Este doplnim k teme nakladov:
Trolejbus vychadza lacnejsi iba v kopcovitom terene, bohuzial. Momentalne to tak je, ale ked Bush zautoci na Irak tak potom nezavisla trakcia bude v tazkych problemoch (cena nafty...). Vzdy su take obdobia, kedy je trolejbus lacnejsi, alebou naopak. Ale najlacnejsia stale (odhliadnuc od ceny nafty) ostava elektricka. Vzdy bola najlacnejsia, je nalacnejsia a aj bude najlacnejsia. To si treba uvedomit. Nie som proti rozsirovaniu trolejusov, to vobec, ale na DD sa fakt viac hodi tramvaj.
Trolejbus vychadza lacnejsi iba v kopcovitom terene, bohuzial. Momentalne to tak je, ale ked Bush zautoci na Irak tak potom nezavisla trakcia bude v tazkych problemoch (cena nafty...). Vzdy su take obdobia, kedy je trolejbus lacnejsi, alebou naopak. Ale najlacnejsia stale (odhliadnuc od ceny nafty) ostava elektricka. Vzdy bola najlacnejsia, je nalacnejsia a aj bude najlacnejsia. To si treba uvedomit. Nie som proti rozsirovaniu trolejusov, to vobec, ale na DD sa fakt viac hodi tramvaj.
Turbo
Ja nemam proti elektrickovej rychlodrahe do Pezinku nic, ale ako poznam Sicka, tak ten urcite navrhne ist po zeleznici (kockopes) a v meste zmenit rozchod na 1435 mm (vyhodene peniaze) a tak... Samostatna elektrickova trat popod vinohradmi je dobre riesenie, obavam sa vsak ze to bude uplne inak (ak vobec).
Pohodlie je vec relativna, zalezi od konkretneho typu vozidla, vodica, stavu trate, vrchneho vedenia, pocasia, etc... Ale odmietam tvrdenie ze trolejbus je najmenej pohodlny. Napr. predvcerom som sa viezol v 204/8, voz 2697. Isiel som zo zastavky Sokolska na Racko. Vodic super, plynule rozjazdy a brzdenie, nesklbal s cestujucimi, cez vzdusne krizovatky nebrzdil tak extremne ako niektori kolegovia. Ja neviem, ale ked on isiel vsade aspon 30 km/h, preco potom ostatny idu 10? To sa tyka krizovatky SAV - vyhyblka proti hrotu, kriz, obluk - vsade 30 v pohode, krizovatka Predstanicne nam. - vyhybka po hrote, 2x krizovanie s elektirckou (bez prudu), potom krizovatka Ymca - 2x kriz s trolejbusom, potom Racianske myto - krizovatka proti hrotu, kriz s trolejbusovouy tratou z Legionarskej ul, 2x krizovanie s elektrickou. Vsake uplne v pohode, tak ako jazdia v Brne. Keby si sa tam viezla, tak by si ani nepovedala ze sa vezes v trolejbuse - tak plynulo isiel. Trolejbus mal sam o sebe 11 rokov. A nespoznala by si rozdiel medzi nim a novym trolejbusom. Teda pokila hovorime o rovnakom type, ale 14TrM sa uz tusim prestal vyrabat. Ale rozdiel medzi nim a 11 rocnym autobusom je obrovsky. A navyse mame aj 20-rocne trolejbusy a su v perfektnom stave. Bezny cestujucia ani nevie ze sa veze z v takom starom voze, lebo ide ako novy. U autobusov je rozidel novy/stary priepastny, a to uz pri veku par rokov (najma KAROSY, tam staci aj par mesiacov). Teda trolejbus je:
1. Ekologicky
2. Ma dlhsiu zivaotnost
3. Atraktivnejsi pre cestujuceho (studia to povrdila - vid SPVD)
Preto odmietam tvrdenie ze trolejbus je najhorsi mozny dopravny prostriedok a ze je najmenej pohodlny. Prave naopak - ja sa radsej odvezem v trolejbuse, ma nizsiu podlahu ako vacsina autobusov, dobre sa mi v nom sedi. Urcite nie som sam. Moderne trolebusy (napr. Skoda 21Tr) su velmi pohodlne, maju komfortne sedadla, dobry vyhlad a su tiche - nic nie je take tiche ako trolejbus (samozrejme pokial nema napravy RABA). Viezol som sa v 21Tr v Brne a mozem iba skonstatovat ze je skoda ze v Bratislave ich este nemame...