Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Ike #104507:
No jednak nemám pocit, že by v Mníchove alebo Viedni boli samé komplikované koľajové križovatky, jednak komplikovaná koľajová križovatka neznamená električku v každej bočnej uličke. Zato viem, že električky vo Viedni i v Mníchove prežili obrovské redukcie. Strasbourg nepoznám (akurát tak z fotografií), bo Žabožrútsku sa vyhýbam ale z logiky verejne dostupných informácií (novozaložený systém 1995, 4 linky) mi vyplýva, že sa jedná o moderný električkový systém, v žiadnom prípade sa NEprepletajúci bočnými uličkami.
Letenskú ulicu nedávaj za príklad, to, čo vzniklo historicky je niečo iné ako to, čo vzniká v súčasnosti. Dnes by tam už nikto električku nepostavil.
Reakcia na: hoppusmark01 #104514:
sice aj budova pri slovenskom rozhlase uz ma tusim 11 poschodi ? takze v uzemnom plane to byt moze, ale nikto to nerespektuje..
Reakcia na: Ike #104513:
no tak by sa to dalo..
Reakcia na: Ámos #104510:
no vyskova to nie je, to je pravda, ale je 2x tak vyssia ako okolite budovy.. A v novom uzemnom plane je to definovane myslim tak, ze nove budovy nemozu byt vyssie ako okolite, ktore uz stoja...
Reakcia na: hoppusmark01 #104512:
neslo by to kategorizovat? tie NDS elektricky by dopravili cestujucich rychlo do CMO a vramci CMO by premavali tieto centralne pomalsie linky
Reakcia na: Ike #104508:
tak ale ked budeme tahat elektricku v BA do kazdej ulicky, potom to uz nebude moct byt nosny system..
Bud sa rozhodneme, ze to bude nosny system, a budeme podla toho stavat aj trate (velke obluky na vyssie rychlosti atd), alebo budeme tahat elektricku do kazdej ulicky, ale NS to uz nebude..
Reakcia na: hoppusmark01 #104509:
ajkeby to bola vyskova budova, tak tieto zakazy platia len pre niektorych........
Reakcia na: hoppusmark01 #104509:
to nie je vyskova budova. Ma len 12 nadzemnych...
Reakcia na: Ike #104507:
k tej stavbe IPR: nie je nahodou v novom uzemnom plane zakaz stavania vyskovych budov v CMO? Mne sa zda, ze je..
Reakcia na: S499.1023 #104504:
Mimochodom aj Letenska ulica v PH je dobry priklad...
http://www.imhd.sk/transport/index.php?img=12791&typ=gm
ked sa toto da v PH, tak v BA nevidim problem tahat elektricku hocikam (vynimajuc kopcovity teren, kde jednak nie je ani vysoka premavka IAD, cize sa tam uzivia skor trolejbusy + bus pruhy)
Reakcia na: Ámos #104506:
http://www.iprslovakia.sk/slovak/images/7.jpg nadhera... uzas... milujem toto mesto


Re #104504 S499.1023: zas nechytaj tolko za slovicka.. myslel som to tak, ze eliny chodia aj na krkolomnejsie miesta ako by bola Stefanikova a vobec vetky dolezite tahy v Bratislave
Vo Viedni mas same komplikovane kolajove krizovatky (ta neni dostatocne na zapad? V Mnichove aj Strassbourgu je to detto...


