Sam si to presne pomenoval. Problem nie je v elektricke ale v hustote zastaviek. Co brani medzi jednotlivymi zastavkami elektriciek dat rovnaky rozdiel ako pri metre? Okrem populizmu..
Metro aj keby boli peniaze, tak by plány krížil TEN-T keďže rozostupy medzi jednotlivými spojmi na takej trati musia byť 15min minimálne A postaviť pod Dunajom tunel pre TEN-T a potom ešte pod ním druhý pre metro by bolo treba.
Základná chyba bola, že informácie o projekte TEN-T sa dostali vôbec von, lebo takto sa na magistráte v DPB budú odvolávať na riešenie dopravy na TEN-T keď im dojde dych. Železnice by aspoň mali mať rozum a povedať, že TEN-T je projekt absolútne nezávislý na MHD a taktiež ani neni nejak stavaný na MHD, keď už tak maximálne na prímestské vlaky a BODKA
"Z akého dôvodu si myslíš, že metro by bola hovadina? Neviem, prečo by mala byť..."
Na metro nemá Bratislava dosť cestujúcich, aby zaplatili všetko to, čo pri metre na rozdiel od električky potrebuješ naviac (okrem samotnej výstavby sú to napr. náklady na osvetlenie, eskalátory.....)
"Ľudia, ktorý cestujú električkami by mohli ísť pohodlne do metra (počas leta by na nich nemuselo pražiť slnko), ale hlavne by sa dostali skôr tam, kam potrebujú."
Prečo si myslíš, že by sa dostali rýchlejšie? Však metro by nestálo na každom rohu tak ako električka, čiže aj zastávka či stanica by boli ďalej. Takže časovú výhodu by si stratil buď čakaním na doplnkovú dopravu, alebo dlhším peším presunom. To by si musel mať začiatok aj koniec cesty blízko stanice metra, alebo aspoň cestovať na opačný koniec mesta. Napr. z Petržalky do centra (alebo hoc aj na stanicu) by to metrom rýchlejšie vôbec nebolo.
No ja si myslím, že by to bolo rýchlejšie. Jedna zastávka metra je, ako dve, až tri električkové a keby sa na tomto úseku jazdilo 60-80 km/h, tak by to bolo určite lepšie. Si zober také spojenie Petržalky s nejakou mestskou časťou na druhej strane od Dunaja... Bolo by to omnoho rýchlejšie, než tam čakať v Ikaruse na dákej petržalskej križovatke. Ale samozrejme, nemusíš so mnou súhlasiť, veď len normálne diskutujeme. ?
Re #111631 m@rtin: Jáj to je 15T. Tá sa mi páči aj dizajnovo, aj vlastnosťami. Dík, že si mi ju pripomenul. ?
Metro stoji omnoho viac ako elektricka ale nemusi byt rychlejsie. V nasich podmienkach by to boli peniaze von oknom, skor som za zakopanie elektrickovej siete v centre mesta.
jj, chcel
Re #111628 810zssk: Z akého dôvodu si myslíš, že metro by bola hovadina? Neviem, prečo by mala byť... Ľudia, ktorý cestujú električkami by mohli ísť pohodlne do metra (počas leta by na nich nemuselo pražiť slnko), ale hlavne by sa dostali skôr tam, kam potrebujú. A možno by sa dali na MHD aj ľudia, ktorý MHD doteraz necestovali.
Metro je v bratislavskych podmienkach volovina. Radsej majme vacsiu (podobne kvalitnu) siet nad zemou ako malicku pod zemou. Problem je v tom ze v BA nefunguje elektrickova doprava tak ako by mala, nie v tom ze nemame metro.
O ForCity som nepočul. A možno by bolo vystupovanie a nastupovanie kratšie, ale zase pre vozičkárov by bol nástup jednoduchý. Ale myslím si, že aj ten výstup/nástup by sa skrátil.
to zalezi na akeho vodica nadabis poznam takych co to jazdia co aj mimo spicky tam nachytaju meskanie ? a este kolko bude ludi a ako sa budu skolaci suchtat na nastup a vystup ale v podstate by sa meskat nemalo maximalne 2 minutky ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
810zssk