DP hl.m. Prahy jedná s DPB o zapůjčení 10-ti řidičů tramavjí. Prý se budou 6 týdnů školit na pražských linkách a vozech a potom budou nasazeny na pravidelné linky.
Pokud nebude vadit Blvákům nosit kravaty, jezdit na minutu na čas a dostávat pražský plat, tak nebude snad problém
Už teď tu vypomáhá 60 řidičů autobusů z ČR a Polska. Na kabině mají cedulku v podobě: Řidič z Dopravnho podniku města Brna pomáhá Praze při po povodňové situaci.
BRATISLAVA 24. septembra (SITA) - Električková doprava v Bratislave v križovatke ulíc Americké námestie - Špitálska ulica bude od 25. septembra do 2. októbra 2002 vylúčená pre opravu koľajových tratí. Počas výluky budú električky linky č. 4, 6, 7, 11 a 14 premávať po obchádzkových trasách.
Linka č. 4 obojsmerne cez Nám. SNP, Obchodnú, Radlinského a Vazovovu ul.
Linka č. 6 bude z Nám. SNP pokračovať cez Jesenského ul., Nám. Ľ. Štúra, Vajanského nábr., Šafárikovo nám., Nám. SNP, Obchodnú, Radlinského a Vazovovu ul. na Krížnu, kde sa napojí na svoju trasu smerom k ŽST Nové Mesto.
Linka č. 7 v smere do mesta bude z Radlinského ul. pokračovať cez Obchodnú, Nám. SNP, Jesenského, Nám. Ľ. Štúra, Vajanského nábr., Šafárikovo nám. a Nám. SNP a na Obchodnej ul. sa napojí na svoju trasu smerom k ŽST Vinohrady.
Linka č. 11 v smere z Rače bude z Radlinského ul. pokračovať cez Obchodnú, Nám. SNP, Jesenského, Nám. Ľ. Štúra, Vajanského nábr., Šafárikovo nám., Nám. SNP, Obchodnú a na Radlinského ul. sa napojí na svoju trasu smerom do Rače.
Linka č. 14 v smere do mesta bude z Krížnej ul. pokračovať cez Vazovovu, Radlinského, Obchodnú, Nám. SNP na Nám. Ľ. Štúra a Šafárikovo nám. a ďalej cez Nám. SNP, Obchodnú, Radlinského a Vazovovu na Krížnu, kde sa napojí na svoju trasu smerom na Astronomickú.
Nebudú obsluhované zastávky:
“Odborárske nám.” linkami č. 4, 6, 14,
“Americké nám.” linkami č. 4, 7, 14 v smere do mesta, linkou č. 11 obojsmerne,
“Mariánska” obojsmerne linkami č. 4, 11, 14, linkou č. 6 smerom k ŽST Nové Mesto, linkou č. 7 smerom na Nám. SNP,
“Kamenné nám.” linkami č. 4, 7, 11 a 14.
Ulice Repašského, Žatevná a Štepná budú v sobotu 28. a nedeľu 29. septembra uzavreté, dôvodom sú Dúbravské hody. Autobusové linky č. 83 a 504 budú premávať po obchádzkových trasách:
Linka č. 83 v smere do Dúbravky bude od zastávky “Drobného” pokračovať priamo Saratovskou ulicou na ulicu Pri kríži. Zastavovať bude na zastávkach “OD Saratov”, “Pri kríži”, “Homolova” a “Štepná”, kde bude mať konečnú zastávku. V smere do Petržalky bude premávať tou istou trasou. Na zastávkach “Homolova”, “Štepná” a “Pri kríži” budú autobusy tejto linky zastavovať v opačnom smerovaní. Zastávky “Žatevná” a “Pekníkova” nebudú obsluhované.
Linka č. 504 bude v noci z 28. na 29. septembra premávať na ulici Pri kríži len po zastávku “Štepná”.
Ahoj vsetci-prajem vam prijemne prezitie nasledujucich dvoch dni-ja sa k net-u nedostanem, mam neplanovanu dovolenku, lebo mi ochorela mala Takze vela zdaru vsetkym
ak si dobre spomynam jedno obdobie dokonca chodil 35 az na Zatevnu./ale asi bol redsi grafikon v spickach/ a bolo to podla mojho nazoru dost naprd.Ked si vezmes ze na Zatevnu sa mozes relativne dobrym sposobom dostat 83. Ale co bolo,bolo a co sa tyka tej byvalej 37.Bola to strasne dobra linka az na tie kratke veci co na nu boli vypravovane, ale to chybicka krasy.A tak som jednoznacne za znovuzavedenie ex.37
d3ko: Pevne verim ze aspon nezmenia weekendovy interval.Byvam totiz na Drienovej odkial mam krasne spojenie cez weekend.Len bus 86 a aj to raz za 15 minut.Nadhera!Mozno buduci rok uz nebude chodit 86 vobec.
