zmysel by to mozno malo, kebyze mame vsetky tarte na urovni - tzn, ziadne obmedzene rychlosti, minimalna hlucnost trati, preferencia (SSZ na krizovatkach, 24h.denne), ale hlavne:
- keby existovala elektrickova trat do Vajnor, tak si viem predstavit okruh Hlst - Raca - Vajnory - Zl.p. - Vajnorska - Hlst. a samozrejme aj protismerne,
- trat Dubravka - ThePort - DNV
- a hlavne trat Safko - Petrzalka (jarovce, Rusovce, Cunovo), ale to uz je velke sci-fi ?
potom ano, ale inak to fakt nema zmysel - uz len kvoli tym prestupom, ktore teraz nie su nutne (az na vynimky-N56) a enormnemu predlzeniu jazdnych dob.
Destruktivne ano, pokial su podlozene vecnymi argumentami Ale akceptujem a ciastocne suhlasim. keby tie trate boli lepsie vtedy by to malo este vacsi zmysel.. momentalne je to len v ekologicko-ekonomickej rovine
dovolim si ti oponovat - domnievam sa, ze prave linka 13 by mala nejaky zmysel - netvrdim, ze by jazdila celu nov plna, ale svojich zakaznikov by si nasla, zmyslom by bola obsluha centra mesta (Obchodna + historicke centrum), s tym, ze by obsluhovala novovzniknute zastavky nocneho spoja - na Suchom myte, obojsmerne na urovni sucasnej zastavky Nam. SNP a jednu priamo pred buduvou SND.
Viem, ze cast zastavok je v sucasnosti obsluhovana autobusmi a cast v pesej dostupnosti, ale uvadzam iba priklad, ze ak nocnu elektricku, tak by som si ju vedel predstavit prave v trase linky 13.
konstruktivne pripomienky? A beries aj destruktivne? Ver, ze aj som kedysi zastaval podobny nazor na nocnu dopravu, avsak zbytocne by to vyvolalo potrebu prestupovat z elektriciek na konecnych na autobus, ktory ludi dovezie niekam dalej.
teoreticky si viem predstavit nejaku nocnu elektrickovu linku do Dubravky + pripoj N20 - od DKD cez staru Dubravku, Zatevnu, Homolovu opat na Prikriz a stade do DNV, (+Lamac + Zahorska Bystrc),
dalej linku do Race a na Piesky (obsluhuje cele zastavane uzemie az po koniec mesta) a z Race nocny bus do Vajnor a na Zl.Piesky + vramci BIDky navazna linka do Juru a Pezinku (+Modry)
tak isto linku zo Zlatych do Ivanky p.D. (+Grobov + Bernolakova);
tiez smer Ruzinov, prestup na bus smer Vrakuna, Dolne hony, Pod. Bisk, letisko , Rovinka... teoreticky.
avsak, treba si uvedomit jeden dost podstatny detail - a to je sucasny zaslostny stav kolajovych trati elektriciek, co by sposobovalo predlzenie jazdnych dob, cize elektricka z Hl.st. do Dubravky by bola sotva rychlejsia ako dnesna N21 -to je, zial, fakt, s ktorym treba pocitat.
Jedina vec, ktoru by som si realne dokazal predstavit v sucasnych podmienkach (samozrejme s pozehnanim a financovanim mesta!) je linka N13, iduca po trase dennej linky. Proste linka s 24-hodinovou prevadzkou (za predpokladu, ze ma v centre mesta v noci ostat zivot) + samozrejme povinne bezpecnostny dozor = prislusnik statnej/mestskej policie a idealne aj revizor.
N9 myslis zo ZST, alebo z Ruzinova? Lebo ak z Ruzinova neviem na co su tam dve linky..
Tvoja N9 je v podstate to iste co moje N2 a N12 akurat priamo a bez prestupu na VSETKY spoje nocakov.
Vajnory - nie je problem nechat N56 (vsetky spoje pripojne na pieskoch) a N53 v useku Zlate piesky - Vajnory.
Predlzenie jazdnej doby - mozno do tej DNV, ale ka by bola N53 pripojna k N20 tak ine predlzenie nevidim.
N13 - Aspon v piatok a sobotu vecer by jazdit mohla pre "zabavajucich sa" aby ich dopravila na stanicu odkial maju pripoje - skratka spojenie uzkeho centra s NightLines.
Ale uznavam ze ta N21 je zle spravena.. napadaju ma dve alternativy: zachovanie v sucasnom rozsahu, ale cez Lamac, pricom N37 by bola pripojna na ZST Lamac. Druha riesi len staru Dubravku: orezanie na usek Alexyho (pripoj) - DNV pricom by zachadzala cez staru Dubravku.
