Daj nám dotácie, čo požiera Zločinecká a kontrakt na 20 rokov a začneme prevádzkovať prímestskú dopravu okolo Bratislavy od GVD 2011/2012. A určite nie s plesnivými Bh-čkami ? . Alebo nech si kraj kúpi rolling sotock a prenajme nám ho.
Nevidím dôvod nemať záujem o prímestskú dopravu, je to zisk malý ale zaručený. Zatiaľ sa tomu v ČR bránia ČD a MD zubami-nechtami.
Monopolistické reči o vyzobávaní ma pomerne intenzívne iritujú. Ako keby to molochovia robili z dobročinnosti.
http://www.cas.sk/clanok/94337/dopravny-podnik-vodici-budu-jazdit-v-uniformach.html
1. vysvetlí mi niekto, prečo je dôležité, aby vodič cestou do alebo z práce bol na prvý pohľad odlíšený od ostatných cestujúcich?
2. kto ešte chodí do a z práce v uniforme?
3. nejaký generál raz dávno presadzoval zásadu, že vojak má byť hladný, unavený a špinavý, slovom nasr...dený, aby dobre bojoval. domnieva sa vedenie DPB, že vodiči budú lepšie pracovať, keď budú nútene navlečený v niečom, čo nechcú?
4. pre tých, čo by chceli argumentovať prepoteným tričkom: v uniformách sa budeme potiť menej, prípadne vôbec?
??? Kuknem na ženy a? Teraz neviem či chceš povedať, že sú štíhle alebo ako delá? Podľa mňa nehladiac na dakoho proporcie má byť doprava taká aby sa nemuseli ľudia tlačiť jak prasce v chlieve.
Nežil som síce vtedy, ale mám pocit, že nemáš v tom období až tak jasno... V takých 60. rokoch určite nebolo v móde byť pri sebe, to bolo v móde možno tak v praveku (súdiac podľa malieb v jaskyniach, venuší atď.) a tiež s tou manuálnou prácou by som s Tebou nesúhlasil - možno tak na dedinách, ale v mestách jej v porovnaní s dneškom o toľko viac zas nebolo. A tiež nemôžeš povedať, že plocha, ktorú človek zaberá, nemá žiaden súvis s výškou - ľudia sú nielen vyšší, ale majú aj napr. širšie ramená atď. Inak neviem, čo to má spoločné so šotoušstvom, keď si to označil za šotopríspevok...
tak za toto dostanes nominaciu za šotoprispevok desatrocia ? ? ? v casoch, kedy bolo v mode byt pri sebe (staci ked si pozries vtedajsiu modu u zien) a kedy chlapi tazko robili manualne a co chlap to korba, povies toto a este to das do suvisu s vyskou ?
ano vyssi ludia urcite su, ale nie sirsi, skor uzsi aj keby sa chlapi nemenili, pozri sa na tie zeny...
Teoreticky by sa ale dalo brať do úvahy aj to, že v 60. rokoch alebo ešte skôr, keď sa začalo hovoriť o max. kapacite 8 os/m2, boli ľudia predsa len o niečo menší (nižší a spravidla aj užší) ako teraz. Každá generácia je o niečo väčšia od predchádzajúcej. Takže ak sa nám zdá 8 os/m2 nezmysel, niekedy v 60. rokoch sa to ešte mohlo dať zvládnuť.
"Nebolo by dobré projekt uponáhľať"
? Koľko času na to, preboha, chcú? Pokusná prevádzka BID (SAD Záhorie + vlaky za príplatok k električenke v rámci BA) tu už bola pred desiatimi či koľkými rokmi.
Za prieťahmi je len a len "politická nevôľa":
1. V druhej polovici volebného obdobia je pre zastupičov prioritné udržať si v nasledujúcich voľbách teplé kreslá, takže sa do ničoho riskantného púšťať nebudú.
2. Po voľbách sa bude treba venovať prioritným otázkam = novému rozdeľovaniu korýt. Takže takého pol roka sa nebude diať nič.
