Takze to nepotrebuje komentar. Z elektricky by som ziadneho striasiaka nerobil, lebo kazda elektricka ma 3 na sebe nezavisle brzdne systemy - nezavisla prevadzkova elektrodynamicka brzda (EDB), prevadzkova celustova (na novsych typoch kotucova) brzda - suzi na dobrzdenie vozidla a v pripade vypadku EDB na cele brzdenie a okrem toho este nudzova elektromagneticka kolajnicova brzda (nazyvana tiez KLAT). Btw., trolejbus ma iba dva brzdne systemy. ZAVISLU EDB (bez stavy v troleji sa trakcny motor nenabudi a nezacne brzdit) a tlakovzdusnu. Tym to konci. Teda podla mna je elektrircka bezpecnejsia co sa tyka brzd.