P.S.: Tipnite si ako sla dnes rano 86! Nebudem napinat. 4 minuty skor A to aj napriek tomu ze v buse jasne svietilo 9:34 a zo zastavky mal odist 9:38
Len tak na okraj:
Kurenie v elektrickach sa zabezpecuje odpadovym teplom od odponikov - zrychlovaca, takze ziadna zvysena spotreba elektriny sa nekona. Mozno na tyristorovych vozoch, ale aj tie kuria tak ze pri rekuperovani tlacia prud do vykurovacich telies. Samozrejme ze na kurenie si tieto vykurovacie telesa cucnu iba 40 Amperov, ale nebojte sa, tych zvysnych 320 Amperov sa premari v brzdnom odporniku, alebo s rekuperuje spat do siete...
anndy008: cize ked sa uspornejsie zaobchadza s energiou, priklad: menej sa kuri, v nemrznuce dni vobec, tak sa nespori el., ci aka energia? hmm..., tak to som fakt netusil a myslim si, ze toto magistrat ani nikdy nevyriesi, toto je o ludoch a o mysiach
d3ko:ja netvdim, ze tento veb je na nic, mne osobne sa lubi, len ide o to ze tieto reci su hadzanim hrachu...
otazku metra som vobec nechcel otvarat, takze nekomentujem... a k magistratu: to je iny kolos, s tak niecim sa neda len tak lehko pohnut, samozrejme dokym tam budu ti "poznamosti" a pseudoodbornici...
ja aj tak neviem koho budem volit, vsak tych ludi nikto nepozna a ide im aj tak vacsinou o samych seba, a pripadne elektricenky pre rodinnych prislusnikova znamych... a revizor ta ide pomaly prizabit, ked mu oponujes!!! kua, to sme dosli...
TO CHCE NADSENCOV, NIE "VYPASENYCH" URADNIKOV - to je neralne heslo, az sa mi nechce verit ze som ho napisal ja!
realne povedane: je to ako stredoveke obliehanie hradu. kto neumrie od hladu vyhrava, resp. cas vsetky tieto "drobne" problemiky, poznamky, narazky odhodi do odpadkoveho kosa dejin dopravy v hlavnom meste sr, a kde nie su otazky, niet co riesit a vsetci sme spokojni... KYM SI TO SAMOZREJME NENECHA NIEKTO PREJST HLAVOU (+8.4.1994)
Franto: Inac som presvedceny, ze tuto diskusiu si obcas ( mozno aj pravidelne ) precita niekto z vedenia DPB.
Vedeli ste o tom, ze linka 35 mala v plane pokracovat zo Saratovskej cez Homolovu, Stepnu az na Zatevnu ( konecna 504 )? Dovod preco to tak nie je, no v tom pripade by museli na 35 jazdit v spicke 3 autobusy a nie 2.
Viete o tom, ze dubravske miestne zastupitelstvo bojuje o zavedenie linky 37 ( tej byvalej ) a za obnovenie jej trasy aj za pomoci vlastneho financovania? No nechajme sa prekvapit v buducnosti?
Mimochosom blizi sa v BA dalsi sportvy sviatok a to 12. okt. kvalifikacny futbalovy zapas SVK - ENG. Pri vsetkej ucte k nasim futbalistom, si myslim, ze prehrame ( bol by som radsej keby sme vyhraĺi, ale realita je kruta ) a tak si myslim, ze je na mieste sa opytat ako to bude s MHD? Pamatam sa, ked sme hrali s CZE ( vyhrali sme 2:1 ) na stadione bolo 25 000 ludi a DPB zareagoval pruzne zavedenim mimoriadnych trolejbusovych a myslim, ze i autobusovych spojov. Avsak to uz neplatilo po zapase s Juhoslaviou. Takze chysta sa nejake posilnenie dopravy alebo sa pre istotu MHD zrusi po zlych skusenostiach z jari tohto roku?
Z a all: Teraz cez vikend budu v Dubravke a v Karlovej Vsi hody no a bolo dobrym zvykom, ze premavala i historicka elektricka, nuz tak sa mozno dockame i tento rok.
