Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: barack40 #159945:
V podstate máš pravdu, je to vec osobného názoru každého cestujúceho, čo sa mu viac oplatí.
Reakcia na: Valec #159942:
Keď je dopravný kolaps (zápcha), môžeš cestovať aj dlhšie (1,5 - 2 hodiny). Pre posúdenie porušenia tarifných predpisov je rozhodujúce, čo je uvedené na cestovnom poriadku - časový údaj z bodu nástupu do bodu kontroly, nie skutočná doba jazdy. Pri prestupe je to, ako som už hovoril , trochu zložitejšie, ale pri dostatku informácií sa aj to dá dokázať.
Reakcia na: dopravak123 #159941:
a práve tu vzniká stres pre cestujúceho, že či ten jeho argument obstojí. Nehovoriac o tom, že to stojí čas a je to otrava, ktorú človek nemusí pri 90 min. lístku zažiť.
Reakcia na: Valec #159942:
90 minút súhlasím, ale cez pracovné dni napr. Dúbravka - Podunajské Biskupice vyhľadá 12+70, čo je 59 minút, pričom ťažko čakať aj mimo špičku, že sa to stihne. Potom v špičke to môžu byť hocijaké relácie typu Dúbravka - Rača, alebo DNV - Vajnory, nachytať 20 min meškanie pri celom meste nie je v špičke problém (tam 5 min., tam 3 min., onam prípoj ujde...). Preto si myslím, že 90 min. lístok je v BA akurát.
Reakcia na: 810zssk #159927:
Neexistujú, lebo tá sobotná linka Slovak Lines Express zo Serede cez Trnavu cez bratislavské nákupné centrá na AS (a späť) bola, tuším v októbri 2010, zrušená.
Reakcia na: dopravak123 #159941:
Mimochodom, kde sa dá v reáli cestovať dlhšie ako hodinu? (teraz nemyslím spojenia typu Ketelec - ČOV DNV) Bo ja som kamkoľvek vždy (aj bez plánovania) zvládal do hodiny (napr. aj DNV - Dolné Hony). A cez víkend do 90 minút už úplne všetko.
Reakcia na: barack40 #159940:
Nedá sa zovšeobecňovať, každý prípad sa individuálne musí posúdiť, lebo medzi cestujúcimi je všade mnoho "vychcálkov", ktorí sa snažia oblbovať. Aj cestujúci môže pomôcť, hlavne sám sebe, keď pri žiadosti o odpustení pokuty doloží svoju žiadosť o čo najviac detailov (napr. kedy prišiel na prestupnú zastávku, čo meškalo, resp. nešlo a pod.).
Reakcia na: dopravak123 #159939:
Hádať sa nechcem, presné znenie PP si už nepamätám. Ak je to skutočne tak, ako vravíte, tak je to + pre DPB, avšak aj tak to vždy bude stres pre cestujúceho: revízor mi dokáže, že spoj meškal len 3 min, avšak ja som mimo 20 min, lebo mi ušiel prípoj. Či aj toto sa zohľadňuje?
Reakcia na: MatejBA #159934:
Pri prestupoch to tiež platí, ale ťažšie sa to dokazuje, že spoj meškal, prípadne vynechal. Treba overiť záznam z dátovej karty toho problémového spoja, je to proste trochu zdĺhavejšie. Ale viem, že sa také, pre cestujúceho úspešné prípady, vyskytli.
Reakcia na: dopravak123 #159937:
Povedám pri prestúpení na inú linku. Alebo mám revízorovi vo Vajnoroch vysvetľovať, že v Dúbravke 2 minúty meškala 83 a v meste zasa 4 minúty 63, preto som už 20 minút bez lístka?
Reakcia na: barack40 #159930:
A prečo by si mal cestujúci cvikať ďalší lístok, keď cestuje dlhšie, ako je uvedené na cestovnom poriadku? Minutáž na CP je smerodajná, nie skutočné trvanie jazdy !
Reakcia na: MatejBA #159934:
Problém je v tom, že práve pri 60 min. CL nikto necestuje bez prestupu (hádam iba L5 má takú dlhú trasu, aj to by musela dosť meškať). A keď človek prestupuje, tak dispečer nemá moc ako zistiť, či mi naozaj predošlý spoj meškal, alebo som si cestou odskočil na café, takže tam má cestujúci proste smolu. Toto je podľa mňa prínosom zrušenia 30 min. lístka, lebo boli problémy, že hodne ľudí cestovalo 20-25 min s prestupom, pričom skrz meškanie cestovali povedzme 35 min, čiže 5 min. načierno. Bratislava je však veľká a toto by sa malo vyriešiť tým 90 min. CL po prípadnom zdražení, ako som spomínal.