3. Následne sa treba uzniesť, že minulé projekty sú zlé a treba ich prepracovať. Zložitejšie materiály (viac než 20 strán) sa budú prepracovávať dva roky.
4. Po dvoch rokoch bude polovica volebného obdobia, takže nasleduje krok 1.
Treba si však všimnúť iné vyjadrenie pána župana:
"za účelom riadenia a kontroly väčšieho rozsahu činnosti spoločnosti sa javí ako potrebné vymenovanie väčšieho počtu osôb do výkonných a dozorných orgánov akciovej spoločnosti"
Toto je podstata snáh určitých záujmových skupín a skupiniek. Nie zaviesť funkčný dopravný systém, ale vytvoriť čo najviac miest pre zaslúžilých partajníkov alias AIDS (AIDS = absolútny idiot dosadený stranou).
Za socializmu sa používali dve hodnoty obsaditeľnosti, normálna obsaditeľnosť (5 os/m2) a maximálna obsaditeľnosť (8 os/m2). Niekde dokonca experimentálne používali pre kapacitné výpočty 2 os/m2. Normálna obsaditeľnosť bola u K2 49+108 cestujúcich a taká bola aj uvedená vo vozidlách (nalepená z textilných písmen, neskôr namaľovaná). Až neskôr sa začala uvádzať maximálna obsaditeľnosť.
8 os/m2 je skutočne zhovädilosť. Kto tvrdí opak, nech si zmeria pôdorys výťahu, vypočíta plochu v m2 a v suteréne doň skúsi nasáčkovať osemnásobok jej hodnoty. (V suteréne preto, keby sa výťah s figurantami utrhol, aby nespadli z veľkej výšky.)
S tými vlakmi to nie je také jednoduché. Autobusy, to hej, keď ich nebudú chcieť prevádzkovať SlovákLajná, nájdu sa iné bývalé ČSAD a potrebné autobusy (je ich dosť) si môžu prenajať. Ale železničná technika sa len tak po skladoch nefláka, aby sa sem nanominovali - kto vlastne? ČD? MÁV? Na súkromníkov zabudni, tí o prímestskú dopravu začnú mať záujem tak o desať rokov, keď predtým vyzobú z koláča lukratívnejšie relácie (BA-ZA-KE).
Týmto veciam by sa pri dostatočne razantnom prístupe kraja a štátu (legislatíva) dalo predísť veľmi jednoducho - dopravcom jasne povedať, že do ZDO sa budú objednávať len integrované spoje. Len to by dopravcovia nesmeli mať pri tých jednaniach najväčšie slovo.
Všetky rovnaké K2 pre ČSSR mali pri vyrobení rovnakú udávanú kapacitu - teda v jednom časovom období, lebo v priebehu rokov tam aj výrobca robil značné skoky.
Potom už si prevádzkovatelia obsaditeľnosti rôzne menili, niekde je aj iné usporiadanie sedačiek - v BA sú napríklad vybraté sedačky tam, kde sa dávajú kočíky - inde sa vozia na zadnej plošine, v Moste napr. z T3SU nevyberali zadnú trojku atď.
Slovak Lines vôbec netreba nútiť do nejakej BIDky, ak nebudú chcieť spolupracovať, nájdu sa aj iní dopravcovia na prímestské linky (len dúfam, že nie SAD Zvolen ? ), ktorým to nebude robiť problém. A nech potom Slovak Lines aj skrachujú, je to ich problém, ak nechcú spolupracovať. Hoci, ako všetci vieme, im nejde ani tak o prevádzkovanie autobuspvej dopravy ako o pozemok AS Mlynské nivy...
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
m@rtin
Ona to tak exotina není ani v Praze. V Pražské integrované dopravě na území Prahy funguje 5 přívozů, jako součást MHD. Pravda, jezdí na nich malé kocábky (až na linku P5), ale na velké lodě zajišťující náhradní dopravu za tramvaje to nemá. Přičemž přívozy P4 a P5 nejsou ani tak přívozy, jako lodními linkami.
http://www.ropid.cz/cestujeme/Privozy-v-PID__s191x365.html
http://www.ropid.cz/files/img_ilustracni/privoz_05_planek.jpg