nuz keby toto mesto vedelo co vobec chce... Eurovea postavi PRVU STANICU METRA, teda uz sa stava... lebo bola v uzemnom plane... keby bola v uzemnom plane elektricka na trase Safarikovo namestie - Dostojevskeho - Eurovea - Twin City - ASMN - ... pripadne prepojenie na Zahradnicku / pokracovanie na Dolne Hony... tak slusny investor ako Eurovea by nemal problem postavit podla mna aj trat na usekoch kde investuje, vsak tu stanicu metra stava nejak bez namietok a podla planu, co na tom ze metro uz nikto neplanuje, alebo ano??? ?
chyba tohto mesta je v planovani! investor nemoze a nechce stracat cas ked sa rozhodne investovat, plan ma byt uz davno hotovy - a investori sa aj podla neho maju rozhodnut... nie ze mesto sa preberie ked niekto zacne stavat a spomenie si (alebo ani to nie) ze tam by bola dobra nejaka elektricka ? vsak este ani elektricka do petrzalky nema svoj plan... uz davno mali byt plany pre rozvoj MHD vo forme elektriciek (ak to ma byt nosny system) od Devinskej Novej Vsi az po Vajnory a Dolne Hony, nehovoriac o samozrejmosti planu pre idealny stav v centre - napriklad obsluha ASMN, Dostojevskeho, Dunajskej... nechapem co robia na magistrate, pocitaju peniaze z provizii a rozmyslaju co dalsie predat a kolko na tom zarobia... aspon keby to robili popri niecom uzitocnom - aspon plane nosneho systemu, ked uz nosny system nebuduju...
Alternatíva č.2. : Mesto už nemá kde predávať pozemky, reps. vedenie na magistráte cítit, že kopanec do zadku od voličov neni ďaleko, tak treba začať sa nabalovať na druhej strane.
Kiežby to tak nebolo. No ťažko veriť, že tých 150 melónov čo Ďurkovský vyčíslil, by sa použili na opravu komunikácii, električkových/trolejbusových tratí resp. obnovu vozového parku, keď doteraz to nešlo, resp. trvá to ako lačnému srrr...
a tiez si myslim, ze na rekonstruckiu ciest v BA nie su ani tak potrebne peniaze, ako zmena myslenia ludi, ktori o tom rozhoduju.. Cize nieco take ako: "cesty nemozme ani zacat rekonstruovat, lebo keby sme teraz zacali, tak skoncime az o 400 rokov.." taketo vyjadrenia mi vyrazaju dych.. ved nepotrebujeme rekonstruovat vsetky, staci postupne tie najhorsie useky.. ale na to by musel existovat nejaky system, podla ktoreho by sa postupovalo.. teraz sa rekonstruuju cesty, ktore vobec nie je treba rekonstruovat, a tie kotre treba, sa nerekonstruuju..
Cize je mozne, ze ani viac penazi od investorov nepomoze, kedze ich kompetentni nebudu vediet spravne pouzit.. a najhorsie cesty stale zostanu rovnako rozbite..
No neviem, ci je to az tak perfektny zakon.. je dobre, ze mesto chce ziskat peniaze na rekonstrukciu ciest atd..
ale skor by som privital nejaky zakon, kde bude pozadovane adekvatne napojenie na MHD, napr. projekt velkosti Twin City by musel mat kolajovu MHD (cize elektricku)... ale taketo veci by sa podla mna dali dosiahnut uz teraz normalnymi rokovaniami medzi mestom a investorom. keby Durkovsky chcel, tak zacne rokovat s HBreavis, povie, ze tam chce elektricku, a navrhne riesenia a moznosti financovania..
Neviem, mozno pomoze aj tento zakon, ale na druhej strane moze byt aj brzdou rozvoja miest... ked bude chciet investor stavat, musi zaplatit..
No uvidime, ako to bude fungovat v praxi... Ale ja moc napadom Durkovskeho neverim, kedze doteraz nebol ani jeden rozumny.. ?
a majú byť vôbec nejaké cng? ? veď si počkajme tak do decembra 08(09?), kým bude vyhlásený tender, aké tam budú podmienky... aj keď víťaz už zrejme zháňa diely na prvé vozy pre BA ?
Vozidla na linke boli vybavene informacnym systemom ZV-Test - t.j. poloodtrhnuta A4 s cislom linky. Ale bola tu aj fotka kde bola normalna linkova tabulka (aj ked osobne som ju nevidel)
ano, je to standart, ale na EMUckach, pripadne na vagonoch - takto na lokomotive to vidim prvy krat.
Bratisalvska linka 155 bola oznacena typicky bratislavsky-beusacky - papiere s cislom linky a trasou prilepene samolepkami zvnutra spinavych skiel na dverach. Najlepsi bol aj tak linkovy tercik vo Vajnoroch ?
Prei tendri na kĺbaky bude časť z tých 240, tušim polovica?, na CNG. Ale aj dieslové majú EURO 5 a čochvíľa bude platné EURO 6, potom EURO 7,... a tam už je to skoro jedno, teda pre ŽP tam nie sú nejaoé zásadné rozdiely podľa mňa.. Teraz sa už iba jedná čo je lacnejšie a efektívnejšie palivo.
alternatíva á la DPB:
SOR Libchavy posilnil svoju pozíciu vo vozovom parku DPB víťazom tendra na kĺbové autobusy. Ich hodnota predstavuje okolo sto miliónov eur. DPB si objednal 240 kusov SOR NB 18 CITY s dieslovým pohonom. Tieto síce nie sú k životnému prostrediu vôbec šetrné, v praktických podmienkach nie sú odskúšané a klimatizáciu nikoho ani nenapadlo požadovať, ale budú dodané medzi decembrom 2008 a voľbami 2010.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
hoppusmark01
Cize je mozne, ze ani viac penazi od investorov nepomoze, kedze ich kompetentni nebudu vediet spravne pouzit.. a najhorsie cesty stale zostanu rovnako rozbite..