Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Andrej #244378:
Už viem čo myslíš, no neviem čo je príčina týchto zvukov, ale podľa mňa to bude vec výzbroje..
Reakcia na: N/A #244377:
Ano, to piskanie je ten isty zvuk co robia 7112-7122, a 7123+ sumia.
Reakcia na: Andrej #244376:
Neviem si moc predstaviť zvuky, ktoré popisuješ, myslíš ten zvuk ako K2S?
Inac, kym sa tu bavime o T3P, preco piska vyzbroj na 7787 a 7799 a ostatne sumia? Co si pamatam zo starych casov, vsetky starsie vozne piskali, ale asi spravili nejake upravy? Nevie niekto o co ide, a kedy to spravili?
Reakcia na: N/A #244374:
Áno, presne. Pri stlačenom blokovanī to ide do odporníka.
Reakcia na: Pe67 #244373:
Pokiaľ viem, s T3P treba pod vzdušnou križovatkou brzdiť so stlačeným blokovaním.
Reakcia na: N/A #244368:
Ha? To fakt?

Tak načo potom DPB dáva do pokynov pre správnu techniku jazdy s vozidlom (súpravou) s rekuperáciou že sa nemá brzdiť pod trolejovými kríženiami a pod.(pokiaľ to dopravná situácia dovoľuje).

Jazdieval som aj s T3P a môžem povedať že tie vozidlá určite rekuperovali. Teda cez deň. Skoro ráno, alebo večer, alebo víkend ani nie (to sa dá rozoznať podľa zvuku pri brzdení či to ide do odporníka alebo nie). Nám to bolo vtedy vysvetľované tak, že ak to sieť nie je z nejakého dôvodu schopná prijať, tak vtedy to ide do odpornīka.
Reakcia na: N/A #244361:
A práve preto, keď boli T3P v Krasňanoch, tak každý deň jazdili od rána do noci a na poruchy chodili iné vozy.
Reakcia na: 810zssk #244366:
Ani garantované pripojte nečakajú (posledný vlak, posledný autobus), čiže nerieš.

Pred 2 týždňami napríklad v Senci trochu meškali autobusy z mesta (ako vždy), a prichádzali na stanicu v čase trochu meškajúceho REX z BA. Všetky linky vyčkali na dobiehajucich + 2 min. (asi čas od dispečera BID), ale 649 ani nezastavila, lebo veď nikto na zastávke. Po odfrcani autobusu došli piati a dúfali, ze aj 649 dôjde po ostatných linkách.
Na mojej linke šofér sa nás aj spýtal, či to sme cestujúci od meškajúceho vlaku. Tak sa odpovedalo, ze už došla aj meškajúca S65 aj S60, teda netreba viac čakať. 649 zatiaľ čakala na závorach na prázdno.
Nikoho to nes. rie, len cestujúcich...
Reakcia na: N/A #244369:
Presne na toto sa pýtam.
Reakcia na: N/A #244368:
Toto som počul aj ja, že rekuperovať síce vieme, no meniarne to absorbovať nevedia.
Reakcia na: Ike #244364:
Ja sa nepýtam na to ako rekuperácia funguje, pár rokov sa s ňou stretávam. Nepýtam sa ani na marenie do odporníkov.

Pýtam sa na to z pohľadu meniarní DPB. Všetky sú konštruované na rekuperáciu? Určite je to tak?

Som z toho v miernom chaose, lebo mne bolo vysvetľované, že vozidlá (vybrané typy) sú prispôsobené na rekuperáciu, ale TV a meniarne nie. ❓
Reakcia na: Ike #244364:
Presne ako píše Andrej, keď sa pozrieš na T6 z výšky, tak vidíš že vzadu na streche je taká plochá "rakvička" s mriežkami a tam sú práve brzdové odpory a z nich ide veľká tepelná energia. Rovnako to má aj napr. TV1/T3M, tá má tiež mrežovanú bedňu na streche. Rekuperácia je fajn napr. v tom, že keď v Karlovke začne brzdiť dole kopcom električka s rekuperáciou, tak električka oproti čo stúpa má trocha lepšiu šťavu, aspoň ja som si to tak odpozoroval. Keď zas veľa električiek naraz dá plnú jazdu (stačia 3-4 vozy) na úseku oddelenom izolátorom a vyhodí meniareň.
https://www.idsbk.sk/download/td2a001ub41d.pdf
Rozumiete niekto logike rozlišovania "oranžových" a "červených" prípojov?

Oranžová = "spoj v prípade meškania čaká"
Červená = "spoj v prípade meškania čaká aj v prípade ohrozenia včasného odchodu nasledujúceho spoja"

Chápem rozdiel vo význame, ale prečo jednoducho tie oranžové spoje nemajú čakací čas primeraný tomu koľko majú na konečnej obrat? Povedzme že spoj má na konečnej obrat 7 minút a teda ak je oranžový, môže čakať najviac 7 minút (lebo nečaká ak by bol ohrozený ďalší spoj). Akú logiku má do tabuľky uviesť 10 minút a nie 7, ak reálne čaká len 7? Cestujúci dostatočne odvážny používať túto tabuľku (lebo prípoje sa stále nijak inak nekomunikujú) nemá ako vedieť na aký spoj sa daný voz točí a teda koľko reálne čaká.
Reakcia na: Ike #244364:
Do brzdovych odpornikov na streche.
Reakcia na: Pe67 #244362:
On sa ale pýta na vozidlá, ktoré nemajú rekuperáciu. Že kam tá zvyšková energia ide.
Reakcia na: N/A #244361:
Môže byť. Nemyslím si ale že to je samotnou výzbrojou. Tam poruchové nemá byť veľmi čo. Na progresoch sú často poruchové hlavne dvere (tento problém tam bol aj na začiatku čo si pamätám). Veľmi im ani neprospieva že viac stoja na stojánke ako jazdia.

Keď som si tak pozeral výpravu za posledný týždeň, tak som tam našiel dosť porúch T6.
Reakcia na: N/A #244359:
Rekuperuje - t.j.pri brzdení dodáva vozidlo do siete elektrinu cez zberač.
Reakcia na: Pe67 #244358:
Problém TV Progress proti T6 je údajne vyššia poruchovosť.
Reakcia na: N/A #244359:
Všade, kde je odber.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.