Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: eripmav #108738:
Zmes pravdy a kecov. Diaľnice bez odstavných pruhov sú z čias, kedy neboli požadované. V Nemcku sú aj diaľnice s návrhovou rýchlosťou 160 bez odstaných pruhov, pričom najvyššia návrhová rýchlosť používaná u nás je 120. Odstavné pruhy na "severnej D1" sa ešte len teraz dorávbajú v normovej šírke, na D2 miesto predĺženia pripájacích pruhov na dvoch miestach obmedzili rýchlosť na 80, šírka pruhu 2,2 m jedine v prípade výluk (nákladné auto je široké 2,5 m), minimum 2,75 u nás na diaľnici je takým istým bludom...
Reakcia na: Ondro #108737:
Ale ja som chcel výslovne malé kombi a okrem toho sa nijako nemôžem dopočítať k dieselovému Aurisu v uvádzanej výbave za túto sumu. Napr. xenóny má Auris len v najvyššej výbave a motorizácii, nehovoriac o tvrdých palstoch na celej prístrojovke, čo je pokles aj oproti Corolle. Všeobecne je u Žaponcov veľmi malá možnosť individuálnej doplnkovej výbavy.
Áno, sú aj nízke žaponské autá ale ja som hovoril o polohe za volanotm, nie o výške vozidla či podvozku.
Reakcia na: eripmav #108740:
lokalna linka-linka nesystemoveho vyznamu

prosim ta, vies mi povedat naco je taka linka 51??? na nic...nikto okrem polusoidnych dochodcov tym nechodi...mota sa to, vymeta to vsetko, chodi to prazdne...rovnako 151 je mimo zakladneho systemu linkovania...je to lokalna linka...obsluhuje tie 2 domy na ahoji, kde dochodcovia nemaju milionove auta...

linka 66...nie je lokalna, pretoze hravelku ulohu v sucasnom, celkom kvalitnom systeme obsluznosti celej bratislavy...nosne linky a pripojne-prepojne...ked si zoberies petrzalku, tak 83, 84, 87, 93, 94, 95, 98 su nosne linky, pricom napriklad linka 99 je druheho typu...rozvaza ludi na rozne miesta po celej petrzalke s tym, ze im vacsinou staci jeden prstup z nosnej linky, ktora ich najkratsou cestou dopravi do danej mestskej casti...linka 66 tvori akoby ruzinovsku linku 99...

linka 180 je tiez nesystemova...bola vytvorena koli polityckym tlakom a tlakom niektorych obyvatelov, ktori nou nechodia, vyuziva sa len na jednom useku, pre ktory vsak nebol zamer vytvorit tuto linku...

linka 147 - obsluhovat bude obydlia ludi nevyuzivajucich MHD - bude prazdna, obsluhoavna lokalita je vo vzdialenejsej pesej dostupnosti k sucasnym linkam MHD, takze tiez nie je potrebna...

a takto by som mohol pokracovat...