Ked sme pri tom Mnichove, tak toto je uplne vysmech bratislavskej MHD. Na kazdej zastavke na periferii je Park&Ride a uplny gol je ze maju piktogramy zastavok ktore NIE SU bezbarierove 😃
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/40/VerkehrsnetzMuenchen2008.png
Reakcia na: Mikimaus #104500:
to by malo stavat IPR. Takze po skusenostiach s Astoriou to bude na dlhsie ako rok...
Reakcia na: Ike #104503:
"nova, cista a na cas T3Pka"
no jeden z problémov DPB je ten, že vozidlá sú čisté, len kým sú nové.. Neviem, ako to majú vyriešené s upratovaním, ale keď vidím ten hnoj v interiéroch vozidiel, tak mi je z toho na tyčku..
Vozidlá by sa mali poriadne umývať, hlavne tyče vo vnútri, takisto sedadlá a podlaha.. Dúfam, že nové vedenie DPB s tým niečo urobí a zavedú nejaké pravidelné čistenie vozidiel, hlavne zvnútra!
Reakcia na: Ike #104503:
Mohol by si uviesť ako príklad nejaké tie západné mestá s električkami do každej zapadlej uličky?
Reakcia na: ivanbuto #104492:
moje argumenty o parkovani sa tykali MS v hokeji, ktore sa u nas budu konat v 2011.
Co sa tyka Stefanikovej, podla mna bola chyba ze sa tu zrusila trat v 1980. Dnes to mohla byt zahatana ulica pre IAD.
Je to mozno blbost, ale (netrufam si odhadnut financne naklady s tym spojene, asi budu velmi vysoke) pozdaval by sa mi stav, keby sa tieto bus pruhy postupne casu v horizonte 30 rokov postupne prebudovavali na elektrickove trate s preferenciou (vo Viedni, alebo aj v inych zapadnych mestach ti ide elektricka pomaly do kazdej zasitej ulicky).
Hatanie ulic je tiez dobre riesenie, zial vidis ze mesto radsej zahustuje dopravu a nielen ze neberie ohlad na MHD, ono uz neberie ohlad ani na IAD (vid Racianske Myto).
Mam k dispozicii automobil, ale mozem ti povedat ze ked idem do centra, tak elektricka je najlepsi mozny variant. A ked mi dojde nie preplnena, nova, cista a na cas T3Pka, tak je to velmi vysoka konkurencia pre IAD. Trva to sice dlhsie o par minut, ale ako IAD by som travil vela casu hladanim miesta a to parkovne je tiez velmi drahe.

Re #104497 Eury: ved to je pravda, bus-pruhy uz davno mali byt... ale malo by sa dbat aj na ich dodrziavanie. V premavke sa zial nedba ani na prednost vozidiel MHD ktore opustaju Bus-pruh a zastavku a policajti miesto toho, aby konali, tak kdesi na periferii chytaju cez vikend vodicov co prekrocili zabudnutu prenostu 40ku.

Re #104502 hoppusmark01: o nosnych linkach mi hovor 🙂 som presvedceny ze taka L21 keby nestala na kazdom semafore, tak ma o 1/3 kratsiu jazdnu dobu. Odporucam vyskusat 🙂 Z toho polovica semaforov na tej trase je uplne zbytocna - celkove zdrziavanie dopravy (aj IAD aj MHD). Napr Jelenia... ked tam nebol semafor, tak sa dalo v pohode odbocit... Teraz tam stojim v odbocovacom pruhu na cervenej a oproti nic nejde... akonahle dojdu oproti prve auta, dostavam zelenu a oni musia brzdit. Pri vacsej premavke moze potom nastat kongescia a mozme sa stazovat ze mame prepchate ulice.

Inak niekto tu vravel ze sa planuju obnovit tie ukazovatele odporucanej rychlosti akou vodici stihaju zelenu vlnu. Ako to nakoniec dopadlo? Myslim ze by to slusne eliminovalo zapchy
Reakcia na: Ike #104491:
"Tie bus-pruhy su celkom slusne lakadlo, no myslim si ze hlavne by sa malo vsadzat na vystavbu kolajovych trati a ich takmer absolutnej preferencii"

Lenže na Štefánikovej koľajová doprava nie je, a asi ani tak skoro nebude. Preto je BUS-pruh jediná možnosť, ako tam vyriešiť dopravu..
Okrem toho tam premávajú nosné linky MHD, v hustých intervaloch, takže ten BUS-pruh tam má jednoznačne opodstatnenie.. nosné linky by mali byť vždy preferované, mať všade prednosť, a nie paralyzované, ako je tomu teraz..
Reakcia na: Mikimaus #104500:
hmmm, na rok? Stavia tam ípéer, to bude najmenej na patrocnicu... ?
Na racku zacina stavba noveho domu, na mieste uz dnes burajuceho sa pohostinstva. No nadhera, ako sa bude este viac ucpavat racko a ako sa tam premnozia auta. Pocitam, ze pocas stavania, tam budu chodit nakladne vozidla barz jak a stat tam hlava-nehlava. Blokovat cestu a spomalovat MHD a IGK. Na rok je vystarane ? ?
Reakcia na: Papyr #104498:
Nemyslím sklad predajne ale sklad, z ktorého ma zásobovali. Myslíš, že by niekto ťahal zo 10-20 paleťákov s drahou elektronikou z Rendezu niekam na Hečkovu ? ? Lebo toho bývalo vždy za plné Iveco FobustDaily ? .
Reakcia na: S499.1023 #104495:
Od kolaji dotiahnes na paletaku 😃 Ale nie ze by som do BA presadzoval zasobovanie MHD, podla mna je to zbytocne a nic neriesiace opatrenie. Akurat som sa trosku chcel zahrat na svetaznaleho a povedat Ikovi, ktory si to nevie predstavit, ze veru aj take veci su teoreticky mozne 🙂

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.