a to je suma už aj vrátane údržby!!!
Citát z tej stránky:
"Der Auftragswert beträgt laut einem Siemens-
Sprecher rund 27,5 Millionen Euro und beinhaltet ein Service- und
Wartungspaket."
Mohu se zeptat které? Ukaž mi tramvaj, která má 4 podvozky na délku 30 metrů, je 100% nízkopodlažní, má všechny podvozky otočné a kapacitu 300 cestujících. Nevím, kolik máš informací o tramvaji 15T, ale já vím, že se bude jednat o tramvaj s technikou, která dosud na žádné tramvajové vozidlo nebyla aplikována. V té částce je započten samozřejmě i vývoj. Jediné vozidlo, které by jakžtakž do Prahy vhodné bylo by byl ULF. I ULF má ale obrovské nápravové tlaky a hlavně.... stojí přes 150 mil. Kč. Naopak jsem překvapený, že ta částka za jednu 15T je nižší než 100 mil. Kč. Já jsem s ohledem na složitost jejího řešení překvpaneý, že nestojí víc.
nevychadzal som zo ziadnych predpokladov, iba som pretransformoval sad linky na siet zeleznic. Prave zeleznice budu nosny system Bsk. Ale nie Ba! Ba ma predpoklad stat sa nim elina. Ma zazemie. K tomu odosobneniu, cestujuci z exBH okresu cestuju do ba! A na to su aj podklady a to sa menit nebude. Ludi co cestuju z MA do SC je minimum. Si to ty, co za kazdu cenu rusi dop. vztahy
Keď môžem jednu poznámočku k 61 a letisku. Podľa môjho názoru je táto linka riešená veľmi nešťastne. Všímal som si už párkrát ako to s ňou vlastne je a dospel som k názoru, že je to dôchodcobus slúužiaci na prepravu medzi tržnicou, Kauflandom a Avionom. Napríklad Tomáčikovej sa do 61 26.2. nedostalo asi 10 ľudí, ktorí evidentne išli na letisko (usudzujme podľa toho, že mali kufre). Hlavne, že autobus bol plný nákupných turistov v zrelšom veku (NTZV), ktorí ho zaplnili už na Trnavskom mýte (tam sme nastupovali aj my, ale ešte sme sa ako tak zmestili). Veľká časť NTZV vystúpila pri Kauflande a bola nahradená ešte silnejšou skupinou NTZV, ktorá hromadne opustila autobus pri Avione, odkiaľ sme išli v autobuse !!! 8 !!!! hoci 10 ľudí ostalo stáť cestou.
Po vzore napríklad Prahy, dopraviť ľudí do nákupného centra by malo byť v prvom rade snahou nákupného centra. Ja osobne by som rišeil linku 61 tak, že by mala zastávky Hlavná stanica - Račianske mýto - Trnavské mýto - Bajkalská - Tomášikova - Pestovateľská - Sky Europe - Cesta na letisko - Letisko.
Určite by sa tým možno skrátil aj čas prepravy, čo by bez nároku na vozidlá mohlo ešte o niečo zlepšiť inerval.
Takto napríklad funguje linka na letisko v Prahe 179 z Dejvickej od metra a 100 zo Zličína od metra. Obe prechádzajú okolo nejakého nákupného centra, priznám sa neviem ako sa volá, ale je na pohľad väčšie ako náš Avion a krásne odignorujú všetky zastávky na jeho okolí.
Uz tvoje predpoklady vylucuju tento navrh z oblasti seriozneho navrhu. Ake podklady (dopravne prieskumy, prudy, sopravne matice) si pouzil? Ake su vyhladove dopravne prudy v rokoch 2015, 2020, 2030, 2050?
Nerespektujes planovane a realizovane rozvojove uzemia a velke projekty (Twin City, Petrzalka South city, Lamacska brana)
Topologia siete je zase len s tym CMO. Nevies sa odosobnit a bazirujes na starom a nevyhovujucom rieseni.
Nerespektujes regionalne vazby a zzitost mesta a regionu.
Celkovo je to nerelevantny navrh, ale navrh, ako ja hovorim, ala Transport Tycoon. Cize povrchne kreslenie ciar bez hlbsej znalosti...
Robil si nerelevantny prieskum. Otazky boli zle kaldene. Samozrejme, ze pri destinacii centrum je preferencia linky 95. O tom sa ale nebavime. Nakolko je dana statisticka vzorka reprezentativna.
Aznovu tlacis na Safko ako rozptylovy a prestupny bod, na co nema kapacitu a zase ta blba topologia.
Re #100290 enumaelish: Ale NS MHD ani nema nic ine riesit. Ma riesit relaciu Petrzalka - Nivy - Fililakla a regionalne vztahy.
Ak chces riesit celu dopravu v meste, musis spustit x -dalsich projektov.