Franto: Ved aj nas stve, ze s tym ani my vela nenarobime. Za najvacsi problem povazujem magistrat a poznam aj skryte rezervy v DPB. Len proste nie je niekedy ochota riesit to, pri inych problemoch zase ochota je. A zmenit to moze len a len magistrat ako majitel DPB... Ved budu volby
Niekedy ma tato diskusia presviedca o tom, ze psychotesty DPB su na velmi nizkej urovni - nakoniec dokazom toho je aj Brumeteles Mantak, ktory presiel psychotestami a pocas skusok na elektricke presiel Predstanicne namestie na cervenu, lebo si myslel, ze ked mu da na stanici dispecer volno, tak to plati aj na dalsej krizovatke. Takze asi na takejto urovni su psychotesty...
Ad. cestovne poriadky - OK, tak ti, co sa im nepaci, ze mam k dispozicii grafikony (bez ktorych sa mimochodom NEDA urobit cestovny poriadok pre web), tak nech teda tie cestaky na nete nepouzivaju, ked si myslia, ze u mna nemaju co hladat... Neviem, ci budu spokojni, alebo co... A okrem toho prirovnavat ma ku vsetkym ludom, co nemaju s DPB nic spolocne, a nevedia ani co to grafikon je, moze iba niekto, kto to nema v hlave celkom v poriadku.
Ad. wap: Keby bol na to cas, uz davno to tu je... BTW, skuste poradit nejaky dobry wap prehliadac pre PC Mimochodom, CP sa daju prehliadat aj cez wap, akurat treba pouzit sluzby, o ktorych uz ale viac vie napr. taky Darro. No a este jedna vec - predpokladam, ze kazdy by chcel pre wap CP v takej podobe, ze kedy mi pojde najblizsi spoj. Akurat cez niektore skolske prazdniny nie je uplne jasne, ktora linka bude chodit a ktora nie. A to este nespominam dni ako 24., 25., 31.12. a 1.1. ked vsetko chodi uplne inak... A este na koniec - poziadavky ma kazdy, ale co keby sa nasiel pre nas aj nejaky sponzor? ;->
Ad. 86 a 97. Aj ja si o tychto linkach myslim svoje a niekedy by ste sa divili, ake plany su s 86kou
Ad. Franto: Nechapem, preco tvrdis, ze tento web je onicom, ked ho nevlastni DPB. Myslim si, ze je to asi trochu pomylene. A nakoniec, my sem nikoho nenutime chodit. Kazdy si moze pozriet cestovne poriadky aj na www.dpb.sk (sice bez moznosti nastavenia tlace), a ked si myslis, ze tam najdes viac informacii, a ze sa tam dovolas "spravodlivosti", tak tam kludne mozes chodit.
Franto: O.K. Ja som to sice nenapisal, tak to doplnim - to co som hovoril neznamena, ze DP je vo vsetkom nevinne - to ani omylom - to je tiez jasne vsetkym. Ale su bohuzial veci s ktorymi on (dP) nezmoze nic. A zase su take s ktorymi by zmohol, ale neurobi tiez nic .
Ale v principe - to kurenie/nekurenie. Jasne, ze toto spada pod DP. Ale pri troche fantazie (myslim si, ze je v tom aj kusok reality) ide zasede len a len o jeden problem - PRACHY - PENIAZE - PEŇEŽI - PENÍZE - BUBÁKY, atd...ň
A tie moze z vacsej casti zabezbecit len magistrat->stat. Lebo on je objednavateom sluzieb MHD, on si objednava vykony u DP a podobne. Cize jednak DP nema peniaze na nove vozidla (casto na udrzbu starych), dalej chybaju peniaze na udrzibu trati, vedeni a podobne. Ale tak isto chybaju peniaze na zamestnancov a tym padom chyba urcita paka aj na ich kvalitu. Proste ked ich mam malo, tak z nich polovicu nemozem vyrazit za to, ze flakaju svoju robotu, aj keby som chcel - lebo to jednoducho nejde. Cize zase sme u magistratu, poslancoch a politike, korupcii a spol. Preco napr. nechodia poriadne nocaky a o 2300 je finito? Oficialne sa tomu hovori setrenie, neoficialne taxikarska lobby, ci pravdivo korupcia. Ved oficialna nazor predstavitelov mesta je ten, ze ked ma obcan penizae na zabavu na taxik si najde tiez. Dozvedel som sa, neviem ako je to pravdive, ale ten clovek je doveryhodny, ze to, ze tu mame vlastne aku-taku nocnu mhd mozeme vdacit samotnemu DP, defacto su tie nocaky sluzobne spoje pre vodicov DP, ktore vyuziva aj verejnost. Si myslis, ze DP sa nehambi za sovoju nocnu dopravu? Druha otazka je, ze preco s tym nic nerobi - a zase sme pri tom istom - politka, neshchopnost a korupcia. Napr. take metro - to je presne o tom istom. Kazdy normalne a zrelo a rozumne uvazujuci clovek - vratane ludi v DP - povazuje metro pre BA za nechutny nezmysel. Ak by sa len polovica prachov investovala do zmysluplneho rozvoja MHD - t.j. najma elektrickej trakcie, tak je tu v tretinovom casovom horizonte ako metro taka super doprava, ze na meetro by si nikto ani nespomenul. Lenze zase - politika, prachy, korupcia, ....
