Daň z príjmov FO sa rozdeľuje nasledovne (zákon 564/2004):
6,2 % zostáva štátu
70,3 % obciam
23,5 % VÚC
Časť určená pre obce sa rozpočíta jednotlivým obciam takto (nariadenie 668/2004):
23 % podľa počtu obyvateľov
- z toho 57 % sa vynásobí koeficientom nadmorskej výšky (od 0,75 po 2,00 – Bratislava 0,7991)
32 % podľa počtu obyvateľov vynásobených koeficientom veľkostnej kategórie (do 1000 obyv. 0,89, Bratislava 2,35)
40 % podľa počtu žiakov základných umeleckých škôl a školských zariadení v zriaďovateľskej pôsobnosti obce, prepočítaného koeficientom (od 2 do 61)
5 % podľa počtu obyvateľov nad 62 rokov
Časť príjmov pre VÚC sa rozpočíta takto (to isté nariadenie):
15 % podľa počtu obyvateľov
15 % podľa počtu obyvateľov od 15 do 18 rokov
32 % podľa počtu obyvateľov nad 62 rokov
9 % podľa obrátenej hustoty obyvateľstva
20 % podľa dĺžky ciest II. triedy a III. triedy vo vlastníctve VÚC
9 % podľa rozlohy
a to celé sa ešte vynásobí koeficientom od 0,9518 do 1,0170 (na rok 2008)
Tak a teraz môžete, milí doplácači a nedoplácači, počítať, koľko z vašich daní išlo do Bratislavy a koľko do Uzovských Peklian?
Na zaklade coho mozme predpokladat ze na S7 sa zvysia prepravne naroky? Prepravne naroky sa zatial vyraznejsie zvysuju len na cestovanie do Viedne a na to je linka S7 absolutne nevhodna. Na letisko a do prihranicnych dzedzin staci autobus.
Keby o tu trasu bol zaujem tak je uz dnes vyuzivana (901 + S7)
Ano, ale plati MENEJ ako obyvatel Bratislavy a to jednoznacne JE nespravodlive. Mne pride idealny variant ze cudzi student zaplati ako Bratislavcan, s tym ze ten "poplatok navyse" si uz DPB vyziada od kraja. Samozrejme muselo by to byt nejako uzakonene..
Aj dnes je jednoduhsie cloveka odviest do Wolfsthalu, resp. na ASMN, ako na letisko tak preco nepresadaju? A zo skusenosti v okoli si myslim, ze je najmenej pravepodobne ze niekto presadne do VHD v nocnej hodine.
Mame nieco na zaklade coho predpokladat ze ludia do toho vlaku presadnu, alebo zacnu chodit novy ludia na letisko tak aby naplnili vlak?
A si si istý, že by to v BA bolo na osoh. Naproti tomu, čo v ČR (tipujem, že tie fotky sú len a len z nejakého DP z ČR) aj okrem modernizovaných 25ročných hrkálok uvidia aj nové vozidlá u nás by sa veselo 10 rokov modernizovalo veselo a nové električky by boli v nedohľadne. Modernizovalo sa až až, teraz je čas nie na "plastické operácie" zombíkov ale "plodiť novú generáciu" a to nákupom nových vozidiel! ?
Pre nich je navysovanie vozokilometrov zbytocna financna zataz. Vsak co, namiesto klbakov dame 15m vozy, zvacsime interval (lebo ten stary sa uz nestihal), vsak ludia sa potlacia.
Medzi Wolfsthalom a Bratislavou samozrejme nebudu chodit ludia ktory cestuju medzi letiskom a Bratislavou. Aspon nie v takom mnozstve aby sa ti oplatilo stavat novu trat.
Ja proti tomu nic nemam. Ak sa na***zon co to zaplati, nech sa paci. Ale z NASICH penazi, NIE.
Opakujem, mesto ju moze platit po hranice mesta. Zostavajucich 2000 m nech si zaplati zdruzenie zadunajskych Slovakov alebo obec Rajka alebo proste ktokolvek.
Takze ty si naozaj myslis, ze pracovnik bratislavskej firmy, ktory je cezpolny, Bratislave len a vyhradne skodi tym, ze zapchava jej cesty a zneuziva jej MHD?
Nechcel som povedat, ze ti, ktori jazdia autom, zacnu jazdit primestskou. Hovorim, ze do Rajky a okolitych obci primestska nie je, takze tam sa autom jazdit musi, a chcem nejaku, hoci aj minimalnu VEREJNU dopravu na trase Bratislava-Rajka. Je mi vcelku jedno, ci to budu robit ZSSK, START, SL, DPB alebo Janko Mrkvicka Tours. Ale dnesny stav - jeden vlak za den mimo prazdnin - je hanebny. A snazim sa vam vsetkym vysvetlit, vsetkym vam, ktori hovorite, ze Rajka nie je problemom Bratislavy, ze Rajka je problemom Bratislavy, pretoze Rajcania v Bratislave pracuju. OMG, it's so hard to speak to you people.
Ak by linka 151 jazdila len raz za hodinu (čo možno považovať za ZDO), tak by mala viac prestojov ako jazdy. Možno, ak by bolo možné robiť prejazdy na inú podobnú linkou.
Linku 51 by som považoval za ZDO v úseku Polus (kvôli lepšiemu prestupu na električky a koniec koncov je tam aj nákupné centrum a MiÚ) a Nobelovou. To motanie sa v okolí Hálkovej už je doplnkové. ?
A preco by to nemal robit prave DPB, ked robi linku do Chorvatskeho Grobu, ci Ciernej Vody, ci ako sa to tretie pasmo vola? Tam je to to iste - po hranice mesta to dotuje mesto, za hranicou mesta zacina drahsie pasmo plus to este dotuje prislusna obec. Teda, neviem, ci je to takto konkretne u Chorvatskeho Grobu, ale konkretne takto to funguje v DPMP, ktory dlhe desatrocia obsluhuje MHD 9 prilahlych samostatnych obci. A nikto nepinda, ze preco by mal mestsky dopravca jazdit za hranice mesta, nikto nepinda, preco mesto dotuje jazdu takejto linky az po hranice mesta, ked sa v nej aj tak vozia z 99% dedincania, a podobne. To len v Bratislave kazdy prepada desu a hroze pri pomysleni, ze by nedaj boze zadotoval nieco niekomu, kto si to nezasluzi. S tymto pristupom sa tu stretavam trvale a silne mi to pripomina modrogumnu dogmu "zlavy treba rusit, lebo sa zneuzivaju."
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
810zssk
Ja som si nahodou vsimol Teda skor rychlostnu cestu do BB, tade dost casto jazdim, dokonca som tam presedlal z vlaku na bus