Znovu ti odporucim ist hlavne studovat.
Re #100291 intony: Prerozdelovanie rozpoctu je v kompetenciu mestskeho zastupitelstva.
O existencii preferencie mi mas tolkokrat hovorit a opakovat, kym mi o tom prinesies dokaz. Hovorim, podla mojich info su svetelne krizovatky riadene autonomne, teda ziadna preferencia nie je.
Re #100292 intony: Za usetrene peniaze sa da realizovat nielen preferencia a oprava elektrickovych trrati ale aj ine veci, napriklad trolejbusy v Petrzalke. Usetri sa tolko financii (miliardy), ze za ne urobis tolko veci ze az.
Si to ty, ktory prakticky vylucuje rekonstrukciu Mileticovej a Zahradnickej, lebo chces peniaze tlacit do petrzalskej trate. Nebude teda na ine projekty, nakolko financie mesta su obmedzene.
Re #100294 AAA: Tym chcem povedat, ze tunel od Einsteinovej az Filialku bude a bude z cudzych penazi ako mestskych. Bude prave preto, ze je to nadradena medzistatna trat a nikto sa nikoho na nic nepyta.
Teraz je sanca prizivit sa na tom aj v prospech mesta. Tak sustredme sily na to, aby sme si vyriesili dopravu jak sa patri.
Ale to mesto nechce lebo:
- nie je to v tomto volebnom obdobi a preto sa tym nebudu moct pysit
- nebudu o tom rozhodovat tito spolu s obtiaznejsim dostanim sa na biznis okolo projektu, plus sa tam neda cokolvek skryt, kedze garantom je EU
- ukaze sa, ze elina mozno nie je taka potrebna, ako sa vykrikuje, lebo uz bude zrealizovane Twin city a dopravne prudy sa presmeruju
- upadne stavebny boom a uz nebude tlak na stavbu vezi v okoli Chorvatskeho ramena
Re #100296 Ike: Presne tak. Mojou ulohou ako managera je davat ulohy a dosledovat ich plnenie. Je ulohou technikov, aby nasli optimalne technicke riesenie.
Technik nemoze byt managerom, lebo sa nevie optimalne rozhodovat. On vie dobre robit riesenia. Manager nemoze byt technikom, lebo nema prislusne podrbone technicke vedomosti. Manager ale moze ulozit ulohu a stanovit ciele, technik naist riesenia a az dohromady je to tym, ktory nieco dosiahne.
Re #100297 eripmav: Tak to mas velmi zvlastnu predstavu o delbe prace v organizacii a jej efektivnom fungovani. Paradoxne, proti skusenostiam aj zo zahranicia.
Re #100302 Vladimír: No a? Jednak sa dopravne prudy presmeruju do oblasti Niv v dosledku realizacie Twin city a tych dalsich projektov a druhak nahrada 95 za elinu je drahe a neefektivne riesenie.
Dalej, lepsie riesenie je diverzifikacia dopravy v case a priestore.
Re #100308 AAA: Zase ti zlyhava pravny poradca? Nastuduj si rozdiely medzi peticiou a narodnym/miestnym referendom. Nemylit si pojmy a dojmy.
Priemerna rychlost trolejbusu je vysia ako v pripade elektricky, nakolko je flexibilnejsi.
Suhlasim, ze mesto nie je drahovy spravny urad. Napriek tomu su miestne prislusne stavebne urady Stare mesto a Petrzalka ako i magistrat mesta Bratislavy. Doteraz sa s nimi uvazovalo ako o povolujucom stavebnom urade - v pripade elektricky. Ak to pojde ako zdruzena investicia, tak by to mohol byt este aj MDPT. O spravnosti rozhodovania (vecnej i procesnej vsak iluzie nemam).
Re #100311 VLK: A natiska sa este jedna otazka: Aka bude situacia v roku 2015, 2020, 2030, 2050... Dobre vieme, ze mesto sa rozrasta smerom na Grob atd. a bude zrejme aj na juh (Petrzalka south city atd). Cim dalej tym viac bude tenti prud dolezitejsi.
Re #100312 tr3mp: Ano. Ja viem, ze sa to nerobi uplne poriadne a tak ako by sa malo. Ved to je to, co cely cas hovorim.
(Zabudas vsak este na projektovu dokumentaciu a.s. METRO, ktora je tiez kompletne hotova.)
Re #100317 Martin Fundárek: Moje informacie su ine. Podla nich je tazsie vyriesit napajanie, ale nie nevyriesitelne.
Re #100318 Martin Fundárek: Ano. Mesto zaplati a v jeho zodpovednosti je aj realizcia.
Re #100319 Martin Fundárek: Samozrejme, ze by som riesil aj toto! Ved rozvoj bicyklovej dopravy a cyklochodnikov v BA zaostava rovnako ako mnoho inych projektov.
