moze mi niekto vysvetlit preco sa vam kazia iste autobusy ked maju zhruba len rok? ja to vazne nechapem stava sa to obcas ako mi toto vyssvetlite ??? dik.
Ako je to s elektrièkami?
Podla prispevkov za posledne 2 dni si myslim, ze by bolo vhodne objasnit, ako je to s elektrickami a ich kolajovym telesom.
Ako pisal Martin Fundarek, podla vyhlasky 350/2010 MDPT SR (Stavebny a technicky poriadok drah) je potrebne rozlisovat medzi elektrickovym pasom/pruhom (§ 43 ods. 8 ) a elektrickovou drahou (§48 ods. 2).
Pre jazdu na elektrickovom pase/pruhu platia primerane aj podmienky zákona 8/2009 o premavke na pozemnych komunikaciach.
Pre jazdu na elektrickovej drahe platia ustanovenia §§ 29-38 a 52-55 vyhlasky 351/2010 MDPT SR (Dopravny poriadok drah).
Z uvedeneho vyplyva, ze trate vedene v urovni cestnej komunikacie vo vnutri medzi jednotlivymi smermi (Racianska, Vajnorska od Bajkalskej, Dubravka, Ruzinov...) su elektrickovym pasom; v centre mesta po Racianske myto, Vajnorska po Bajkalsku, Krizna po Legionarsku, nabrezie po Tunel - su elektrickovym pruhom. Useky ako Trnavske myto-Zahradnicka, Gastanovy Hajik-Hybesova, Molecova-Karlova Ves (po obratisko), Vajnorska (od servisu Porsche+VW) po konecnu na Zlatych pieskoch - su elektrickovou drahou.
Co sa tyka stavby drahy, specialnym stavebnym uradom pre mestske drahy (E+T) je VUC (podla § 105 zakona 513/2009 Z.z. a zaroven podla § 38 zakona 514/2009 Z.z. je licencnym a bezpecnostnym organom a vykonava Statny odborny dozor v mestskej doprave.
Obec je objednavatelom vykonov v MHD a regulacnym organom pre cestovne v MHD.
To mas jedno..peniaze na rychloelinu/NDS sa prezrali tak nic nubude .... a par eur co tam zostalo radsej nech investuju do terajsej siete, alebo prepojenia kde to ludia chcu: DnV,spojka do Vajnor...a lolo nech si chodi vrakosou do konca zivota? ?
To iste mozes povedat na zastavku Vazovova sme racko...a zastavuje sa tam tak ci tak. Mnoho zastavok je v horsom stave a ked su zdeformovane tak tam stoji voda tiez. Na starej zastavke voda tiez casto stala/stoji na vozovke a nikomu to nevadilo ? Dnes som si kukol novu zastavku a boli tam asi 2 kaluze co by prekrocilo aj male decko...
"presunuli zastávku, ale prístrešky, či automat na cestovné lístky presunuté neboli. " ak si dobre pamätám, tak podľa vyjadrenia DPB vraj oni nie sú partnerom zastávkovej spoločnosti (jcd?), ale tým je mesto... okrem toho "KDI si vyhradzuje právo odsúhlasenia polohy umiestnenia prístreškov MHD"
inak, kto si chce urobiť obraz o "nadpráci" KDI pri sabotáži dobrého nápadu, celkom zaujímavé (nie moje) linky:
veď práve preto ma to zaskočilo, že "v Bratislave , Prievidzi a vo Zvolene. Práve tamojší dopravcovia totiž v minulosti získali podporu z eurofondov na nákup autobusov jazdiacich na CNG, tvrdí prezident Zväzu autobusovej dopravy George Trabelssie" pokiaľ si dobre pamätám, tak cng originál sa kupovali iba Urbina +/- v 2006 a teraz sa prenajímali tedomy a ostatné funkčné cng v BA sú rekonštruované vrakosy...
Re #154917 S499.1023: a nemusí v tom prípade byť pred každým prejazdom elinovou traťou značka "železničné priecestie bez závor"?
Re #154930 Ike: čiže vlastne na rogale by sa tam dalo ísť? ?
