Neveril som, ale uveril som. p. Vajda povedal konečne presnú a rozumnú informáciu. Prečo by mali Bratislavčania doplácať na ľudí, ktorí bývajú mimo územia SR?! Posledná veta celý článok vystihuje.
a preco by to ako logicky nemal vyhrat SOR?? Udrzbu vykonava dodavatel (SOR) a ten si ju objedna u svojho zmluvneho partnera (DPB). Cize DPB bude platit SORu za udrzbu, ktoru nasledne vykona sam a SOR mu ju spatne preplati...
Ziaden voz z vozovne a naspat...
nemyslis si, ze keby nejaky dodavatel mal robit udrzbu od oprav az po kazdodenne cistenie interieru, tak si zrejme prenajme nejake priestory vo vozovni. Hlavne ak by sa jednalo o desiatky kusov busov.
to by vlastne muselo fungovat takymto stylom: autobus by sa poslal z vozovne na udrzbu k autorizovanemu servisu. Po vyjazde z vozovne za branou DPB by sa autobus otocil a vosiel spat do vozovne-akoze do servisu. Po dokonceni udrzby by autobus opat vysiel von z vozovne(ehm zo servisu), zas by sa otocil a vratil sa do vozovne, teraz uz akoze naozaj. Nasledne by zamestnanec DPB skontroloval autobus, ci bola dobre spravena udrzba, a autobus by sa odstavil na svoje miesto vo vozovni. ?
inak a pri tom prenajme je taky hacik v pripade SORu. Kedze sa ma robit komplet udrzba dodavatelsky, tak to ma byt logicky mimo arealu DPB. Lenze pre SOR je autorizovanym servisom prave DPB. Takze je nepravdepodobne, ze by si DPB dodavatelsku udrzbu robil sam. To by vobec nemusel vyhlasovat takyto tender.
Autorizovanym servisom je tusim este Slovak Lines, ale zas sa mi nechce verit, ze by udrzbu robil pre DPB Slovak Lines, ak si ju DPB moze spravit sam.
Cize v tomto tendri by logicky nemal vyhrat SOR.
Inak k tomu prenajmu autobusov: najlepsie by asi bolo, keby to vyhral Mercedes. Kedze Mercedes ma svoje servisne centrum kusok od vozovne DPB - na Tuhovskej (Ceste na Senec).. Ak je teda urcene aj pre autobusy.. Tak by sa najjednoduchsie vykonavali opravy autobusov a najrychlejsie by mohli byt autobusy prevezene na opravy a udrzbu. Aspon z hladiska logistiky.
Lebo co som si cital tie podrobne dokumenty o obstaravani tych autobusov, tak komplet udrzbu bude robit dodavatel. Od oprav az po kazdodenne cistenie interieru. A kvoli tomu by bolo dobre, aby dodavatel sidlil blizko DPB. A Mercedes je z vozovne na Vajnorskej na skok. ?
Nezlepšil sa jej interval na úkor nejakej linky, pretože žiadnej linke so sólo autobusmi sa nezhoršil interval, ba čo viac, niektorým sa aj zlepšil. Čo tak prestať odsudzovať dlhodielsko-mlynsko-kramársku 32-ku a začať ryčať do 133-ky? Hneď by mohli mať o jeden-dva trolejbusy viac na Dolných honoch.
tak to je fajn, že akceptovateľný odchod je v 8-minútovom intervale určite to ocenia najmä tí, ktorí jazdia vozmi s int. 3, 4, 5 7,5 či 8 a DPB im bude vysvetľovať, že "veď je to v poriadku" ?
Re #110955 hoppusmark01: mohli ju potom radšej presmerovať cez Krasovského - ušetrili by nejaký ten čas i km + dala bysa spraviť zastávka Digital park/Atrium/Relaxx. Aj keď na Jungmannova - Zochova by bol zase o ďalších 15m väčší nátresk... ale zase dá sa použiť 88 k jauparku a odtiaľ 93/94...
Re #110986 hoppusmark01: som za, ak myslíš tú, kde stojí 84,99 smer Ovsište - navyše ľudia odtiaľ dosť nebezpečne prebiehajú smerom k poliklinike cez 4-prúdovku, hoci je kúsok odtiaľ semafor... ?
Re #111013 810zssk: to by bola tiež za trest? ? ako napr. most, Zochova a späť?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
hoppusmark01