bacha, už je to 6,5 melóna, keďže DPB nakúpi 14 agregátov pre rekonštruované vozy za ďalších 20,5 milióna... ?
Re #108258 hoppusmark01: on nehovorilo ráme, iba o vnútornostiach ?
Re #108270 hoppusmark01: toť je ďalšie nabalovanie sumy z pôvodných "5 mil." (tvrdenie Kadnára) za bus
mimochodom, ak aj budú plne NP (čo dúfam), pri pôvodnej zrušenej súťaži argumentoval ponúknotím o 20 percent vyššej ceny, čo zo 170 mil. nech je +/- 205, t.j. pri 20 busoch 10,25 za kus, aj pri 30tich by to bolo dovedna 308, tak načo tam je tých ďalších 90 miliónov zo 400vky? stačilo nahodiť do 300 mil... či tedom s mercedesom vylúčia pre podozrivo nízku cenu??
Re #108280 Petto: nehovorím, že nie, ale podľa mňa nakoniec pôjdu na obidve ?
Re #108288 hoppusmark01: vďaka ? ?
Stale nechapem preco sa tu uz tolke dni vedie debata preco SOR a preco nie, ked uz je aj tak rozhodnute. Osobne jazdim SORmi co ma Slovak lines a zatial ma ani jeden neprekvapil nejakou neprijemnostou. Podla mna, vzhladom na to v akom stave je DPB, moc na vyber nie je. A ked uz ich tu mame tolko, treba vziat do uvahy aj unifikaciu vozoveho parku, je to daleko lepsie ako mat zas X druhov busov a dielenskych, ktori budu mat problemi s tym kde co a ako je. Neviem ci si niekto vsimol, ale aj v inych firmach (nemam na mysli DP) je povacsinou unifikovany vozovy park. Osobne suhlasim s enege2 #108309, v tomto stave, v ktorom je vozovy park v BA, radsej viac lacnych SORov ako menej MANov, Mercedesov alebo niecoho ineho.
Len tak po mimo, skuste niekto, kto k tomu mate pristup, spravit statistiku poruchovosti napr. stylom
model autobusu
pocet najazdenych km celkom za dany model
pocet drobnych poruch
pocet velkych poruch
a vysledne hodnotenie
pocet malych poruch / 1000 km
pocet velkych poruch / 1000 km.
Neviem to urcit, len z laickeho pohladu co mam moznost vidiet alebo sa tu docitat, myslim ze SOR by na tom az tak zle nebol.
Co sa tyka dizajnu, tak na ten by som neprihliadal vobec. Jedna sa o zariadenie (myslim tym vseobecne autobus) urcene na to, aby plnilo urcite funkcne poziadavky, osobne mi to je jedno, v akom buse by som sa viezol, ak by bol spolahlivy, pre mna za mna nech ma aj podobu s byvalymi RTO ale SL alebo SM.
radsej sorky ako stare kraksne, radsej 200 novych 18 metrovych soriek ako 100 mercedesov, IK435 uz dozivaju a tam busy uz tiez stracaju dych ak by sa kupilo 100 medakov kam by ste potom postrkali cestujucich???? kazdemu by sa vozilo v ultra modernych busoch ale ja budem rad, ked mi konecne pride nieco co nebude suce do srotu a bude mi jedno kto bude vyrobca hlavne ze to bude jazdit. Apropo J&T uz ma pomaly polovicku bratislavy co keby vstupil aj do DPB mozno by sme sa dockali aspon kulturnejsieho cestovania v sorkach ako v hrzdavych, prekurenych CNG Vrakos a neprekvapia nas na klbovych linkach kratase. RADSEJ SOR ako VRAKOSA ? ?
Bus od SOR pod 12metrov je na FIGU ale totálne! škoda, že tu neni smajl čo vyzerá ako odpadkový kôš alebo konzerva lebo to sa = SOR. A to som ja trúba nadával na vlečku Ikarusu 435,že ako tam je tesno. ?
