Verim ti, ze mas uprimny zaujem o Bratislavu a Slovensko. Tak ako ho od mala mam aj ja. Avsak, tak ako dieta nie je este zrele na manzelstvo a s tym spojenu 'dospelacku lasku', nie si este dostatocne rozhladeny o veciach spojenych s verejnym rozhodovanim a planovanim. Povedal by som, ze si idealista a mozno istym sposobom naivny. To nie je zle, to je fajn; ale realita zivota je trosku ina. Viem to - presiel a prechadzam tym stale aj ja.
Ohladom trate v Petrzalke, podliehas rovnakej naivite a marketingovej iluzii. Samozrejme, "ked vtacka lapaju, pekne mu spievaju" a presne takyto spev je pocut z ust zastancov oploteneho vykopu. Vedz, ze realita lapenych bude ina, ale z klietky si uz moc nepomozes. Potom vsak uz bude neskoro na plac.
Verejny zaujem nie je to iste, co zaujem vacsiny ludi. Verejny zaujem je (mal by byt) projekt smerujuci k zlepseniu situacie v istom ohlade. Nie vzdy je to to, co chce vacsina. A paradoxne, niekedy je to, co chce vacsina pre nu samotne skodlive. (Prikladom su prave hypermarkety, ktore z kratkodobeho hladiska vedu cenovu vojnu, kedy su ceny nizke. Ale len do doby, kym zlikviduju konkurenciu a potom budu realizovat svoj de facto monopolny zisk).
Ja ti poviem, preco reagujes - lebo ta to zaujima a aj preto, ze ta zaujima co poviem. A preto, ze chces dat vediet druhym to, co si myslis ty sam.
"Tebe zalezi jedine na sebe a tvojich snoch. "
"Nie vsetko, co chcu ludia, dokonca ani co chcu masy ludi je vo verejnom zaujme. Podpora nakupnych centier vo verejnom zaujme, minimalne podla mna, nie je.
"
Je zaujimave ako tebe zalezi na BA a Slovensku. Ty o dopravnom planovani nevies fakt vobec nic. Ti ludia do tych nakupnych centier proste chodia a nezmenis to. Je to dochadzkovy prud a prioritou by malo vyprofilovat ho tak, aby bol atraktivnejsi a aby cestujuci dali prednost MHD pri ceste sem (verejny zaujem) nie ho zrusit v vymysliet nejaky uplne odveci ako ty robis a dokazujes.
Tvojim cielom je proste reorganizovat vsetky dopravne vztahy ignorujuc dopyt cestujucich, hlavne aby sa nieco zmenilo...
Mam pocit ze ty si ani ten Transport Tycoon nehraval, resp. asi si bol frustrovany tym ze skrachovavas, pretoze si nic nezarobil lebo si staval nerentabilne vztahy. V opacnom pripade by si vedel ze prevadzkovat linku po ktorej je dopyt je
1) uspokojenie zakaznika
2) sanca vyssieho zisku
a je jedno kam ta linka ide...
O ano, mne zalezi na Slovensku ako aj na Bratislave, pretoze mam tuto krajinu a aj mesto rad. Na mojich snoch? V danej lokalite som maximalne dva-tri krat do tyzdna, v pripade MS tam proste v dni ked su zapasy chodit nebudem, pripadne pojdem MHD. Takze rozhodne tu nejde o moje sny a o to ze by som tym sledoval moje osobne zaujmy.
Nie, ty presadzujes takmernicneriesiacy system, ktory zabije dopravu v Petrzalke.
Doprava cestujucich kamkolvek je vo verejnom zaujme. Lebo aj doprava za nakupmi je verejny zaujem (a podla mna by nim mala byt aj doprava za zabavou, ale to uz nechajme tak).
Sam seba sa pytam preco na teba opat reagujem.. takze spat do modu "nereagujem na teba", vyrazne to zvysuje osobnu pohodu ?
Tebe nezalezi ani na Slovensku ani na Bratislave. Tebe zalezi jedine na sebe a tvojich snoch.
V tvojom veku je to ale pochopitelne a akceptovatelne.