clovek si povie...no dobre, mala linka, malo vozov...ale ked si spocitas vsetky tieto "zbytocne" linky, tak zistis, ze to stoji strasne vela vzkm, vozov a vodicov...a priznajme si...mesto v sucasnej dobe nema na taketo vymysli financie...nehovoriac o tom, z v ramci danovej decentralizacie pred pd rokmi sa presunula ista cast financii z mesta na mestske casti...ja osobne sa stotoznujem s nazorom, aby si tieto linky platili MC...aspon nateraz...
Reakcia na: eripmav #108740:
Pod pojmom "lokálne linky" sa zrejme myslia linky na území jednej MČ, napr. 44, 51, 52, 151, 180.
Návrh, aby si MČ doplácali za lokálne linky mi pripadá dosť zhovädilý. Mala by sa konečne seriózne definovať základná dopravná oblužnosť (nielen v MHD). Výkony v jej rámci by mal platiť zákonný objednávateľ, v tomto prípade by ním malo byť mesto. Výkony nad jej rámec by mal platiť ten, kto si ich objedná. Preložené do slovenčiny, mesto by malo platiť električky z Rače a linku 52 ako prípojnú pre Východné. Ak by však Rača trvala na tom, že chce mať priame spojenie z Východného až do centra, mala by si ho zaplatiť sama.
Reakcia na: eripmav #108740:
takze napriklad L51 je akoze "lokalna"... ahaaaa... ?
ale keby L51 predlzili este z Nobelovej trebars az do Race, tak uz to nie je "lokalna" linka ze? a preco nie je medzi lokalnymi linkami napriklad aj L66? vsak premava"lokalne" vylucne v Ruzinove...
Ankete "Mali by podľa vás mestské časti spolufinancovať lokálne linky?" celkom dobre nerozumiem ? ?
co su to LOKALNE LINKY??? slovaci su naozaj neuveritelni... divide et impera - v praxi, a dokonca samoaplikacia, rozdrobit, rozdrobit a ovladnut... to kto vymyslel ten BLUD o LOKALNYCH LINKACH??? ked ma odvezie L9 z Astronomickej na Zahradnicku tak je to "lokalna linka", lebo obe su v MC Ruzinov? a ked ma odvezie L9 uz na Obchodnu, uz to nie je lokalna linka, lebo ma odviezla z Ruzinova do Stareho Mesta??? a AKY JE ROZDIEL keby bola nejaka linka napriklad X9 ktora by ma trasu z astronomickej na zahranicku - teda asi podla predpokladanej definicie "lokalna" a ja by som dalej prestupil na nejaku inu linku dalej??? co su to za hovadiny??? ked sa niekto mikrobusom ci co to je na L44 odvezie k zastavke trolejbusu a ide dalej, aky je tam rozdiel oproti tomu ked niekto ma to stastie a vyhodu ze mu ten trolejbus chodi rovno pod oknami??? Vsak to je ako u nenormalnych ludi, delit linky na "lokalne" a "nelokalne", vsak kazda "nelokalna" linka je vzdy pouzitelna aj lokalne (alebo bude magistrat aj zistovat kolko % cestujucich vystupilo v tej istej mestskej casti ako nasupilo a tych da dotovat prislusnej mestskej casti - asi tak mi pripada ta anketa a navrh...)... a este do toho pokojne mozme zamontovat aj SADku... ked nastupim na bajkalskej (MC Ruzinov) a vystupim na ASMN (MC Ruzinov) tak som vlastne pouzil lokalnu linku, nie???
vsak z tohto ma problem aj cely DPB... ze VUC dotuje len SADku, lebo na slovensku ludia nevedia pochopit ze jednoducho doprava je len jedna a vsetko od vlakov cez sadky po mhd ma byt dotovane z jedneho vrecka a jednym klucom, lebo inak vzniknu deformity, ako napriklad v bratislave kde dane na hromadnu dopravu ma VUC ale DPB dotuje bratislava, malym dedinam zaplati (aj lokalnu) dopravu VUC a bratislave nikto... a este to bolo prilis malo deformovane a zlozite, spravne, este treba pridat aj mestske casti a ich lokalnu dopravu... ☠
Reakcia na: eripmav #108738:
Hlavne, že na tebou spomínanom úseku pristavujú tretí jazdný pruh.

A na Slovensku tiež už odzvonilo širokým autostrádam ?
Reakcia na: zakaznik #108728:
a stavali ten most slovaci alebo rakusania? mozno rakusania nie su tak bohati aby stavali dvojpruhovy most tam kde staci jednopruhovy (to ze rakusania su daleko chudobnejsia krajina mozno vidiet aj napriklad na ich dialniciach, z ktorych mnohe nesplnaju ani nase kriteria pre cestu pre motorove vozidla - napriklad dialnica graz-vieden - useky bez odstavneho pruhu, ostre zakruty ledva 100vkou prejditelne, pruhy uzke aj 2,2m, pritom nasa norma je 2,75m a podobne...)... a ono to je uspora vyrazna, a obmedzenie naozaj minimalne, najma ked tusim rakusania tam NECHCU tranzitnu dopravu a uz vobec nie nakladnu...
Reakcia na: S499.1023 #108593:
no nebolo by to male combi ale taky dieselovy Auris by uz za to bol... a nemam dojem ze by ti japonci boli taki vysoki, nase auto je velmi nizke.... az to niekedy vadi..
http://imhd.sk/ba/index.php?w=213621323033ef393621323033ef1f&id=5918
„nie zvyšovaniu výkonov MHD“

