Si:
To ze utocis na mnou napisane je jasne, na to som si uz zvykol. Ale zabudol si na jednu vec: Ponuknut aletrnativu s odovodnenim - najma EKONOMICKYM. Ja viem, zachovat 1000-ku je iba MOJ nazor, ze? Sorry, ale uz fakt nemas argumenty, pises nezmysly. Nerozculuj sa, nepomoze to. Hmm, este sa vratim k tomu "moj nazor". Tak aky nazor na d3k0, Spectre, Ing. vingalik, Ing. Habarda, Ing. Polak, Ing. Kajdi a pod? Aj Ing. Weigl si uvedomuje ze zmena rozchodu nebude. Okrem toho aj Color, Andy a dokonca aj Beus su proti zmene rozchodu. Uz to sem niekto pisal, (tusim COLOR), moje argumenty stoja na niecom, tvoje utoky na ne beriem ako kritiku, nie ako ponuku alternativt - teda zmeny rozchodu.
To ze utocis na mnou napisane je jasne, na to som si uz zvykol. Ale zabudol si na jednu vec: Ponuknut aletrnativu s odovodnenim - najma EKONOMICKYM. Ja viem, zachovat 1000-ku je iba MOJ nazor, ze? Sorry, ale uz fakt nemas argumenty, pises nezmysly. Nerozculuj sa, nepomoze to. Hmm, este sa vratim k tomu "moj nazor". Tak aky nazor na d3k0, Spectre, Ing. vingalik, Ing. Habarda, Ing. Polak, Ing. Kajdi a pod? Aj Ing. Weigl si uvedomuje ze zmena rozchodu nebude. Okrem toho aj Color, Andy a dokonca aj Beus su proti zmene rozchodu. Uz to sem niekto pisal, (tusim COLOR), moje argumenty stoja na niecom, tvoje utoky na ne beriem ako kritiku, nie ako ponuku alternativt - teda zmeny rozchodu.
si
1., 2., 3. daj me tomu...
4. za sociku casto neboli ludia, potom zas nebol material a tak, preto stavby dlho trvali (aj na 1000kovom rozchode)
5. mozes si dat hoc aj vyrobit nove, ak chces prevadzkovat stary vozovy park... dnes ti vyrobia aj modre z neba, ak si to zaplatis...
6. odhliadnuc od cien, aspon by to tu vyzeralo na urovni... nic proti kachnam, ale pre bezneho cestujuceho to bude stara kachna (leda ze ju posles do sumperka:-))
7., 8., 9. dajme tomu...
10. ak chces vlozit tretiu kolajnicu, tak to mozes zo sucasnych trati leda ak v ruzinove (a posunies tym nastupnu hranu ostrovceka). na ostatnych tratiach (uvazujem trate s otvorenym zvrskom) by si musel vkladat 2 kolajnice, alebo ak to chces riesit iba jednou, bude to znamenat de facto rekonstrukciu celej trate (lebo na tvar podvalu co tam mas ked das 3 kolajnice tak si pozri ze niektory profil bude sikmy). Inac by platilo to iste o nastupnych hranach.. takze rekonstrukcia.. o co ta to potom vyde lacnejsie ? Stare trate neuvazujem, tie by bolo treba prestavat aj tak a tam je cenove jedno ci das tie kolajnice od seba 1000 mm alebo 1435 mm
11. ked budem hladat priklady, preco sa to neda, najdem ich urcite este viac... pozri si radsej priklady preco a ako sa to da...
a., b. dokonca aj umriet je dnes velmi zlozite a nakladne.. a zaujimave je ze ludia umieraju (a aj ziju), aj ked je to tak strasne zlozite a nakladne (a pred vyse 100 rokmi im urcite rovnako pripadalo vobec take neake jazdenie s niecim co nema 4 nohy a neerdzi to...)
c. ked uz menim vsetko mozne o podvozkoch a kolajniciach, tak mi si mozem rovno povedat aj aky chcem profil kola. Takze ked hned pri vymene zvolim vhodny, tento bod ma netrapi.
d. ano (to je nevyhoda a treba s tym ratat). rovnako sa ti prenasaju meskania aj z takeho niecoho ze neaky k.k.t zapadne s autom medzi kolajnice.
e. moja skusenost je ze viac nez polovica (a je to hlavne vecou zeleznicnych dispecerov)
12. neexistuje nik kto by ti to vedel zratat presne, lebo reakcie ludi sa 100%ne predpovedat nedaju... nezaujem ludi ti moze sposobit to ze krachnes a naopak zaujem ze sa ti to vrati a zarobis v takom case, ze by si o tom ani nesnival...
13. suhlasim, ale pokial viem, v BA nestavame horsku drahu a radsej by som siel cestou oblukov s vacsimi polomermi. Okrem toho aj klopenie oblukov pomaha (a dokonca sa niekde s tym mozme stretnut uz aj v BA:-))
PS: zmena rozchodu ma svoje vyhody aj nevyhody (rovnako ako ponechanie sucasneho)
PS2: po zrekonstruovani vsetkych trati a pripadnom rozsireni siete sa bude rozchod menit nepomerne tazsie, ak budeme chciet napojit siet na region. Preto je treba velmi dokladne zvazit vyhody a nevyhody. A trendom v sucasnosti je globalizacia a pokial tu ostane neaky odrezany kus 1000ky sluziaci len lokalne, nebude mu t tolko prospievat k rozvoju. Keby boli zeleznice troska rozumne a sikovne, davno su uz napchane ako jeden z mestskych dopravcov a ak by obnovili trat z trnavskeho cez stary most do petrzalky, slusne (velmi slusne) by na tom zarobili. (najma ak by sa projektant petrzalskej stanice spraval rozumne a spravil by budovu z opacnej strany trate ako je dnes)