Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: 810zssk #212098:
Tak keď sa dostavíme na Hlavnú stanicu Juraja Jánošíka, tak tam nájdeme na LCD displejoch odchody vlakov a radenie vlakov - to sú také údaje, ktoré aj v Lipsku alebo Frankfurte nad Mohanom majú na papieri, keďže sa menia max. štyrikrát ročne (ale v 99% len raz ročne), ale naša uplakaná podfinancovaná železnica si to musí na stanici, ktorá nemá bezbariérový prístup napriek tomu, že prebehla modernizácia (vozenie invalidov a kočíkov v nákladnom výťahu so sprievodom nevrlého nádražníka, nepovažujem za riešenie), nakúpiť LCD displeje (a to v čase, keď boli ešte pomerne drahé)
Reakcia na: Ike #212101:
Urcite suhlasim ze existuju lepsie moznosti vyuzitia ako fotky, ale zrovna mapu nepovazujem za spravnu volbu. Prestupy, naopak, jednoznacne ano.
Reakcia na: Ámos #212091:
A čo má znamenie vodičovi spoločné s palubákom? Treba napísať sťažnosť, obsluha tlačidla "Znamenie vodičovi" ako aj rýchlosť a obsluha dverí sa v palubnom počítači zaznamenávajú, takže to môže byť vyriešené bleskovo.
Reakcia na: Ike #212101:
Ten displej nie je dostatočne rozmerný na zobrazenie mapy a už z princípu je vhodný najmä na zobrazovanie dynamických informácií a nie mapy.
V modely, po interiéry, na LCD panely - to je všetko podľa vzoru v (plytkom) tunely?
Reakcia na: gejza #212089:
Ajajáj, v modely, s tvrdým 'y'. Au! ?
Reakcia na: 810zssk #212099:
Je to sci-fi, ale pokojne by sa to dalo zlúčiť do jednej grafiky. A využiť na informovanie o prestupoch a pod. Pokojne by to šlo prepojiť s dátami, ktoré sa využívajú na virtuálnu tabulu. Ten displej je obrovský a podľa mňa je veľká škoda využiť ho iba na jednoduché zobrazovanie nasledujúcich zastávok a historickej fotky.
Reakcia na: Ike #212096:
Súhlasím... mapu liniek stále na displeji a napríklad odchody ostatných liniek zo zastávky v ktorej tram zastavuje budem písať nejaký zriadenec kriedou nad dvere. ?
Reakcia na: Ike #212096:
A kde ju tam chces zobrazovat stale? Namiesto udajov o aktualnych zastavkach, event. prestupoch? Ci na tom zostavajucom stvorci?
Reakcia na: Ike #212093:
Papierova mapa je na tieto ucely podstatne vhodnejsia ako displej. Displeje su umiestnene tak aby ich videli cestujuci z dialky. Naopak, mapu spravidla pozeras z blizka, lebo potrebujes detail - stat pod displejom s vylomenym krkom neni to prave orechove.

Osobne mam problem si vobec spomenut na nejaku prevadzku kde by sa schema liniek riesila displejom.
Reakcia na: david1 #212095:
Na tom LCD panely by mala byť zobrazená mapa stále. Na historické fotografie máš múzeum, túto stránku, alebo skupiny na facebooku ? To je naozaj ťažké pochopiť, že doprava má byť čo najviac prispôsobená cestujúcim?
Reakcia na: Ike #212093:
A čo keď máme plnografické panely, keď si nestihneš pozrieť informácie . Mapa električkovej siete nijako neškodí interiéru. Viem si tam predstaviť rovnaké ako sú napr. v T6 .
Reakcia na: david1 #212088:
Máme plnografické LCD panely a budeme lepiť mapy po interiéry? Ďakujem. Radšej tam uvidím interaktívnu mapu s polohou vozidla, ktorá môže z času na čas odzoomovať na celú sieť a späť.
Reakcia na: palos #212083:
A vylukove oznamy, a popripade ine oznamy, zoznam liniek s moznosotu prestupu na dalsej zastavke, etc. etc.

Uz sa tesim, ked si v novej saline odfotim prvy letak na okne nalepeny. A potom to moze zacat ?
Reakcia na: gejza #212089:
Tieto zmeny vsak predpokladaju, ze vodic dokaze pracovat s palubakom.
Lebo ak moja zena, trasy neznala, zvoni na zastavke na znamenie Cerveny kriz v dostatocnom predstihu, no ocitne sa na Budkovej niekde bude chyba.
Reakcia na: petoo #212069:
A co takto kupit nieco nove a kvalitne ako zo starej herky vyrabat voz, ktory poriadnu pracu neurobi?

Ak mame stvoky milionov € na nove elektricky a trate, tak tych par milionov na riadnu podbijacku a brusku sa urcite najdu. Dokonca by sa to dalo urcite zviest spolu s reko udrzbovej zakladne a trati ako sucast projektu.
ZÁZRAK !!!

včera som dal na FB stránku DPB túto otázku:
Dobrý deň, mám otázku - akým spôsobom je vyhodnocovaný efekt zmien zastávok z bežných na zastávky na znamenie ? Bola vypracovaná nejaká analýza za účelom vyčíslenia úspory pohonných hmôt, zníženia časových strát, prípadne iných úspor ? Ak áno, kde by sa cestujúca verejnosť mohla dopracovať k jej výsledkom ? Budú/Boli tieto výsledky prezentované aj verejne ? Vopred ďakujem za odpovede a ostávam s pozdravom. Peter

dnes dali odpoveď:
Dobrý deň, analýza bola v rámci interných odborných útvarov vypracovaná. Pri analýze sa vychádzalo z plánovaného počtu zastavení na zastávkach MHD a rozdielu plynulého a spomaleného prejazdu a prejazdu zo zastavením a rozbehom. Táto analýza závisí od mnohých faktorov, ktoré v modely nemožno predpokladať/presne kvantifikovať (zmena chornometráže – zmena zaradenia sa vozidla po rýchlejšom prejazde zastávkou na cyklus svetelnej signalizácie, zvýšenie rozptylu jazdných dôb, vývoj cien PHM/energií...). Z uvedeného vyplýva, že potenciál na úsporu pri zavedení zastávok na znamenie existuje, avšak je ovplyvnený v súčasne dobe nepredvídateľnými/neodhadnuteľnými faktormi. Aj napriek tomu je odborný odhad na úspore PHM/energií na úrovni cca 200 000 až 250 000,- €. Analýza bola vypracovaná len ako pracovná verzia DPB, a.s.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.