Branko sa zobudil:
BRATISLAVA 8. júna (SITA): Dopravný podnik Bratislava (DPB) zvažuje podľa
pražského vzoru preferenciu električkovej dopravy na križovatkách v meste. Ide o
uprednostňovanie "zelenej" pre električky pred "zelenou" pre autá, teda o dávaní
prednosti električkám počas jázd cez križovatky. Pre agentúru SITA to uviedol
predseda predstavenstva DPB Branislav Zahradník. Dopravný podnik už pripravuje
pilotné riešenie koľajovej dopravy.
"Pracujeme na tom. Musíme však systém odskúšať, zohľadniť všetky vzťahy,
dohodnúť sa s mestom i dopravnou políciu. Treba vychytať všetky chyby, aby
neskolabovala iná doprava," povedal Zahradník.
Ako ďalej uviedol, systém sa určite nebude dať aplikovať apriórne na
všetkých križovatkách v hlavnom meste. Ako príklad uviedol Karloveskú radiálu. V
prípade 90-sekundového intervalu električiek na križovatkách by sa totiž mohlo
stať, že by osobná doprava veľmi rýchlo skolabovala. Problém by tiež mohol
vzniknúť pri výjazdoch z tunela na nábreží. V obidvoch prípadoch by podľa
Záhradníka mohli vznikať kolóny a zápchy a riešenie by spôsobilo ešte väčšie
komplikácie. Preto musí podnik zanalyzovať celú situáciu a posúdiť, kde by sa
tento systém preferencie električiek mohol dať aplikovať a v akom rozsahu.
Podľa Zahradníka sa zatiaľ s takýmto systémom nepočíta v prípade autobusov
či trolejbusov. Zámerom DPB je totiž preferencia električkovej dopravy v rámci
MHD. Na strane druhej by však podľa neho pomohli tzv. buspruhy, ich vybudovanie
ale v súčasných podmienkach nie je možné. Bratislavské cesty sa totiž nedajú
všade rozširovať o ďalšie jazdné pruhy. Nepomohlo by ani vyčlenenie jedného zo
súčasných pruhov pre MHD, problémy by tým totiž mohli nastať pre osobnú dopravu.
BRATISLAVA 8. júna (SITA): Dopravný podnik Bratislava (DPB) zvažuje podľa
pražského vzoru preferenciu električkovej dopravy na križovatkách v meste. Ide o
uprednostňovanie "zelenej" pre električky pred "zelenou" pre autá, teda o dávaní
prednosti električkám počas jázd cez križovatky. Pre agentúru SITA to uviedol
predseda predstavenstva DPB Branislav Zahradník. Dopravný podnik už pripravuje
pilotné riešenie koľajovej dopravy.
"Pracujeme na tom. Musíme však systém odskúšať, zohľadniť všetky vzťahy,
dohodnúť sa s mestom i dopravnou políciu. Treba vychytať všetky chyby, aby
neskolabovala iná doprava," povedal Zahradník.
Ako ďalej uviedol, systém sa určite nebude dať aplikovať apriórne na
všetkých križovatkách v hlavnom meste. Ako príklad uviedol Karloveskú radiálu. V
prípade 90-sekundového intervalu električiek na križovatkách by sa totiž mohlo
stať, že by osobná doprava veľmi rýchlo skolabovala. Problém by tiež mohol
vzniknúť pri výjazdoch z tunela na nábreží. V obidvoch prípadoch by podľa
Záhradníka mohli vznikať kolóny a zápchy a riešenie by spôsobilo ešte väčšie
komplikácie. Preto musí podnik zanalyzovať celú situáciu a posúdiť, kde by sa
tento systém preferencie električiek mohol dať aplikovať a v akom rozsahu.
Podľa Zahradníka sa zatiaľ s takýmto systémom nepočíta v prípade autobusov
či trolejbusov. Zámerom DPB je totiž preferencia električkovej dopravy v rámci
MHD. Na strane druhej by však podľa neho pomohli tzv. buspruhy, ich vybudovanie
ale v súčasných podmienkach nie je možné. Bratislavské cesty sa totiž nedajú
všade rozširovať o ďalšie jazdné pruhy. Nepomohlo by ani vyčlenenie jedného zo
súčasných pruhov pre MHD, problémy by tým totiž mohli nastať pre osobnú dopravu.
810zssk
A toto je naj perla:
"Nepomohlo by ani vyčlenenie jedného zo
súčasných pruhov pre MHD, problémy by tým totiž mohli nastať pre osobnú dopravu." - to hovori predseda predstavenstva firmy vlastnenej mestom, ktore tvrdi ze chce preferovat MHD. Nech si to ujasnia..