Ináč jeden vodič raz vravel, že ak je nejaká mimoriadnosť v MHD (napr. 30 min. nejazdia električky), tak vtedy to revízori vedia a akceptujú. Ale ak by sa niekto hádal, že skrz zápchu meškal spoj 2 min, on nestihol prípoj a kvôli tomu cestuje 65 min. miesto povedzme 55 min, tak nemá šancu
Reakcia na: Valec #159932:
Veď ja to robím tak isto, teraz keď študujem v Žiline a nemám tu PCL. Na cez víkend idem do obchodu, jedna cesta trvá cca 10 min, ale miesto 2x15 min. označím 1x90 min, a ešte môžem aj prestúpiť keď mi dačo ujde, prípadne ísť spoju naproti, ak mám do odchodu ďaleko.
Reakcia na: barack40 #159930:
Lenze pre teba je smerodajny udaj v CP - ak tam je uvedene BOD A - BOD B ako 59 minut a z hociakeho dovodu trva cesta viac ako 59 minut resp. 60 minut, tak to nie je tvoj problem a nech revizor napina hrud ako chce, pokutu ti dat nemoze 🙂 (teda ak sa to nezmenilo)

A ked som toto nacal, plati to aj pri prestupoch? Ked napriklad meska pripoj?
Reakcia na: Valec #159932:
Tak to by sa dalo osetrit, keby sa to nejako obmedzilo na cestovanie jednym smerom... ale to uz by sme sa dostali k uchylnej viedenskej tarife.
Reakcia na: barack40 #159930:
"tých ľudí čo cestujú dlhšie jak hodinu a nemajú PCL až tak veľa nie je..."
Ale našlo by sa takých dosť. Ja napríklad cez víkend dokážem za 90 minút všeličo vybaviť (nákupy, návšteva...).
Reakcia na: Vladimír #159920:
Presne tak. Vidím to v mnohých mestách, kde si proste cestujúci kúpi lístok, ktorý je k dispozícii jeden jediný a na tento lístok sa v rámci mesta dostane, kam chce. Detto predplatné lístky, môžem si zvoliť mesačný, trojmesačný, ročný, ale viem, že keď mi lístok platí, tak sa môžem voziť koľko chcem, kedy chcem a kam chcem (narážam na nezmyselnosť 2 pásiem). A každý dopravca by mal motivovať cestujúcich práve na to, aby kupovali PCL.

V jednoduchodti je krása ?
Reakcia na: MatejBA #159919:
Možnože to znie ako odporovanie si, ale kým zavádzanie x typov lístkov s platnosťou menej ako 60 minút by znamenalo zneprehľadnenie situácie (všetky lístky sa dajú nahradiť 60 min. lístkom), práve lístok s platnosťou viac ako 60 minút chýba - minimálne cez pracovné dni. Totiž v mmohých prípadoch sa stáva, že miesto 40 minút človek cestuje 1h05, takto by vedel, že v špičke si cvikne 1,5 hodinový lístok a nerieši.

Ak ale nechceme zneprehľadňovať tarifný systém, stačí "zneužiť" zdraženie, ktoré aj tak raz bude musieť prísť: Hodinový lístok zdražený o pripravovaných 20% (teda 0,85€) by sa mohol predĺžiť na 90 min - pre ľudí by to vyzeralo ako menej drastické zdražovanie, ale zase DPB by na tom moc neprerobil, tých ľudí čo cestujú dlhšie jak hodinu a nemajú PCL až tak veľa nie je...
Reakcia na: intony #159928:
jaj, prepac, zle som ta pochopil ?
Reakcia na: MatejBA #159926:
Vyjadril som sa k ponuke listkov, nie k pasmam.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
advertisement