SOR má ale prepojenia na tú celú pakáž čo je pri hrante v BA, takže v podstate MHD-čka trpí tým,že dáky grázli potrebujú zarobiť. A SOR-u sa podarilo pretlačiť si ľudí na ktorých majú kontakty v BA. Konec koncov, nič okrem SOR-u sa tak veľkoryso nekupuje. Dlhodielčania stále nedostali "svojich" zvyšných 6 duobusov za to sa ale nakúpilo 18 ZBYTOČNÝCH hrbatých konzerv pre sardinky = cestujúci. Bohužiaľ ja chudnúť nemôžem, skôr by som mal pribrať takže ťažko sa tam potlačím a niesom jediný.
ako nechapem preco tu teraz idete do mna ked ja som za SOR od zaciatku a to prirovnanie nie je z mojej hlavy a dizajn neriesim ako nic hnusnejsie ako tambus som z autobusov nevidel ale to je len moj nazor
Ja si myslim ze pravda je uprostred... SOR ma dizajn pekny, je to ucelovy funkcny autobus, spolahlivy a lacny... celkom na BA podmienky... problemom je ze vybrali najskaredsi model...
moja babka byva v oblasti kde jej chodia bud sory B alebo BN a prekvapivo ma radsej Bcka... podla nej totiz "tie hrbate maju vo vnutri tolkoschodov ze neviem kde mam aky a kam ocakavat".. ovela viac by som uvital, keby boli vysokopodlazne a radsej klimatizovane (nevyznam sa, ale ak take vobec SOR vyraba)
presne ako vravel martin.. je to taka dacia... ja by som skor povedal ze Fabia (hoci dnesne ceny su uz ine)... mozes mat Junior s plastovymi naraznikmi alebo Elegance s chromovanou riaddiacovou pakou
A za to, že si DPB objednal malokapacitní autobusy může výrobce? Není snad toto vinou provozovatele (rozuměj DPB)?
Co jste si objednali, to máte. Až si jako zedník koupíš Smarta, taky ho půjdeš projektantovi do Stuttgartu omlátit o hlavu, že v něm neodvezeš míchačku? Sor BN9.5 je úplně normální midibus. To že s nimi Bratislava nahrazuje 12m autobusy, fakt není chyba Soru.
Nič by som nenamietal proti SOR keby sa nakúpili konečne 12metroví vozidlá ako adekvátna náhrada za vyradené Karosy B732. Inak nehodlám nejak SOR ospevovať, veď ani neni začo, lebo akurát sa tlačíme ako idioti v buse, ktorý je o dačo komfortnejší no v porovnaní s tým čo ostatní výrobcovia dodávajú aj tak pozadu.
nesuhlasim, lebo Logan je kus vraku (keby nebol, v blizkej dobe by som ho mal) zatial co SOR je pomerne slusny autobus s technologiami vacsinou od Iveco a podla mna mu nic nechyba... mozno dizajn je trocha rozpacity, ale to je podla mna detail...
A ako sa vyberala napríklad firma na diaľničné mýto? Zobrala sa najvyššia ponuka a všetky nižšie sa vyradili pre údajné nesplnenie podmienok. Ešte si si na tento folklór nezvykol? Obávam sa, že takto nejako dopadne aj súťaž na autobusy.
no veď hej, ten dizajn (+hrb) je asi najväčšia slabosť toho SORu. Inak nemám nič proti. Potrebujeme sa zbaviť B732 takže je to asi najlepšie riešenie..
Sorky niesu take zle a nekvalitne vozy, ale do mesta ako BA sa nehodia (myslel som ze sa zmôžu na nieco viac ako tieto lacne nahrady), skor do mensieho mesta kde MHD tvoria 3 linky alebo nejakej SADke, tam kde si nemozu dovolit ine ako tieto vcelku lacne nahrady dozivajucich C734. Osobne ich nemam rad koli ich (ne)dizajnu, ale za tu cenu je to primerane
ooo neverim svojim stirom ociam niekto kto chape podstatu Soru. Ale mam pocit ze deturencom z blavi a blizkeh okolia to nevysvetlis oni chu iba Many Medaky a Volva to ze kvalita ja ta ista ale cena mensia je pre nich nepodstatne no to budu mas asi z tejto vlady u nas ta robi to iste
?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Martin
Len tak po mimo, skuste niekto, kto k tomu mate pristup, spravit statistiku poruchovosti napr. stylom
model autobusu
pocet najazdenych km celkom za dany model
pocet drobnych poruch
pocet velkych poruch
a vysledne hodnotenie
pocet malych poruch / 1000 km
pocet velkych poruch / 1000 km.
Neviem to urcit, len z laickeho pohladu co mam moznost vidiet alebo sa tu docitat, myslim ze SOR by na tom az tak zle nebol.
Co sa tyka dizajnu, tak na ten by som neprihliadal vobec. Jedna sa o zariadenie (myslim tym vseobecne autobus) urcene na to, aby plnilo urcite funkcne poziadavky, osobne mi to je jedno, v akom buse by som sa viezol, ak by bol spolahlivy, pre mna za mna nech ma aj podobu s byvalymi RTO ale SL alebo SM.