A mozno aj sympaticke.
Re #100426 810zssk: Nie vsetko, co chcu ludia, dokonca ani co chcu masy ludi je vo verejnom zaujme. Podpora nakupnych centier vo verejnom zaujme, minimalne podla mna, nie je.
Ale nechcem sa teraz pustat do ekonomickej diskusie ohladom nakupnych centier.
V krátkom čase pravidelné spojenie z Rajky (resp. Bezenye) do Rusoviec, Jaroviec a do Petržalky http://www.rajka.eu/content/view/77/9/
(pozn.: povodne to pridal Peon vedla, ale myslim ze viac sa to hodi sem).
To by mohol byt podnet pre zeleznice nech uz tu dopravu do Rajky spustia, lebo inak si ludia zvyknu na tie busy a oni mozu ist do kelu.
Mne ZALEZI na tom ako bude Bratislava (a vobec Slovensko) prezentovane. Urcite by som bol nerad keby tym ze halu drbli do lokality s katastrofalnou dopravou kde budu pocas MS vznikat totalne kolapsy.
Nie, ty zial taky projekt nepresadzujes, naopak, odmietas.
Riesenie dopravy aj pre novousadlikov je uplne v poriadku - a nikto proti tomu nic nenamieta, dokonca ani proti rozvoju Petrzalky. ALE pokial je ten rozvoj a dopravne riesenia spravne a nie na nas ukor!
Ked ide o riesenie Juzneho mesta, ktore sa este len planuje - ovela lepsie mu posluzi NS MHD ako elektricka. Prepac, frazy typu, elektricka pomoze celej BA a doprave Petrzalcanov, su vyfabulovanymi marketingovymi heslami odtrhnutymi od reality planovaneho oploteneho vykopu s tratou.
Co sa tyka oznacenia pristavby HlSt za kvalitneho reprezentanta architektury 90 rokov, tak to sa mi hadam sniva. Jednak, pristavba bola urobena v roku 1987, druhak nema s kvalitnou architekturou nic spolocne - je to len na rychlo zbuchane rozsirenie stanicnych priestorov. A konstatovanie, ze ti je prave toto kulturne a casovo blizke je vsavravnou vizitkou tvojou. Presne o tom som hovoril!
Re #100402 enumaelish: Ved prave - tato otazka je zavadzajuca. Ked uz dotaznikova metoda - potom nieco taketo: Kde pracujete a kde chodite za zabavou? Ako by ste sa tam dostali najlahsie?
Ty si nepochopil este principy dopravneho planovania a organizacie dopravy. A uz vobec si si nenastudoval planovany oploteny vykop stredom Petrzalky.
Re #100406 Ámos: Eliminacia rizik, cili manazment rizika, je priebezna a sustavna cinnost smerujuca k potlaceniu mozneho ohrozenia cielov a zaujmom.
Re #100409 Ámos: Poviem to naopak, poviem stavby, ktore sa daju priradit k modernej a kvalitnej architekture a ten zvysok je jasny, resp. sa nan mozes este opytat. Takze moderne a na urovni su centrala VUB, NBS, centrala Tatrabanky, SLSP budova na Hodzku, centrala SP Allianz, Novy most, Most Apollo, SNG a nic ma uz viac nenapada.
Re #100410 Martin Fundárek: Je evidentne, ze sa vyjadrujes nie zretelne a nie so znalostou projektu.
Ostatne otazky uz boli zodpovedane.
Re #100420 Quakeman: Plne s tebou suhlasim, ze vela ludi ani netusi o com je projekt elektricky do Petrzalky. Ucastnici tohoto fora su toho najsamlepsim dokazom.
Ako sa správajú novousadlíci je dobre vidieť v Palestíne. Nesmieš sa hnevať, ale tá električka sa stavia nielen pre Petržalku ale najmä kvôli novej zástavbe, ktorá by funkčne bez električky v súčasnosti nefungovala. Aj keď nerád, ale tvrdím, že za vašu nedoriešenú dopravu neberie v súčasnosti nikto zodpovednosť. Že nový fyzický vstup do Petržalky nerešpektuje a svojim spôsobom nevie splniť tvoje očakávania odpovedám, že ten priestor - koridor vznikol územným plánovaním. V Petržalke vzniká nová ulica - dôsledok prispôsobenia priestoru novej situácii.
