"Podľa predsedu kancelárie primátora záväzky na úrovni 255 mil. eur z minulého roku sú dôsledkom nehospodárneho fungovania bývalého vedenia mesta i predchádzajúcich rozhodnutí aj poslancov za SDKÚ-DS.
Toto číslo podľa Andrassyho zahŕňa záväzky mesta z minulého obdobia za nákup nových autobusov, za rekonštrukciu zimného štadióna či opravu Starej radnice. "Za ostatné dva roky toto mesto urobilo prebytok na bežnom chode na úrovni takmer 6 mil. eur, aby sme mohli splácať záväzky, ku ktorému mesto zaviazali bývalý primátor a bývalí poslanci," dodal Andrassy".
No pekne. Ak to čítame medzi riadkami, mesto tvrdí vlastne toto: povinnosťou mesta je nič nerobiť. Ľutujeme len to, že sme museli nakúpiť nové autobusy, urobiť prípravu zimného štadióna na MS (radšej by sme si urobili blamáž), Starú radnicu by sme radšej vyhodili do povetria (samozrejme na náklady niekoho iného). Vozidlá MHD sa majú len vyraďovať a nie kupovať. Andrassy chce vlastne povedať, že to, čo sa dnes deje v MHD je to najlepšie, čo Bratislavu mohlo postretnúť a na magistráte slávia. A ak budú do konca roka naozaj vyradené krátke a aj kĺbové IKARUSY, na oslavu toho vystrojí mesto veľký ohňostroj- oveľa väčší ako pri začiatku nového roka.
2870 nieje vybaveny klimatizaciou iba pre vodica aj ta klimatizacia stoji za nic ak v autobuse nejde klima by som hladal inde klima sa obcas pokazi a ty si myslis ze ked to vodic nahlasi ze to opravia ? sa velmi mylis im je to jedno tak a vodic je zly ,v autobusoch mercedes sa zapina klima automaticky a ked sa pokazi nakazu vodicovi jazdit lebo nemaju nahradny autobus co je ina kapitola uz a neviem ako ty ktory cestujes cca 30 minut sa tvaril sediet v tej horucave aj 10 hodin,,,este jedna vec ked mohol za par centov mat DP klimu vo vsetkych sorkach tak to odmietol tak by som nenadaval iba vodicom ktorym som aj ja pretoze ked sa zapne klima a moze byt na okne aj napisane neotvarajte okna vsetky sa otvoria potom si to robite sami vy cestujuci
Integrovana doprava je system kde jednotlivi dopravcovia (v tomto pripade DPB, ZSSK, SL) na urcitom uzemi (v tomto pripade Bratislava a okres Malacky) prevadzkuju jednotny system. V pripade IDS BK ide zatial o prvu etapu, teda jednotny predplatny listok (elektricenku) - to znamena ze ak si kupis elektricenku u jedneho z dopravcov, plati ti aj u ostatnych dvoch. BB je uplne ina cast SR a IDS sa jej netyka.
čo je vlastne tá integrovaná doprava? dúfam že ked pôjdem k vám do BA na návštevu tak mi bude platiť preukážka z BB a nebudem si musieť kupovať celý lístok
Síce mierne odveci, ale to sa mi zdá, alebo busy z Petržalky sú v najhoršom stave? Lebo aj Ikáče 1xxx a 2xxx sú v podstatne lepšom stave ako 4xxx, s výnimkou tých, ktoré pochádzajú z Trnávky, Juráka, ale boli prečíslované. U Soriek sa mi zdá podobne, a Mercedesy už tiež začínajú robiť zvláštne veci ?
Neviem, ci to tu niekto kompetentny cita, ale skusim:
Dobry den.
Uz dopredu sa ospravedlnujem za svoj "ludovy" jazyk no pri mojej sucasnej vnutornej situacii to vo mne vrei (a nie iba z dovodu toho tepla).
Vedel by mi niekto sposobily vysvetlit, na keru mater nakupuje dopravny podnik "moderne" autobusy s klimatizaciou, ked ich spoteni vodici maju problem ju vobe zapnut? Svoje preprdene miestecko za volantom si vychladzuju cely den a my, cestujuci, mozeme po jednom kolabovat z rozhoruceneho interieru. Hlavne, ze nalepky pri kazdych dverach svietia ako past na oko (to asi aby aj zahranicni turisti vedeli, ze Bratislava si moze dovolit klimatizovane autobusy).
Konkretne, dnes, 20.6.2013 som sa viezol dvomi autobusmi typu SOR NB 18 City. Linka cislo 61 s oznacenim 2870 s casom nastupu 18:04 na Racianskom myte. Tam nebezala ani klima, ani ofukovanie (v cestovnom priestore samozrejme, svoje roztek si vodic podstivo chladil). Rovnako linka 61 s oznacenim 1847 s casom nastupu 18:10 na zastavke Zimny stadion. Tam zas pre zmenu bolo zapnute aspon ofukovanie, no co z toho ked na vas fuka 40°C vzduch. A vodic opat podstivo chladil svoj roztek.
Pamatam si vyhlasenie vodica autobusu, ked minuly rok vyhlasil, ze je zbytocne zapinat ludom v autobuse klimatizaciu, ked aj tak kazde 2 minuty stoja na zastavke. Pytam sa : V Prahe na zastavke kazde dve minuty akoze nestoja? Vo Viedni stoja dokonca kazdu minutu. A o Zline v Ceskej republike ani nehovorim - frekvencia medzi zastaveniami na zastavkach je 30 sekund. V ani jednom podrbanom meste nemaju problem s tym, ze sa kazde dve minuty otvaraju dvere.
Ked uz odo mna berete to posrane euro za to, aby som sa zviezol zopar kilometrov cez upchane bratislavske cesty na smradlavych preprdenych sedackach v interiery s nechutnym kyslym zapachom potu, chcel by som aspon tu posranu klimatizaciu, aby som si po 10 minutovej ceste busom nemusel na zastavke vymienat prepotene tricko a lapat po cerstvom vzduchu.
Dakujem
S pozdravom a prianim pekneho vikendu straveneho kdekolvek, len nie v MHD
Matej Hajaš
Zaujímavé, že problémy sa týkajú hlavne autobusov, pritom tam sa kúpilo za poslednú dobu najviac vozidiel. Tiež je zaujímavé, že príčiny problémov sú dopredu očakávateľné, už niekoľko desiatok rokov rovnaké a známe (fluktuácia zamestnancov, teplo a zima ? ) a napriek tomu stále prichádzajú "mimoriadne obmedzenia".
To nie je o peniazoch, alebo o vozidlách po životnosti, ale o neschopnosti, zlom riadení a plánovaní...
Pekné, ale opäť to najdôležitejšie sa opäť prerokovávať nebude. Súrna potreba nových autobusov. Teraz tie autobusy opravia, ale ako dlho vydržia? Čo bude po novom roku? Budeme udržiavať autobusy po dobe životnosti opravami do aleluja?
Toto vedenie DP vojde do histórie, ako vedenie, ktoré priviedlo ku krachu najprv trolejbusovú a potom aj autobusovú dopravu.
Presne len tie. ? Tabuľa z Molecovej mala taký krásny príbeh ak som ho tu ešte nespomínal. ? X krát som sa obracal na mesto prečo nefunguje potom zase prečo je demontovaná a odpoveď bola, že tabuľa má SW poruchu a dodávateľ, ktorý ju dodal skrachoval tak ju uložili do skladu lebo ju nevedia (a ani neplánujú) opraviť. ? ? Som zvedavý, ktorá tabuľa bude nasledovať ďalej. ?
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.