Áno. Nepáči sa mi to o nič viac ako tebe, ale presne tak to dopadne, pretože kompetentní v otázkach bezpečnosti vodičov nepodržia. Skús si v Bratislave v praxi vynútiť, aby sa ti cestujúci nenatlačili do výhľadu a dostane sa ti tak akurát nadávok, komentárov o tom aký si dôležitý. Ak by si trval na svojom, že ďalej nepôjdeš a zavolal dispečing, že nepokračuješ v jazde, vynadali by ti aj oni, šiel by si na koberček a zrejme by si v konečnom dôsledku prišiel o prémie (oddôvodnili by to napríklad meškaním). A možno by ta stiahli z kĺbových vozov na sóla, čo by znamenalo stratu príplatkov a vyfasoval by si najhorší šrot aký by len našli. Zoči-voči takejto vyhliadke si každý vodič dvakrát rozmyslí, či bude principiálny. Aj mnohí z tých, ktorým na tom predtým záležalo rezignovali...
"Veď v BA nikto 12-metrové štvordverové autobusy nekupuje..." - to jasne vyznieva tak ako keby sa v BA niekto rozhodol ze stvordverove autobusy sa z nejakeho dovodu kupovat nebudu.
No, ja si velmi dobre pamatam cesty SAD na trase Kosice-Michalovce, kde vzdy cestujuci umiestneny najviac vpravo vpredu mal za ulohu byt vodicovym okom. Ale takto sa to proste nesmie, ohrozuje to vsetkych ucastnikov premavky a najviac samozrejme tych cestujucich.
Argumentovat preplnenostou voza atd. je sice pekne, ale to je skor otazka nedostatocnosti spojov. S tym samozrejme nikto z dopravcov nic robit nebude, lebo ved preco, pockame si, kym sa stane prva tragicka nehoda s niekolkymi mrtvymi a nerozmaznu to televizie, vsak?
Takže budeš mať párminútový pobyt v každej zastávke...
Pre mňa je jednoznačne najlepším riešením veľká kabína a polovica predných dverí pre vodiča. Prečo by tam nemohla byť kabína, keď tam substrát aj tak nemá čo stáť?
Z tohto hľadiska sú ale nešťastné vozidlá Karosa a SOR s krátkym predným previsom a malými prednými dverami, ktoré sa nedajú rozdeliť - s vyhradením predných dverí LEN pre vodiča vzor tota Poršetra zásadne nesúhlasím.
Prečo ale veľkú kabínu nedodávajú Iveco ani Solaris, mi skutočne nie je jasné.
Jo, keď som ešte začínal, raz som skúšal byť taký asertívny v Mlynskej Doline. Tam som sa bežne pri výjazde zo zastávky s Karosou musel pýtať, či sprava môžem, lebo som nevidel do križovatky. Mal si počuť tie komentáre a oslovenia, ktorých sa mi dostalo, a k posunutiu sa dozadu (a tolko miesta tam ešte bolo a bolo by ho ešte viac, keby si niektorí chumaji ráčili dať dolu batohy) som aj tak nikoho nedonútil. A nebodaj by som ešte po niekom chcel, aby si vystúpil, to by bolo rodeo... Keby som sa na to napokon nevykašlal, stál by som tam doteraz.
Pravidlo číslo 1: cestujúci majú iba práva, nie povinnosti.
Pravidlo číslo 2: vodič je na to, aby si cestujúci mali do koho kopnúť, a nie nato, aby po nich nebodaj niečo chcel...
V tom pripade nepohnem uz zo zastavky, ked sa mi nasackuju ludia pred predne dvere. Vyhodit ich von s tym, ze autobus uz dosiahol svoju kapacitu, predsa mozem, nie?
Inak v autobusoch (aspoň v tých, čo som ja išiel) neboli oznamy o maratónskej výluke. Jedna pani, keď sa nad tým rozčulovala, tak druhá jej povedala, že sú toho plné noviny. Ešte ju poučila, že "to vám neprídu domov oznámiť." ?
ja viem, že nemajú.. ja to hovorím hlavne preto, aby sa v budúcnosti už objednávali vozy bez veľkej kabíny, kvôli rýchlejšej výmene cestujúcich..
keď už sa niečo objedná, tak už bude neskoro diskutovať ?
L83: Vodič 2xxx na smer Petržalka dnes na výlukovej trase nezastavil ani na jednej z tých štyroch zastávok! Len pred zastávkou "Krížna" pribrzdil a keďže na nej nikto nebol, tak nezastavil. Inak to je strašne veľká obchádzka...
Nechápem, prečo 83-ky do Petržalky nedali radšej tak ako 91 a 93, teda cez nábrežie a Most Lafranconi. Určite je to o čosi kratšie a hlavne by 83-ky obslúžili svoje zastávky "Hodžovo nám." a "Zochova".
L88: Nerozumiem, prečo je ukončená pred Auparkom, kľudne mohla ísť radšej na Zochovu (príp. až na Kollárovo nám. alebo prinajhoršom na Hlavnú stanicu). S tým, že Aupark by samozrejme oblsúžila tak ako bežne.
Totiž takto od Incheby kým sa pred Aupark dostala išla zbytočne dlho po Einsteinovej, potom cez železničné priecestie a otočila sa. Zastavila na "Farského" ako bežne 95 smer Šafko. A teda kým konečne prišla pred Aupark, už by dávno bola na Zochovej a možno až na Kollárovom nám.!
Alebo mohla končiť na zastávke "Aupark" ako 83,91,93 atď. pri Novom Moste a potom bez cestujúcich zísť na Einsteinovu a začínať pred Inchebou. Určite by to vyšlo lacnejšie ako "šaškovanie" dnešnou výlukovou trasou...
Alebo keď už silou-mocou "musela" byť ukončená pred Auparkom, nemohla sa obetovať zastávka "Einsteinova" a namiesto toho že by išla ako ex 82, teda že by išla po Viedenskej ceste a tade sa k Auparku rýchlejšie dostala?
PS: Pre koho boli asi 3 Sory DPB odparkované pri Nám. Ľ. Štúra? Pre maratóncov či organizátorov -> konkrétne na prevoz odkiaľ kam?
To je dríst? Hádam sa u nás štvordverové 12 m busy kupujú? Reaguj na čo chceš a ako chceš a ja si ťa zaradím tiež, kam budem chcieť.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Nodes