No keďže mi viacero ľudí potvrdilo, že je to vážne divno spravené tak som včera večer napísal Kratochvílovej a dnes poobede mi už prišla odpoveď, že môj podnet považujú za opodstatnený a už vymýšľajú nápravné opatrenie. ?
Tak s tým, že slovenské vlaky (v mojej skúsenosti rýchliky) sú nadradené EC /EN vlakom mám skúsenosť. Na vlastnej koži som zažil ako posledný večerný rýchlik BA - KE zdrhol z Bratislavy pre EN Metropol tak, že sa míňali na vstupnom návestidle. Cestujúci v Metropole dokonca skontaktovali dispečera/výpravcu aby tento medzinárodný vlak počkal, ale odpoveď bola údajne taká, že slovenské rýchliky nebudú čakať na žiadny vlak ? Nevchádzali sme do stanice natoľko rýchlo aby som nevidel, že ten rýchlik viezol vzduch... ?
tender nema s tym nic spolocne. OMG aj ty mas problem s pisanym textom?
Fakt c.1 - Tender sa pripravuje dlho
Fakt c.2 - predstavitelia Nitry si zavarili, svojim klientelistickym rozhodnutim pri Regiojete
Predpoklad c.1 - tender nech je akokolvek medzinarodny, bude na Slovensku pripraveny pre jedineho spravneho uchadzaca
Predpoklad c.2 - plynuci z Faktov c 1. a 2. a predpokladu c.1 - treba vydat tlacovu spravu, ako nikto na Slovensku takyto medzinarodny tender nerobil, ake je to zlozite a uz dopredu sa vyvinuju. (lebo vedia ze v ociach ludi maju narovasi). A ako treba nastavit podmienky aby dopravca netuneloval kraj - cize teraz tak podmienky v zmluve zrejme nastavene nie su.
Ved citajte aj medzi riadkami v tej vydanej tlacovej sprave.
To nepochybne... nie veľmi dobre poznám NR kraj, ale z mapy by som to videl v pohode na minimálne 3 až 5 oblastí... Lebo však čím menšia oblasť, tým viac záujemcov a tým pádom aj nižšia vysúťažená suma.
Ale ak som článok dobre pochopil, NSK zatiaľ ide súťažiť len poradcu, takže ten možno rozdelenie navrhne.
Asi ťa sklamem, ale pri tendrovaní autobusovej dopravy sú nastavené také pravidla, že prvé oznámenie musí byť vydané minimálne rok pred začiatkom plánovanej platnosti zmluvy.
Na úseku Kúty - Parkány sa hrať na akési EC je vysoko komické, to by ten vlak okrem Bratislavy nesmel zastavovať nikde a bol by poloprázdny. V prípade zastavovania EC v Malackách nejde ani tak o jeho využitie pre frekvenciu Malacky - BA ale naopak o prestup z EC na Os a výstup z EC v Malackách.
Správne riešenie by samozrejme bolo odchádzať s posledným Os z Kútov až po EC, aby sa mohla frekvencia z EC dostať aj do Moravských Jánú ale keďže vlaky mimo "občiansku časť dňa" sú pre ZSSK aj MD sprosté slovo, aj zastavovanie EC v Malackách by pomohlo. Však pozri, v akých ritiach zastavujú IC na najhlavnejšej slovenskej trase.
A čo má spoločné nedotovaný Jančura s dotovanou prímestskou dopravu? Realita je taká, že medzinárodné tendre sa už musia vypisovať a je len otázkou nastavenia podmienok, kto vyhrá.
ČSADSADVEOLIARRIVA spravili spolu s NSK Jančurovi svinstvo, ale práve toto s tým veľa spoločného nemá.
Malacky maju hodinovy takt Os (viac-menej). Kolko ludi ti bude cakat na EC (a platit ten hlupy EC priplatok, ktory ZSSK stale nezrusila) aby usetrilo par minut?
GA, SA majú dostatok rýchlikov, tam na to nie je dôvod, Os vlaky by tam mali mať úplne inú koncepciu - pásmovú obsluhu aj aby 8 vozňové R nevozili vzduch od Šale po Zvolen.
Záhorie je niečo iné.
Nepride mi vhodne zdrzovat EC vlaky zastavovanim v Malackach, to mozme pridavat Galantu, Salu, Senec, Palarikovo a je po EC vlaku. Vecerna Slovenska strela je ina vec, tam by to malo racio.
Pri EC vlakoch som skor naopak za rusenie zastavok, minimalne v Kutoch.
Všetky EC môžu zastavovať v Malackách, rannú špičku chytá aj tak len prvé s príchodom do BA 7.50, to nebýva plné a poobedná špička je viac rozložená. Tie vlaky sú dotované, prečo ich viac nevyužiť. Slovensko nemajú kadiaľ obísť.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.