Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: S499.1023 #106814:
Je veľké + že vodičom by sa z 210 netočila hlava, ale je na zamyslenie či by bolo využívané spojenie Karadažičova - 29.augusta (ideálne peši cez Poľnú podľa mňa), alebo nebodaj Račko/Karadžičova - Kollárko/Hodžovo? (ideálne električkami alebo 31/34/39). Lebo ak nie, potom ide o účelovo spojené 2 rôzne t-bus linky len preto, že majú spoločnú konečnú.
Úsek SAV - Hodžovo - ASMN by bol navyše súbeh s 206, aj keď toto je využívané dosť a aj opodstatnené.
Reakcia na: S499.1023 #106814:
Ach, áno... ja som to nejak v rýchlosti pochopil, neviem prečo, že prehodiť súčasnú trasu 210 do úseku cez Hodožovo nám. - Kollárovo nám. bez okruhu.

Ale myslíš, že by takto vedená linka mala prínos? Zdá sa mi, že až príliš kopíruje funkciu L13.
Reakcia na: 810zssk #106754:
Regiošuk je len jeden - pôvodný motorový vozeň radu M152.0/810.
Reakcia na: aquila #106753:
Absolútny súhlas. V ČR uprednostním autobus jedine na trati Praha - Liberec, kde je rozdiel cestovných časov 1:05 vs. 2:45, inak nie. Na SK jedine Nitra aj to len v prípade, že vlak nejde (tých pár zrýchleniek je OK).
Ale nechajme Zlošukovi jeho preferencie.
Reakcia na: S499.1023 #106814:
to je blbe oznacenie... nie je take... akoby som to povedal... prave viedenske... ale keby bolo 210BWD, tak to hned bude fungovat na 120%
Reakcia na: Vladimír #106733:
Ale to spojenie Hlavné nádražie ŽSR - ASMN zostávav zlošukovom návrhu zachované a aspoň by vodiči 210 v noci nerotovali v posteli. Mne sa ten návrh páči. Samozrejme s protismernou linkou 210B ? .
Reakcia na: Emo #106811:
Striedačmi sa to riešiť dá, ale ako Vladimir napísal, tak skoro to nebude možné.
Reakcia na: AAA #106810:


1. Toto sa dá riešiť striedačmi (ako navrhuje Vladimír) - hoci je mi jasné, že na to treba aj dvakrát viac vodičov.
2. Tak nech nenadávajú. Musia vedieť, že keď je raz konečná, tak sa stojí. ?
Reakcia na: bwd #106797:
Ešte mi povedz, ža aj v metre, kde vlak odíde na obratové koľaje.
Re #106800 Emo: Napr. vodič má pracovnú prestávku a
1. cez prestávku má mať prestávku,
2. ľudia, čo by boli vo voze by nadávali prečo nejde a ide ten pred ním a koľko budú čakať a pod..
Vo Viedni je to iné v tom, že sú tam hojnejšie (aspoň mám taký dojem) využívaný striedači a tak na konečnej nestojí 5 vozidiel tej istej linky.
Reakcia na: Emo #106798:
Možnosť nevystúpiť na konečnej, resp. kedykoľvek do čakajúceho vozidla nastúpiť, sa mi tiež v Rakúsku veľmi páčila. Samozrejme som hneď rozmýšľal nad tým, prečo to u nás (nikde) nie je a ako by sa táto dobrá vec dala preniesť do slovenskej praxe.

Prvotným problémom podľa mňa je, že u nás si tento systém nedokážem predstaviť bez prítomnosti vodiča vo vozidle. Aj keď sa snažím myslieť pozitívne, situácia, kedy vodič je kdesi mimo dohľad v služobných priestoroch a na obratisku stojí otvorený odstavený autobus, sa mi zdá v slovenských kultúrnych pomeroch príliš riskantná. Od vandalizmu až po krádež vozidla, vieme si predstaviť... Žiaľ, je to tu trochu väčšia divočina ako na západe, a to neovplyvní dopravca ani Mesto.

Ak teda chceme uvažovať o možnosti zotrvávania cestujúcich vo vozidle počas prestoja na konečnej, vodič musí byť vo vozidle, resp. pri vozidle. To však možno dosiahnuť len vtedy, ak sa vozidlá nebudú v konečných zastávkach zdržiavať pre účely čerpania zákonných prestávok vodiča (jednak, že tam stoja dlho, stojí ich viac na jednej linke a vodič logicky svoju prestávku na obed netrávi za volantom). Ak má vozidlo jazdiť, aj keď vodič prestávkuje, znamená to celkom zásadným spôsobom zmeniť prideľovanie vodičov na vozidlá. To znamená buď na všetky linky striedačov alebo úplnú odluku vozidlo - vodič (v Rakúsku, ak som si dobre všimol, sa uplatňuje to druhé).

Oddeliť vodičov od vozidiel sa určite stretne s prudkým odporom vodičov. Ale to len pri dnešnom pohľade, a aj celkom logickým, pretože skákať z voza na voz pri súčasnom šrotovozoparku je ozaj na okamžitú dobrovoľnú výpoveď. V prípade, že by bol vozový park moderný a za jeho technický stav by bola plne zodpovedná dielňa (dnes prakticky v celej SR funguje absolútne zvrátený systém, že za stav vozidla reálne zodpovedá pridelený vodič), verím, že by vodiči nemali dôvod sa brániť, tak ako sa zrejme nebránia ich rakúski kolegovia. Lenže to chce kvalitný servis a nie súčasný absurdistan.

