A ešte niečo: to, že lobby IAD sa podarilo urobiť zásadný prelom do plánov, považujem za veľmi nebezpečné. Pretože keď už niekto dal súhlas na zachovanie IAD na moste, nebude mať problém vydať súhlas na zachovanie jazdy na most z Dostojevského radu či zo Štúrovej. To, že si niečo "dopraváci presadili", je podľa môjho názoru iba dočasné.
Uz tyzden zazivam ze sa mi stava ze na zajzde z D1 na krizovatke Lamac smer DNV stoji dlha kolona aut... napriek tomu, ze ma zjazd velku sirku, je vedeny ako jednopruhovy, no vodicska etika tu funguje tak ze vozidla ktore idu do DNV sa radia nalavo, aby nezavadzali vozidlam ktore sa radia napravo a odbacaju smer Lamac/Stupava, kde kolona nie je... Kolona v "pruhu" do DNV niekedy siaha az na samotnu dialnicu(!) co vyvolava mimoriadne nebezpecne situacie... Najdu sa este... hm ako by som to nazval, maloudovi jedinci, ktori sa tvaria ze odbocuju do Lamaca, predbehnu celu zapchu a potom sup to do DNV.
Co je ale problemom, je MHD... Linka 21/25 viazne v tejto zapche tiez. Najdu sa tiez vodici MHD ktory si celu kolonu predbehnu (akoby sli do Lamaca) a tesne dole sa zaradia medzi auta.
Priznam sa, tuto situaciu som zazil 3x, dvakrat ako vodic IAD a 1x ako cestujuci MHD. Sokovalo ma spravanie IAD, ktori na autobus trubili a ten sa tam vyslovene musel votret. Raz som ten autobus pustal ja (samozrejme tuareg s malym udom za mnou ma chcel niekam nakopat sudiac podla posunkov).
Preto ma napadlo riesenie - a sice zlegalnit predbiehanie autobusov
alternativy
1) priznam sa, netrufam si odhadnut ci priestor na odbocenie ponuka miesto na statie autobusu a vozidla vedla seba, ak hej, tak by na nacrtku nemusel bus vykonavat zatacku v ostrom uhle
2) nacrt je v pohode, pokial auta odbacaju doprava, mozu ist v buspruhu (nemusia stat v zapche s autami do DNV) a bus bude obchadzat ostrovcek zprava a v pravom uhle
2a) autobus ma tak legalne obchadzenie ostrovceka
2b) vzhladom na 2a su mu vodici IAD do DNV povinny dat prednost
3) moznost je ukoncit bus pruh tesne pred rozdvojenim, co by ale vyzadovalo komplikovane znacenie, s ktorym ma uz teraz vela vodicov problemy. (koniec bus pruhu v ktorom mozu ist aj vodici IAD, ktory odbacaju do stupavy).
kazdopadne by mala MHD legalne takmer absolutnu prednost (okrem samotnej krizovatky, kde by vychadzala na hlavnu cestu)
Inak dole mas funkciu vyhladavat, mohol si si to vyhladat v historii diskusie. A aj keby sa ti toto malilo, tak na titulnej strane IMHD mas v sekcii "Neprehliadnite" clanok z 29.4., ktory o tom informuje.
este dodam ze sila IDS spociva predovsetkym v KOORDINACII VIACERYCH DOPRAVCOV, preto nechapem ako moze byt pilotny projekt linka, pri ktorej sa koordinuje dopravca sam so sebou ? (a ani tato koordinacia nefunguje, vid PCL)...
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Ike
http://tinyurl.com/3pqjfg