Ktore garaze idu do prec? Tie co su od Sancovej az po krizovatku pri kukurici v oboch radoch, alebo aj tie co su na opacnej strane, blizsie k Racianskej? ?
Presne tak ako pises, ak ta niekto "nabonzuje", pride tam hliadka,je jedno,ci statna alebo mestska policia,posudi to,a ak je to vhodne na riesenie,tak vypise oznamenie na DI,urobi nejake fotecky a hotovo,tym je to vybavene.
Mestska policia nemoze riesit vsetky priestupky z 315/96,riesi iba zakazove znacky a dopravne zariadenia zo spominanej 315 a na sukromnom pozemku ani to nesmie.
Ked uz sme pri parkovani, tak len pre info: Majitelia garazi na ex pozemku ZSR pri vstupe do ZST Filialka od Sancovej dostali vypovede a maju sa aj s garazami zdekovat do konca maja. Cize zrejme sa tam nieco ide diat, pozemky udajne odkupila Tatra Real. Mozno sa dockame nejakeho mrakodrapu skor ako stanice.
V zasade mne osobne nevadi ked na chodniku stoja auta. Vadi mi ked stoja tak, ze nemam bud kadial prejst alebo musim stat, aby sme sa s protiiducim chodcom vyhli.
Ale spravny postup a idealny by bol taky keby sa samozrejme najprv vytvorili (urychlene) podmienky pre dostojne parkovanie a potom sa prikrocilo k sankciam.
Keby to preslo ten zakon tak by to bolo super. Nemyslim si totiz, ze by mestski policajti nemali co robit, no to najdolezitejsie - ak to mam zhrnut - bezohladnost niektorych vodicov nepozna hranic. A takym to treba spocitat.
Mestskí činitelia sa taktiež nesprávne domniveajú, že zákon o premávke na pozemných komunikáciách má riešiť parkovaciu politiku. Tú ma riešiť samospráva (t.j. zóny, obmedzenia, atď.).
Nie je to pravda. Často sa parkuje dnes na chodníkoch tam, kde je síce splnená litera zákona, ale obmedzuje to plynulý pohyn chodcov. Mestská polícia má interné pravidlo, že ak je voľný priestor min. 60 cm, tak nezasahuje. Súčasná právna úprava dáva priestor pre subjektívny výklad, preto je zlá.
Zase si príliš múdry. Návrh zákona je v tomto práveže dobrý, a donúti samosprávu rýchlejšie niečo urobiť s parkovacou politikou. A priori má byť chodník pre chodcov, ak má byť povolené parkovanie, tak iba na vyznačených miestach (a v rámci regulovanej zóny za poplatok).
Pozeral som to a neverim vlastnym ociam, takze de facto sa mozem uplne na hulvata postavit na chodnik. Super, to som ani nevedel! Beriem pritom do uvahy fakt, ze ma nebude riesit DI za statie na chodniku z vlastnej iniciativy, leda ze by ma niekto nabonzoval.
Ale pockat pockat vsak este Ta mestski mozu predvolat za ucelom podania vysvetlenia, nie? Lebo zakon 315/96 porusujes uplne jednoznacne (ako spomenul aj Mato Fundarek).
1. Takže úplne posledný skončil skutočne Jahodník, naposledy sa tam jazdilo v roku 1994.
2. Košariská - nepodarilo sa mi zistiť, CP mám od roku 1977/78 a to sa už jazdilo iba ku kameňolomu (v X 5 spojov tam a 4 späť, v S 3/3, z toho 1 spoj X chodil od Technického skla cez DNV). Od 1979 zrušený spoj z Tech. skla. Výrazná redukcia nastala od 27.9.1981 - zostal 1 spoj XS tam a 2 späť, v roku 1982/83 jazdili dva páry spojov a v ďalšom roku boli spoje zrušené. Niektoré spoje išli len do/zo Stupavy, iné priamo do/z BA.
Hrušov - jazdilo sa od júna do septembra, 2 páry spojov v S a 4 v N, všetko priame z/do BA. Zrušené od 27.9.1981.
Slnečné údolie - jazdilo sa od mája do októbra, 2 páry spojov v S a 4 v N z/do Pezinka. Od roku 1979 pribudol ďalší pár v S a 1 pár v piatok. Naposledy jazdili v roku 1982.
Jahodník - jazdilo sa od júna do augusta, v S 2 páry spojov Trnava-H.Orešany-Jahodník, v N 4 páry plus 1 pár H.Orešany-Jahodník a 1 pár Smolenice-Jahodník, v piatok zachádzka 1 spoja Smolenice-H.Orešany. Od 1981 zrušený piatkový spoj, od 1982 sobotné, v r. 1983 zrušené všetky spoje. Od r. 1984 obnovené júl-august 3 páry Trnava-H.Orešany-Jahodník, od 1986 v N späť len 2 spoje, v roku 1990 zrušený 1 pár sobotných spojov. Od 1991 jazdili v S 2 spoje tam a 1 späť, v N 3/1. Od 1993 S 1/1 a N 2/1, v roku 1994 jazdili už len spoje v N 2/1 a ďalší rok už nič.
Slnečné jazerá som v CP nenašiel. Možno to bola nejaká ad hoc doprava za pekného počasia.
"Všetci ľudia ale majú občianske právo na parkovanie pred alebo pod vlastným domom,“ povedal Cílek.
To sa už nedá bez vulgarizmov ani komentovať. Kto chce mať právo na parkovanie pod domom, nech si pod tým domom postaví garáž. Čo keď bude chcieť niekto občianske právo na pristávanie vrtuľníka pred domom?
Mestskí čunitelia evidentne nevedia čítať. Návrh zákona zakazuje zastavenie státie na chodníku OKREM PRÍPADU PODĽA § 52 ods. 2, ktorý hovorí, že iní než chodci nesmú chodník používať, ak dopravnou značkou alebo dopravným zariadením nie je určené inak.
Takže stačí, aby sa tie miesta na chodníku, kde sa môže parkovať, patrične označili, čo je v kompetencii správcu komunikácie, ergo mesta a mestských častí. Tak kde je problém?
Chcem vidiet vypis zo zakona, ktory taketo nieco hovori.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
yves