Takže na našu spoločnú otázku by som videl prekvapujúco odpoveď takú, že na začiatku reťazca je vozidlový park. Ak chceme nielen gesto, ale naozaj riešiť vec od koreňa, treba sa najprv zamerať naň. Potom pristúpiť k zrýchleniu obehov vozidiel a ich oddeleniu od obehov vodičov. Keď toto budeme mať, môžeme súčasné konečné zastávky, ako ich poznáme, prakticky zrušiť.

Ja by som do toho určite šiel, pretože na konci tohto procesu je nielen nevyhadzovanie cestujúceho na konečnej, ale aj celková racionalizácia vo využití vozidlového parku (dali by sa jazdiť rovnaké výkony pri menšom počte vozidiel).

Je jasné, že toto je beh na trochu dlhšie trate (niekoľkodesaťročé deformácie neodstrániš za pár mesiacov a asi ani rokov), ale na začiatok by sa aspoň dalo u niektorých liniek toto cestujúcim povoliť na vybraných konečných, kde dnes vozidlo jazdí len na obrat (neviem, koľko v BA takých je). Ja nad týmto napr. v Nitre už rok veľmi vážne uvažujem.
Reakcia na: 810zssk #106700:
1. Akosi Ti nedošlo, že pri Trhovisku ide o zastávky na opačných stranách cesty a rôzny cieľ, kým na Nivách by išlo o nástupištia na rovnakej hrane a rovnaký cieľ, takže pravdepodobnosť omylu je výrazne, výrazne vyššia.
2. Myslíš, upraviť trasu príchodu cestujúceho na nástupište? ?

OK, skúsme to celé otočiť. Bolo tu prezentovaných pár argumentov, viac aj menej rozumných, prečo označiť každý smer okružnej linky iným číslom. Skús predostrieť argumenty proti tomu, alebo argumenty za označenie oboch smerov rovnakým číslom. (Prosím, nie argumenty na úrovni "nikdysatotaknerobilo", "voviednisatoosvedčilo".)
Videli ste už nové 44Sk = 90min lístky? 🙂 Ak nie tu v tomto rozhovore ich na konci ukazujú 🙂
http://noviny.joj.sk/bratislavsky-kraj/26-6-2008/clanok/nocne-spoje-bratislavskej-mhd-su-zadarmo.html#tab=video

Po stanovení centrálnej parity budú aj v automatoch 🙂
Majo, chcel by som sa Ťa opýtať, či môžem uverejniť tvoju fotku TAMBUSA BB-039BM už v Bratislave (najnovší update), pretože to bol moj najoblubenejši autobus a chcel by som tú fotku mať na svojom nete...
Ďakujem... ? ?
Reakcia na: 810zssk #106729:
Toto je spôsob, ako zvýšiť využitie vlakov cez prázdniny, keď sú voľnejšie. Nemyslím, že by to mala byť štandardná služba. Štandarná služba je Maxi Klasik za 24.990,- Sk na rok alebo 16.990,- na pol roka.
Reakcia na: bwd #106801:
"Si tu nový? Nezdá sa mi."

Nie som. ?

Pokiaľ ide o ten zoznam, súhlasím so všetkým. Až na jedno a to: "využívanie vybudovaných prístreškov (ŽST Petržalka L93 atď. z mesta) na zriadenie zastávky,". Kde tam je vybudovaný prístrešok? Myslíš ten vchod do podchodu? To by šlo, lenže to by si musel o pár metrov posunúť aj ten prechod čo je tam. A kedže mentalita chodcov je taká, že si skracujú cestu kde len môžu, už vidím ako vylezú z podchodu a poďho cez cestu mimo prechod (hoci na prechod by im chýbalo len pár metrov).
Reakcia na: 810zssk #106802:
"To ze je to vo Viedni je ViedenDogma a nie logicky argument."

Pre spravneho slovaka je dogma aj to, že Viedeň je západne od slovenska, že Maďari pricválali na koníkoch s krivými nohami a párali bruchá, že Česi si v časoch spoločného štátu spravili peňazovod do Prahy, že Židia slovákov okrádali a preto im bolo treba zrekvirovať majetky, že černosi smrdia, že...
Reakcia na: bwd #106799:
Ty prispievas jedine svojom ViedenDogmou. Nie logickymi argumentami. To ze je to vo Viedni je ViedenDogma a nie logicky argument.
Reakcia na: Emo #106800:
"Sprav. Už sa na to teším."

Si tu nový? Nezdá sa mi.

Používanie dopytových tlačidiel v autobusoch, poučenie vodičov, aby zo zastávok pred semaformi neodchádzali keď vidia, že nebudú môcť pokračovať ďalej, lebo tam majú červenú, zriaďovanie zastávok pred svetelnou signalizáciou a nie až za ňou, využívanie vybudovaných prístreškov (ŽST Petržalka L93 atď. z mesta) na zriadenie zastávky, voľnejšie grafikony, aby sa nejazdilo hekticky 'len aby sa stihla zelená', teda pohodovejšia jazda a nebuzerovanie cestujúcich zvonením, len čo sa dvere otvoria na výstup - nevšimol si si, že napríklad toto všetko je v Bratislave podľa expertov na vymýšľanie dôvodov "prečo sa to nedá" nemožné.
Reakcia na: bwd #106799:
Sprav. Už sa na to teším.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.