A ešte niečo Ti napíšem o úkore. Pokiaľ sa zrealizuje električková trať do Petržalky, je nevyhnutný nákup nových a moderných vozidiel. Na rozdiel od súčasnej výroby sa celá bratislava dočká aj modernej električky, aspoň jednej z piatich. Len niekto chce namiesto moderný vlak z Petržalky na Nivy a Trnavské. To nemá ako poslúžiť celému mestu tak ako nové električky.
No a oj, vizitka. Ak sa rozhodneme zmeniť funkciu a okolie staniènej budovy, budem podporovať zachovanie architektúry, ktorá nám je èasovo aj kultúrne blízka. Stavba z unikátneho konca 90tych rokov, skvelý reprezentant, niečo na čo som hrdý, niečo čo inde nemajú. A najmä keď som presvedčený o tom, že nová funkcia nástavby poslúži na nejeden prospešný účel. Odhaľovať architektúru, o ktorú sa nevieme postarať mi pripadá ako neplánované rodičovstvo ?
Mne zase (nielen) tvoj prispevok presvedcil, ze je vela agresivnych ba az zlych ludi. Ze je vela deti, ktore sa hraju na dospelych. A ze je vela ludi, ktori ani netusia, o com je projekt elektricky do Petrzalky. Presne si vystihol sám seba nevieš nič ty samoľúby samozvanec len vytĺkať zo všetkého politický kapitál ,špekulant,imbecilus homopolitykus ,prerastené decko ,kandidát do miestneho zastupiteľstva Petržalka 3. volebný obvod www.zmz.sk/doc/3_kandidati.doc
PS:Nepoteším ťa ale plnoletosť som dosiahol už pred tebou ? .
Takych "agentov provokaterov" pouziva Student Agency na testovanie kvality svojich vlastnych sluzieb. Hovori sa tomu "mystery shopping". Lenze Student Agency je vsetko, len nie skostnatela socialisticka firma.
No tak ako inak to je itež trapas. Aj keď zo zahraničia mám také skúsenosti, že neznalosť pomerov neospravedlňuje tiež.
Automat neviem, ale mam pocit, že ano, priamo na zastávke pri termináli. Ale ako, koľkokrát si išiel niekde do zahraničia lietadlom a v banke ťa vybavili drobnými do automatu? ? Vo Frankfurte na letisku mi bol automat ochotný zobrať aj bankovky alebo som mohol zaplatiť kartou.
A to snáď nemôže byť až taký problém v príletovej hale (aj keď poznám krajiny, nebudem menovať, to by bol veľmi dlhý príspevok, kde sú takéto automaty bežné aj na zastávkach) ?
To tu však nemá zmysel riešiť, však vo všeobecnosti máme v tomto smere meškanie desiatky rokov.
ale to uz sme pri kvalite vystavbe systemom co najlacnejsie a co najrychlejsie.
Ok aby som sa poopravil. Celosvetovo obcou architektou uznavani architekti.
Ano na CBC sa mi nepaci veza, ale ostatne budovy su fajn, aj te co este len zacnu stavat v lete.
Re #100413 Martin Fundárek: To mas pravdu. Ak je CSS ln na ochranu chodcov, tak by mal reagovat okamzite a okamzite davat autam cerveneu, pokial je to v dostatocnom case od posledej zelenej. Tak je to pir Carefoure v Petrzalke. Tam si to zrejme vedel vybojovat obchodnik, kedže vedel ake je to dolezite.
Ale prax je aj taka, ze niekto kracajuc k semaforu sa rozhliada ci moze prejst na cervenu. Zisti, ze moze a kracajuc popri semafore stlaci dopyt.
MHD sluzi na prepravu osob v ramci mesta a je nie je dobre posudzovat kto cestuje za akym ucelom. Ak linka nepobera treba zhustit interval.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Ámos