Re #154931 Ámos: myslím, že ani to, že policajti majú zapnuté majáky neznamená, že vykonávajú nejakú činnosť ešteže si môžu udeľovať "samovýnimky"... ?
mimochodom, chcel som sa spýtať, existuje nejaká reálna možnosť, že DPB by ponechal novú zastávku Vazka napr. vybudovaním ostrovčeka a "odhryznutím z chodníka, ktorý je dosť široký?... prípadne zrušením odbočky z Radlinského na semaforoch "vľavo" na Májkovu cez el. trať, čím by zrejme vypadol jeden signál z križovatky? prípadne zatlačením na KDI a mesto, aby urobili viedenskú zastávku?
takže poďme si to rozobrať...
========================
§2 ods. 2. Vymedzenie zakladnych pojmov
u) vodičom osoba, ktorá vedie vozidlo,
v) vozidlom motorové vozidlo, nemotorové vozidlo a električka,
w) vozovkou spevnená časť cesty určená predovšetkým na premávku motorových vozidiel,
========================
z tohto vyplyva, ze "vodic" je aj "vodic elektricky.
========================
§4 ods. 1. Povinnosti vodiča
f) dať prednosť chodcovi, ktorý vstúpil na vozovku a prechádza cez priechod pre chodcov, pritom ho nesmie ohroziť,
ods. 4
Ak vodič zníži rýchlosť jazdy alebo ak zastaví vozidlo pred priechodom pre chodcov alebo pred priechodom pre cyklistov, aby umožnil prejsť cez cestu chodcom alebo cyklistom, vodiči ostatných vozidiel idúcich rovnakým smerom sú takisto povinní znížiť rýchlosť jazdy alebo zastaviť vozidlo; to neplatí pre vodiča električky.
========================
tieto dva odseku su si trocha protichodne nie? Z toho, co som teraz vynal zo zakona, sa, pri uplnom slovickarceni, da spravit jeden zaver
# Elektricka je povinna dat prednost chodcom ked ich vidi, ked vsak pri subeznej jazde elektricky s autami daju prednost auta chodcom, elekricka nemusi brzdit a dat prednost (tak ako musi napr. jedno auto iduce subezne vedla druheho)
delit pripad na vozovku a cestu je hlupost, kedze vozovka je podmnozina cesty a ked sa spomina cesta, mysli sa aj vozovka
ja viem, ze je to hlupost, aby davala elektricka prednost chodcom, len sa teraz zamyslam nad zvrhlym znenim toho zakona..
mas pravdu... podobne je to aj v starom zakone... Neviem naozaj kde som to pocul, cital ? kazdopadne mi elektrickari prednost na prechode dali niekolkokrat a to aj tak ze doslova brzdili... ? vravim ze dokonca v piatok na Marianskej aj na Kamennom (v jeden den s odstupom asi 20 minut) ?
Električka nedáva prednosť chodcom na prechode pokiaľ viem.
"Ak vodič zníži rýchlosť jazdy alebo ak zastaví vozidlo
pred priechodom pre chodcov alebo pred priechodom
pre cyklistov, aby umožnil prejsť cez cestu chodcom
alebo cyklistom, vodiči ostatných vozidiel idúcich
rovnakým smerom sú takisto povinní znížiť rýchlosť
jazdy alebo zastaviť vozidlo; to neplatí pre vodiča električky."
Tam som zabudol poznamenat, ze ak sa uberie na 68 tak potom dat na tu linku 10 min. t.j. 16 spojov hodina, alebo 8 min. t.j. 17 spojov. Ale tam staci 15/12 min. a nechat na linke 68 4/5 min interval. Hrobonova-SAV si myslim nie je az tak vyuzivana, pokial necestuju z intrakov do skoly VS. Ale pokial ta 84 mala na tych 2 zastavkach byt plna, tak potom samozrejme ponechat 8 min a sedlo 15 min.
1. Nedostatočná kapacita Hroboňova-SAV (uberáš štvrtinu).
2. Linka s intervalom 15 minút ťažko môže vypomáhať linke s intervalom 4 alebo 6 minút.
3. Tvrdíš, že na linke 68 nestačí ani 4 min. interval, t.j. 15 spojov za hodinu, ale navrhuješ 6 min. = 10 za hodinu plus doplnok 15 min. = 4 za hodinu, takže aj tu si ubral 1 spoj, hoci súčasná kapacita podľa Teba nestačí.
Suma sumárum, tento návrh sa mi zdá ako dosť nanič.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.