Opäť jeden príklad z nemenovaného západoeuopskeho mesta:
Študenti, ktorí bývajú vo Viedni, teda majú tam trvalý pobyt, platia za polročný lístok na MHD (Wiener Linien) cca. 50 EUR.
Študenti, ktorí nemajú trvalý pobyt vo Viedni, teda sú z iných regiónov a vo Viedni sú len na intrákoch alebo na privátoch, platia cca. 100 EUR. To čo museli platiť navyše oproti viedenčanom, teda tých 50 EUR, im následne vyplatí a teda plne vykompenzuje ich kraj. Teda kraj, kde majú trvalý pobyt, čiže napr. Niederoesterreich, Tirol atď..
Toto je podľa mna perfektný model, a presne takto by sme to mali zaviesť aj v Bratislave.
Takto nebude nikto na nikoho doplácať.
Pretože tiež si myslím, že napr. študenti, ktorí sú v BA na intrákoch, moc do rozpočtu BA neprispievajú, a tým trpí aj MHD.. Takto by prišlo do MHD oveľa viac peňazí, a zvýšiila by sa kvalita (napr. by sa mohla posilniť L39), čiže aj tí študenti by z toho sami profitovali .. takže to je aj v ich prospech, nie len v prospech "starých" bratislavčanov..
Pokial si Bratislavcan nenajde pracu v Bratislave preto ze ju robi nejaky Rajkacian (?) tak z toho BA naozaj nema nic.
Dopravu do okresov Senec, Malacky, Pezinok, Dunajska Streda nedotuje priamo Bratislava. Opakujem, proti tej linke tu myslim nikto nic nema. Ale nech ju preboha nefinancuje ani kraj, ani mesto.
ale samozrejme, že má - plné cesty a parkoviská áut so značkami DS, TT, SC, PK, TN, NR, VK a pod. ? ako minule som išiel po Radlinského a tam pekne vedľa seba s kartičkami/papučami - ZA,SC,VK,BA,SC,PK... mi chceš povedať, že všetci títo ľudia začnú zrazu denne dochádzať do BA (okrem študentov, ktorí ňou zrejme jazdia, keďže cez prázdniny sú porušené viaceré medzimestské spoje) prímestskou dopravou? ?
prímestskú dopravu nech si robia SL,a lebo kto len chce. Ale vysvetli mi, prečo by ju mal robiť DPB, ktorý nestíha poriadne spraviť ani to, na čo hje určený...
Re #108596 Kami: a aká suma dane z príjmov ide do rozpočtu BA od ľudí s trvalým bydliskom v BA a aká od ľudí s trvalým bydliskom mimo BA (napr. taký Wolfsthal)? ?
ad: "nepaci sa mi ze autorka toho clanku kritizuje euroveu, ktora..."
..prosim o pozornejsie citanie clanku, pretoze NEKRITIZUJEM ale len CITUJEM dva prispevky, ktore sa vyjadruju vztah "Stary most -Umelka"...
Vcera na TV BA davali prispevok o kupeloch Central. Architekt len sucho skonstatoval, ze napriek tomu, ze chceli rekonstruovat trat za vlastne a urobit mimourovnovo prechod, tak DPB si rekonstruuje usek sam a vobec nechce robit zastavku naviac ?
P.S. Dufam, ze po tej reko trati teraz nebudu premavat vozidla stavby na exkupelov Central ?
Preboha, ved vsetci ti Zadunajci v BA pracuju, to chces povedat, ze z toho BA nema nic?
Mimochodom, povolil by si prosim primestsku dopravu z Bratislavy aspon do okresov Senec, Malacky, Pezinok a D. Streda? Tieto okresy tiez nelezia v Bratislave (DS dokonca nelezi ani v BA kraji), tiez tam ziju ludia, co nemaju v BA trvaly pobyt, len do nej denne dochadzaju... ma z toho BA nieco?
Nebolo by, koniec koncov, najlepsie Bratislavu obohnat ostnatym drotom? Z jednej stvrtiny uz kedysi takto obohnana byvala, a stale este stoja cele useky plotu napriklad na petrzalsko-rakuskej hranici. Snad by sa co-to z nich dalo este pouzit.
takže to nakoniec predsa bude tá veľká miestnosť na tej istej strane ako bolo dpb predtým, ktorá ešte nie je nijako označená, ale minule tam pobehovali nejakí robotníci?
Re #108582 Papyr: a čo z tej podpory bude BA mať, keďže sem iba dochádzajú, keď tu nejamjú trvalý pobyt? z daní to bude veľké nič...
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
810zssk