ach jaj.... ten unik klimy, by pri otvorenych vetracikoch bol minimalny... aj tak by spllnila ucel, maximalne by sa zvysili naklady na jej prevadzku...
"noo, lenze keby si napisy a pod stale odstranoval aby to vyzeralo ako pri dodavke, DPB by nebolo v 200 milionovej strate ale tak 400-500 milionov rocne, chnapes???"
Tie čísla máš aj nejako reálne podložené či sú len tak vycucané z prsta?
"A vodici? ty tam za 12 litrov mesacne trpia kazdy den 8 hodin..... a pre nich nic???? ako dolezity su cestujuci... ale tazko dakam pojdu bez vodica.... a vodicas treba tez zabezpecit..... sak uz seci idu ku kamionistom.. tam maju 40 litrov mesacne a to iste a klimu... u nas ma co klimu??? 435, 415, 412, SU, 25Tr, 15Tr/14Tr, K2S, dubnicka pomsta, K2G, a to asi vse... a vy furt seci iba klima pre ludi.... aj tym ale prvorady je vo voze vodic..."
A kto tvrdí, že vodič klímu nepotrebuje? Samozrejme, že ak sa majú nakúpiť vozy s klímou, tak AJ pre vodiča.
Ale bavili sme sa o 14 Sk lístku. Nikde som netvrdil, že sociálne a komerčné zľavy dotované nie sú.
Re #108144 Martin Fundárek: A nakoniec sa dostaneme k tomu, čo som tvrdil už skoro pre rokom. Termín majstrovstiev sa posunie a hrať sa bude na Štrkovci, prípadne na Kuchajde (aby sme zostali v rámci lokality). V prípade teplej zimy vytiahneme na Hviezdoslavovo námestie umelú ľadovú plochu a môže sa hrať.
Chyba! Súdruh slovenský poslanec slovenského parlamentu Ďuračka to povedal ináč: "kedykoľvek a hlavne beztrestne im môžem povedať, že mi môžu vyfajčiť môj ctený poslanecký k****..."
Bezplatná preprava poslancov nenapadla dnešné k...y, ale existovala už za boľševika. Spočiatku ale poslanci hromadnú dopravu aj využívali. Dnes ju však nevyužíva snáď žiaden, takže hádať sa o princíp sa mi v tomto prípade zdá úplne zbytočné. Oveľa viac mi vadí, že za volantom svojich plechární môžu spáchať v podstate čokoľvek a policajti sa im môžu len úctivo pokloniť.
Nie veľmi relevantný argument. Citaro je primárne projektované naklímu a adekvátne k tomu dimenzované. Naopak, Citaro bez klimatizácie by mohlo mať zoslabené steny.
Koľko máš rokov? A koľko rokov má tvoj kamoš architekt? Architekt, ktorý tvrdí, že navrhol "kruhovy objazd tak, ze zacpa NEEXISTUJE aby sa vytvorila", nie je architekt ale diletant. To okrem toho nenavrhujú architekti ale stavební a dopravní inžineri, architekt tomu môže dať akurát tak nejakú podobu. Ako to dopadne, keď tvorí architekt bez ohľadu na inžinierov, ukazujú diela ing. arch. Patrika Kotasa - krásne, ale predražené a absolútne neúčelné diela.
Pánů Jenkiho a Taranta si sice velmi vážím, nicméně nemůžu opominout, že jsou oba zástupci výrobců a jakožto takoví hájí jejich zájmy.
Ostatně, dojdu si pro Strassenbahnmagazin a vidím:
1) Düsseldorf se rozhodl, že ani nová série NF8U nebude vybavena klimatizací, ačkoli studie proveditelnosti prokázala, že se lze vejít do nápravových hmotností, Siemens to však odmítl garantovat - pro výrobce není cena klimatizace v ceně tramvaje zajímavá a je to pro něj jen komplikace.
2) Budapešť se rozhodla do Combin Supra klimatizaci nechat doinstalovat (stojí ji to řádově třikrát více, než pořízení vozidel přímo s klimatizací). A od mé poslední návštěvy Budapešti asi před třemi týdny, v průměrných letních vedech kolem 30° C jsem ještě větším zastáncem klimatizace vozidel MHD.
Další:
3) Co se týče užitečnosti nebo neužitečnosti klimatizace v našich zeměpisných šířkách, podstatné je, že vždycky bude srovnávána MHD s IAD. A v současnosti má klimatizaci 90% všech nově prodaných vozidel a 50% všech prodaných vozidle včetně ojetin. Nikdo neřeší, zda to zvyšuje spotřebu, cenu a hmotnost auta.
4) Klimatizaci samozřejmě LZE použít k vytápění vozidla a topné kanály ve vozidle JSOU.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
S499.1023