Ja teda vidim jedinu sancu vzbudit v obcanoch zaujem o spravu veci verejnych a donutit ich lenivych zastupcov seriozne a racionalne sa zaoberat ich poziadavkami. Ale to moze nastat len v takom pripade, ak sa obcan zobudi a zacne chapat, ako to funguje a kde sa ma domahat svojich prav.
Ak mas ale nejaku staznost, ci pripomienky na vodicova a podobne - tak su tel. cisla napr. na dispecing, kde mozes okamzite volat: 595-05-555
Mozno sa tu najdu ludia, ktori ti to objasnia este inak a lepsie ako ja, pripadne ma opravia, ak som niekde spravil zasadnu chybu.
Anndy008: ok, berem. ale netvrd mi, ze za to, ze elektrickari kuria na plne g...(to este nemrznu chladenia v skodovkach), ze za to mozu komunalni politici, to je kustik o inom.
ale v podstate ide o volu ludi, nieco urobit pre inych (ktoru slovaci podla mna nemaju), ci vodicov elektriciek, ktori su kustik nizsie, ci komunalnych politikov, ktori su zas kustik vyssie, ci cestujucich, ktori su niekde v strede...
chodim sem tak casto, ako ako casto ma to nasrdi, a to fakt mozem tvrdit, ze situaciu okolo dpb (aj sr) beriem triezvo a realne...
nesnazim sa tu vyriesit problem v dpb, to sa ani neda, len naznacit kde sa to moze cele zacat riesit: U LUDI vo vsetkych smeroch! cestujuci nebudu tak nadavat na cele dpb, (napise to sem tak jeden za tyzden, vidis ten zaujem vec riesit, a co mozu pisat, ked im je zas jasne ze je to hadzanie hrachu o stenu...), ked im vytvori to dpb aspon ake take podmienky na ludske (nie dobytcie) dopravenie sa do roboty. inac opakuje sa to kazdu jar, kazdu jesen, kuria ako v zime. v zime nepoviem, kurte, vsak su minusove teploty, ale nie ked je okolo patnastky, plus/minus!!!
Franto: no tato stranka je v prvom rade absolutne nezavisla od DPB, a.s. Sice spolupracuju na cestovnych poriadkoch, ale to je tak vsetko. A je tu dost ludi, ktori sice nezmozu zatial toho vela, ale snazia sa vysvetlit ludom (napr. aj tebe), ze ako a preco funguje DPB, ako to mozes aj ty (obyc. cestujuci) ovplyvnit a podobne. Tak isto sa snazia, roznymi cestami prezentovat svoje projekty a nazory na to, akym smerom sa ma vyvijat dalej MHD v BA. Neviem ako casto sem chodievas (do diskusie), ale hadky, ako teraz posleda KLF vs. juro, j... tu nebyva casto, skor su to rozumne diskusie na rozne temy ohladne MHD. A myslim si, ze tato stranka je velkym prispevkom pre cestujucich, minimalne v tom, ze doteraz by ste (sme) mali na oficialnych strankach cestovny poriadok v podobe ofotenych a nascanovanych konecnych zastavok.
V podstate najvacsi problem, ktory sa zatial nedari tymto ludom vyriesit je ten, aby sa obyc. ludia viacej zacali zajujimat o MHD, ale nie sposobom spoznavania vozidiel a pod., ale pochopeni a tlacenim na komunalnych politikov, aby s MHD nieco spravili. Lebo vela veci, na ktore ludia nadavaju na DPB, ma na svedomi magistrat a podobne a tu je moznost, aby ludia ovplyvnovali cezen dianie v DP.
Anndy008: len skoda, ze tieto slova sa nikdy nedostanu k tym spravnym ludom, ktori s tym mozu cosi urobit, cest vynimkam, resp. tato stranka, si myslim, neprinasa asi vobec ziadny osoh cestujucim, az na par nas...nych ludi, co sa tu vykricia, vyzuria a vynadavaju, a punktum!
takze: CEST PRACI! (manazment DPB)
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Z