Vyhladavanie spojeni, ako je spravene na spominanej stranke, ked sa da dostat z lubovolneho bodu A do bodu B bez prestupu alebo s jednym prestupom je pomerne trivialna zalezitost. Horsie je to uz pri dvoch a viac prestupoch, to uz sa generuje obrovske mnozstvo moznosti a je potrebne z nich vytriedit len tie "lepsie" (zrejme podla jazdnej doby).
Mala uloha: Aka kombinacia liniek je najrychlejsia, ked sa chcem dostat z Ketelca na zastavku Stredna odborna skola policajneho zboru?
Mala uloha 2: Ake su dve najvzdialenejsie zastavky MHD v Bratislave? (Kriteriom je najkratsia jazdna doba medzi nimi).
Mala uloha: Aka kombinacia liniek je najrychlejsia, ked sa chcem dostat z Ketelca na zastavku Stredna odborna skola policajneho zboru?
Mala uloha 2: Ake su dve najvzdialenejsie zastavky MHD v Bratislave? (Kriteriom je najkratsia jazdna doba medzi nimi).
Martin Fundárek
Ccelkom zaujímavá je otázka duševného vlastníctva a autorských práv v súvislosti s cestovnými poriadkami. Aby bol cestovný poriadok či GVD či čo predmetom duševného vlastníctva a autorskoprávnej ochrany, musel by byť produktom tvorivej duševnej činnosti. Niektoré grafikony sú však skonštruované tak, že sa mi skôr zdajú ako produkty duševnej nečinnosti... To sa ale netýka len DPB.
A už úplnou perličkou je uplatňovanie autorských práv na cestovný poriadok (železničný). Cestovný poriadok informuje verejnosť o ponuke prepravných služieb. Podľa mňa môže byť každý normálny podnikateľ rád, ak jeho ponuku niekto rozširuje na vlastné náklady, a nie sa oháňať tým, že ide o duševné vlastníctvo a zásah do jeho práv. Ale to už sem asi nepatrí.