PREČO MÁ L206 ZASTÁVKU "VLÁRSKA" IBA V SMERE K SUSCH?
Nič nové, ale aj tak ma to zaujíma. Predpokladám, že dopyt po tej zastávke zo strany cestujúcich by určite bol aj v smere do mesta (ASMN). Žeby ju nebolo kde umiestniť?
Myslím, že ešte pred odbočkou na Vlársku ul. (na prístupovej ceste k SÚSCH) by označník bolo kam umiestniť a trolejbus by tam tú zastávku bez problémov mohol mať. Alebo možno (ale to už skôr nie) by sa dala hneď po odbočení na Vlárskej ul. umiestniť.
spominal si tu riesenie regionalnych vazieb za pomoci petrzalkeho rychlovlaku...
Tak ja ti tu ponukam (aj ostatnym) moju viziu NDS v BSK - a sice maximalne mozne zkolajnenie primestskej dopravy http://i32.tinypic.com/28uphli.jpg
- Vobec to nie je podrobne, takisto tam nie su vsetky zastavky, siet MHD a pri elinach zastavky vobec, lebo by to bolo neprehladne
- Takisto navrhy trati, ktore dnes neexistuju, neberu do uvahy majetkove vysporiadanie ani prirodne pomery
- v niektorych castiach nepoznam realie, napriklad v Solosnici a pod, vychadzal som vsak z liniek primestkej dopravy a viem, ze keby sa takyto projekt robil, urcite by sa nasli odbornici co by ho spravne "osekali"...
- takisto tato vizia ignoruje BID, no nie je problem ju transformovat na pomery planovanej BID
mimochodom prave pri konstrukcii schemy som si uvedomil, aky ma BSK vyborny kolajovy potencial...
zial sklamem ta, ale napajat petrzalku priamo na regionalne vazby mi prislo uletene, cize prestup bude tak ci tak...
takze, k vizii...
rozdelil som primestske linky (vramci BSK) na autobusove (A) a zeleznicne (R)... Kazdy okres ma aspon jednu zrychlenu linku (nahradzajuc dnesne zrychlene spoje)... do obci kde by bolo prilis stratove budovat trat, chodi autobusova linka (A) ktora je pripoj (hlavne) na tu istu vlakovu linku (R) - samozrejme ze v okresnaom intervale.
Vlakove linky budu obsluhovat vozidla podobne TEZ, defacto elektricka na zeleznicnom zvrsku...
Stavba trati bude jednoducha, nebudu prisposobene na zbytocne velku rychlost
Autobusove linky - Sorky, MiniMedvede
Schema je znacne generalizovana, cize niektore zastavky som tam nedal...
a teraz linky
Okres Malacky
(z) R20 Malacky - Zohor - Patronka - Hl. Stanica - Letisko
R21 Stupava - Hl. Stanica
R22 Zahorska Ves - Hl. Stanica
R23 Plavecky Mikulas - Hl. Stanica
R24 Zavod - Malacky - Hl.Stanica
R25 Zavod - Gajary - Zohor
A21 Borinka - Stupava
A24 Studienka - Malacky
============================
Okres Pezinok
(z) R30 Pezinok - Vinohrady- Filialka
(z) R31 Modra - Pezinok - Vinohrady - Hl.stanica
R32 Dolany- MOdra-Pezinok-Filialka
R33 Budmerice- Modra-Pezinok-Hl.Stanica
A30 Limbach-Pezinok-Slov. Grob - Chorvatsky Grob - Bernolakovo
A31 Zochova Chata - Modra
A32 Pezinok-Viničné-Senec
============================
Okres Senec
(z) R40 Senec - Vajnory - Vinohrady - Hl.Stanica
R41 Senec - Bernolákovo - Filiálka
R42 Senec - Tomášov - Letisko - Nové Mesto - Hlavná Stanica
R43 Kvetoslavov - Nové Mesto - Hlavná stanica
A40 Hrubý Šúr- Hrubá Borša-Senec-Blatné - Čataj
A41 Tureň-Senec-Nový Svet
A42 Tomášov-Vlky
A43 Dunajská Lužná Hamuliakovo
=============================
Petržalka (budúcnosť)
Kittsee - Filiálka
Rajka - Filiálka
Snazil som sa vychadzat hlavne z existujucich spojeni a liniek...
ja si myslím, že jednotný náter by bol aj v prospech DPB a BigBoardu.. Lebo akúkoľvek zaujímavú reklamu dá BigBoard na nejaké vozidlo, v záplave toľkých reklám LBC a SPP zanikne..
Keby však bol jeden mestský náter, tak by "normálne" reklamy vynikli omnoho viac..
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
m@rtin
Kde jsi tuto cenu našel? Já mám info o 150 milionech Kč. Mimochodem, nápravový zatížení u ULFu je pro Prahu neakceptovatelný.