Ponúka sa shakespearovská otázka: Blít, či neblít?
Keby všetci mestskí činitelia uvažovali v rozmeroch "nie zvyšovaniu...", tak by dodnes mala Bratislava 5 tisíc obyvateľov a žili by za hradbami.
Reakcia na: Peon #108731:
Neviete náhodou, v iných mestách o polohe zastávok tiež rozhoduje do veľkej miery magistrát ALEBO sa to celé necháva na jednom subjekte (napr. dopravcovi), aby nevznikali podobné nedorozumenia?

Za zaujímavé to považujem o to viac, že DPB je v 100% vlastníctve magistrátu. ?
Reakcia na: AAA #108732:
odrezanie Devína od sveta Dunajom počas záplav v auguste 2002.
Reakcia na: igi151 #108279:
Ak je tá fotka pravdivá, v akej súvislosti sa zrušili vtedy linky 28 a 29?
ODPOVEĎ DPB K POLOHE ZASTÁVKY "VÁPENCOVA"

Re #108530 Peon:

CITÁT: "Zastávku premiestni dopravca (DPB, a. s. ) do požadovanej polohy hneď, ako bude zrealizované vodorovné a zvislé dopravné značenie a taktiež existujúce dopravné značenie zosúladené s tým istým projektom, ktorého súčasťou je aj predmetná obnovená zastávka.
Súčasný stav dopravného značenia preveril odborný útvar DPB, a. s. na mieste dňa 21. 07. 2008 a zistil, že stav je nezmenený, tak, ako to dokumentuje Vami priložená fotografia. Objasňujeme, že realizácia chýbajúceho dopravného značenia neprináleží dopravcovi.
Na tento závažný nedostatok - nesúlad s projektom, upozorňujeme Magistrát hlavného mesta SR Bratislavy.

S pozdravom

JUDr. Darina Peťovská
právny odbor"
Reakcia na: Sati #108147:
To, že je tá zastávka pomaly doslova, čoby kameňom dohodil z okolitých dvoch. Plus ide o precedens. Čo ak si to takto zmyslí viac firiem. Budeme mať raz napr. aj medzi Kamenným nám. a Špitálskou zastávku typu Hodinárstvo Mrkvička?
Reakcia na: zakaznik #108728:
25 na súpravu, čiže počítam 50 za hodinu obojsmerne ?
Reakcia na: S499.1023 #108722:
Stačí, ale kde inde sa dnes stavajú na Slovensku jednopruhové mosty (okrem poľných ciest)? Toto je okrem toho že krátkodobé ešte aj staré myslenie. Však hranica, tak treba spomaliť, zastaviť. ?

Re #108727 S499.1023: Toto neviem čo sú za čísla. Možno by to bolo trochu menej než miliarda za kilometer, nie? A neviem pre akých 50 ľudí. Ak ich bude 25 za hodinu, tak 750 za den, 250 000 za rok... Čo 50?
Reakcia na: zakaznik #108721:
Takže dlhodobo vyhodíš tých cca. 7 miliárd pre tých 50 (nech nežeriem ? ) ľudí?
Reakcia na: 810zssk #108719:

1) Ani diaľnice sa nebudujú pre 36 ľudí za hodinu.
2) Slovensku chýba podstatne viac diaľnic ako železníc.
3) Aj po diaľnici môže premávať VHD.
VEREJNÁ DOPRAVA NIE JE LEN VLAK!!!!

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.