Grob si dotoval(/uje?) linku DPB. dotuje si ju aj Wolfsthal? bude si ju dotovať aj Rajka? Má DPB prebytok, resp. toľko busov a ľudí, aby dokázal zvládnuť ďalšie linky? Ak áno, nech obce zaplatia svoju časť nákladov, o to tu ide. Ak nie, nech sa obrátia na ZSSR, SL alebo niekoho podobného, s kým sa budú vedieť dohodnúť... A nie tak, že "ja si poviem, že chcem linku do obce XY, tak nech mi ju mesto BA spraví"...
Re #108764 Papyr: takže nie je problém nájsť "akúkoľvek prácu" z ktorej by si dokázal uhradiť náklady na bývanie a život v BA? no to mi pripadá ako vrchol myšleinky socializmu...
Re #108770 810zssk: to by bolo za trest ?
Re #108771 810zssk: návrh - nech všetci platia rovnakú sumu, dajme tomu ročný PCL nie 6000 Sk, ale 8000, pričom každému človeku vráti potom mesto podĺa trvalého bydliska istú sumu - podľa svojich možností napr. BA 2000, KE 2100, NR 1900...
Re #108776 Papyr: tak k tým špekulatívnym pobytom mám otázky -1) k prihláseniu na trvalý pobyt potrebuješ súhlas majiteľa? 2) keď nemáš ako závislá osoba (študent) rovnaký trv. pobyt ako tvoji rodičia, budú na teba dostávať rodičovské prídavky? môžu ťa posudzovať ako závislú osobu?
Re #108773 Martin Fundárek: ďakujem, odložím si ? a keď sa budem nudiť, pokúsim sa prepočítať napr. BA, DS, SC, PK, MA, NR či TT...
Pokial sa najde dost obcanov BA co chcu dopravu do Rajky, tak ano, nech im mesto pomoze Ja poznam jedine Rajcana a on ma trvaly pobyt v Bratislave, ale je aj dost tych co ho maju uz v Rajke.
Dalsia vec je ze potom sa mozu najst obcania BA co budu ziadat dotovat linku do Banskej Bystrice.
"To by bolo v pohode, ak by to platila Rajka, resp. ten madarsky kraj kde to je."
Tu by si mohol paradoxne naraziť na problém, že Rajka alebo kraj Gyor-Moson-Sopron by povedal, že nič platiť nebude, z dôvodu, že veľa dochádzajúcich z Rajky do Bratislavy nemá v Rajke trvalý pobyt (iba tam vlastní dom).
Ozaj, má podľa Teba mesto podporovať svojich občanov (napr. zriadením linky MHD), ktorí majú trvalý pobyt v Bratislave, ale dom a reálne bydlisko v Rajke? Nezabúdaj, že mesto je tu pre svojich občanov ?
a teda nechapem, ze kedy sa ma budovat zeleznicne spojenie, ze ci budeme cakat na to, kym budu ludia na uliciach sa zhromazdovat a ziadat spojenie BA-Letisko Vieden.. Tak sa to mozno robi na Slovensku, nie v Rakusku..
ak ti hovori nieco region CENTROPE, tak je to region, ktory ma a bude mat najvacsi jeden z najvacsich hospodarskych rastov v Europe a do buducna obrovsky potencial.
Do tohto regionu patri Vieden aj Bratislava a prave fakt, ze su dve hlavne mesta tak blizko, je unikatom a predpokladom pre hospodarsky rast.
Z toho vyplyva, ze sa zvysuje mobilita medzi tymito dvoma mestami a stupaju aj naroky na prepravu.
A to vyplyva aj z poctu prepravenych pasazierov na linkach Bratislava-Vieden za posledne roky. Ci su to autobusovi, vlakovi, alebo aj lodni dopravcovia, za posledne mozno 2 roky sa pocet cestujucich RAPIDNE zvysil (sorry za caps lock, ale toto som musel zdoraznit).. Preco sa asi kupovala druha lod TwinCityLiner? No lebo je obrovsky zaujem a kapacita jednej lode nestacila.. Preco asi jazdi z Viedne do Bratislavy tych cca. 40 parov vlakov dodkopy z obidvoch stanic v BA?
Povedat o zeleznicnom spojeni medzi BA a Viednou, ze nebude vytazene, je preto uplne odveci..
Prave z toho dovodu navrhujem aby cena pre studenta bola rovnaka a neaplikoval viedensky model (len nech sem nedorazi BWD), ale ta varianta ze to bude vyberat DPB / mesto bez toho aby sa tym student musel zaoberat.
Ak sa student vysokej skoly v Bratislave zo spekulativnych dovodov (kvoli lacnejsej MHD) prehlasi na trvaly pobyt v Bratislave, o kolko viac ziska Bratislava na daniach?
Preco by ju malo platit mesto ked pre Bratislavcana nema prinos (specialne ak bude ukoncena v Cunove).
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
810zssk