Lepšie by bolo L 9 predĺžená do Dúbravky
a L N 5: Ružinov - Trnavské - Špitálska - Obchodná - Rača.
Prestup na iné spoje nočnej dopravy: uzol Poštová - Hodžovo nám..
a to budem akoze stihat ten isty odchod zo stanice?
cele to mas nepremyslene, rusis linky a tradicne trasy (Vajnorcania by museli zacat cestovat cez Racu), a celkovo by si jazdne doby predlzil zbytocne... ak by si chcel nocne linky tak jedine take, co budu lemovat 95% autobusovej, a z toho mi vychadza jedine N12, aj to neviem akoby sa tvarili obyvatelia starej dubravky..
a potom zavadzas uplne zbytocnu N13, vnoci tuto linku jednak netreba, jednak, ak by boli elektrickove nocne linky, tak by len kopirovala ine trasy a zbytocne ich spajala... a este by si chcel protichodnu... v noci by chodili prazne a zbytocne robili hluk
Ked uz sme pri tych elektrickovych nocakoch, nedavno som zhotovil toto:
NAVRH NOCNEJ ELEKTRICKOVEJ DOPRAVY
Moj navrh ako by tie elektrickove nocaky mohli vyzerat:
N2: V rovnakej trase ako linka 2
N3: V rovnakej trase ako linka 3
N12: Hlavna stanica - Obchodna - tunel - nabrezie - Karlova Ves - Dubravka a spat
N13: Hlavna stanica - Obchodna - Namestie SNP (- Nam. L. Stura - Safarikovo namestie) - Spitalska - Vazovova - Obchodna - Hlavna stanica (s existenciou protichodneho okruhu).
NADVAZNE ZMENY AUTOBUSOVEJ DOPRAVY
N21: Len v useku Pri krizi (GARANTOVANY prestup na N12) - DNV, z usetrenych vzkm sa moze zaplatit zmena linky na standardnu obojsmernu linku namiesto okruznej
N34: Zrusenie (nahrada: N12)
N53: Detvianska (GARANTOVANY prestup na N3) - Rendez - Sportove letisko - Vajnory
N56: Zrusenie (nahrada: N53)
CP ELEKTRICKOVEJ DOPRAVY
Linky N2, N3 a N12 v sulade so sucasnym systemom.
Linka N13 - vzhladom na kratsiu dobu okruhu (cca 24 minut) a specificku ulohu by v noci pred sobotou a nedelou jazdila od 23.30 do 3.30 kazdych 30 minut v kazdom smere. V ostatne dni by mohla chodit 23.30 az 00.30 v smere Obchodna - Vazovova a neskorsie spoje v smere Vazovova - Obchodna.
no ja nechapem o co ti teraz ide?? vsetci sa stazujete, ze chodia plne elektricky, ked vsak chodia prazdne, tiez to nie je dobre...podla mna je dobre, ze chodia praznd elektricky, aj ked aj podla mojho pozorovania nie su prazdne, ale tak akurat obsadene...a tak by to malo byt...a je uplne prirodzene, ze v spickach su vozy plne..je to tak uplne vsade, ci uz na sever, juh, vychod ci zapad od nas, ze v case zvysenych prepravnych narokov sa ludia musia potlacit a mimo tychto casov to uz nie je taky problem...
ok, to uznávam.
Re #110402 AAA: no pri PKO možno, ale v Karlovej Vsi si to nemyslím. A ohľadne Rače a Dúbravky, myslím že v sedle sú dosť prázdne - a to hlavne 4 a 9 (ako hovorí ufo #110392), a s 3,5,11 to tiež býva niekedy šeredné.
Áno. Ale DPB to tak nepočíta. Vo fungujúcej spoločnosti by to vychádzalo inak. Vodič električky je o chlp lacnejší - ale to nemá prakticky žiadny vplyv, to len tak na okraj.
Tusim Eripmav sa tu stazoval ze tunel Sitina boli vyhodene peniaze na nic... neviem, priamo sa ma tato stavba dotykala, ked som siel IAD hocikam, stal som v zapchach, ked MHD hocikam, stal som v zapchach... dnes nestoji ani MHD ani IAD... vsetko hladko ide... v pripade MHD su len dva problemy a sice nezavadzanie operativneho bus pruhu (vlastne ten buspruh by na lamacskej mohol byt nonstop, ten pruh sa aj tak nevyuziva - ked tadial idem IAD automaticky sa zaradim do stredneho) a potom zla chronometraz, pretoze linky zo 4.okresu tam prejdu ovela rychlejsie ako hovoria tabulky ktovie z ktoreho roku
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
AAA
a L N 5: Ružinov - Trnavské - Špitálska - Obchodná - Rača.
Prestup na iné spoje nočnej dopravy: uzol Poštová - Hodžovo nám..