Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: absurd #219134:
"Hlavne pokiaľ sa bude vedenie mesta pozerať v kuse na projekt električky na Lamačskej ceste k Patrónke a ďalej po Pražskej, že IAD ubudne jeden pruh, tak bude toto mesto po dopravnej stránke v sračkách v kuse."
Ja by som povedal, že v poslednom čase vedenie mesta viac presadzuje obmedzovanie IAD, skôr by som pozdravoval istý iný subjekt... ?
Reakcia na: absurd #219135:
Vravel som nekomnetovat projektove podmienky, ale to priecestie... Zas komentar mimo misu. preco som napisal niektore blizsie podrobnosti je len pre to, aby sa vedelo s akymi vlakmi sa bude hybat. Teda dlzka, akceleracia, Vmax, interval.... Politicke nazory si nechajme. NZ stroje nejazdi ani 50%.... Ale toto neriesim teraz
Reakcia na: fanatikmhd #219133:
V prvom rade dajme tomu, že 861 sú viazané na trať 140 a 141 pod SPD NZ, stane sa síce, že výnimočne zavíta 861 na Z. Moravce. A druhé sú určené pod SPD Humenné na trate 191, 193, 194 a 196. Navyše tieto zmrdy od pána Mórica ak ich jazdí aspoň 75% tak je to úspech, čiže 861 sem radšej neťahaj, nech si jazdia tam do Dvončovho a Belicovho kráľovstva kde sú rozumovo 50 rokov pozadu a najväčším úspechom žu(m)py je súťaž na mieru pre Arrivu na obsluhu kraja, ktorou sa zmenilo veľké kulové.
Pokiaľ konečne niekomu kompetentnému nezapne v gebuli, že treba vybudovať ET Harmincova - Patrónka - Pražská - hl.st., keďže z DNV sa každý vyprdne na vyhliadkovú jazdu cez Dúbravku a Karlovku po nábreží do mesta. Takto vybudovaná električková trať by umožnila nahradenie pomerne silnej linky 21 a zväzku 83+84. Ostatne ak počítam dobre, tak kapacita 21, 83 a 84 je ešte vyššia ako tá, ktorú nahradila električka cez Starý most a síce L78 a 95. Hlavne pokiaľ sa bude vedenie mesta pozerať v kuse na projekt električky na Lamačskej ceste k Patrónke a ďalej po Pražskej, že IAD ubudne jeden pruh, tak bude toto mesto po dopravnej stránke v sračkách v kuse. Osobne by som projekt ET do DNV podmieňoval tým, že v prvom rade sa vybuduje ET Hl.st. - Patrónka - Harmincova aby sa nestalo opačne, že spraví sa trať do DNV a potom sa na Patrónku akosi "zabudne".
Páni, síce trocha železničnej, ale priame obmedzenie MHD z toho plynúce. Dajme tomu, že existuje nejaký nápad oživenia filálky. Dajme tomu, že sa bavíme o galantskom vlaku s 30min intervalom. Dajme tomu ze ide o DMU ZSSK 861. Vitajte v probleme priecestia Jarosova. V sucasnosti ak vlak odchadza z filialky, najskor sa spusti predzvanacka, a nez vlak vyrazi z filialky az dokym na priecestie vlezie auto je cas podla ZSR 6,5min. To je trosku privela. Aktualne su uz dve verzie riesenia prejazdu tak, aby bol cas minimalny. Prosim, ak mozete, ste tu..aspon par...inteligentny ludia s dobrymi napadmi. Vyjadrite sa nie k teme, ale k rieseniu tohoto priecestia tak aby cas potrebny na blokovanie priecestia bol co najkratsi. Ďakujem
Reakcia na: Solider #219119:
"Pokiaľ ide o Bory, tak podľa mňa si správne naznačil, že počet pracovných príležitostí v Dúbravke nie je taký významný, aby bolo potrebné predlžovať električku" - samozrejme, že by to bolo potrebné prepočítať, ale pracovné príležitosti v Dúbravke určite nie sú jediným dôvodom cestovania medzi Bormi a Dúbravkou.
Momentálne sú to aj
- pracovné príležitosti v DNV a Boroch (aj pre obyvateľov KV),
- Bory Mall,
- prestup obyvateľov Dúbravky a KV na vlak smer Záhorie a Viedeň

Po postavení TIOPu aj prestup na vlak smer Trnava (hlavne priame vlaky, možno aj Galanta)

Chystajú sa
- veľká nemocnica
- byty v Boroch

Obávam sa, že ak sa električka nepostaví súčasne s predĺžením Saratovskej, nepostaví sa vôbec.
Reakcia na: TomJ #219128:
áno, je to zároveň jediný rozdiel medzi riadnym CP a prázdninovým CP, kde je ten spoj akože "navyše" ... celkovo v rannej špičke je tam výrazný pokles spojov, kto vie, či to majú nejako odsledované
Reakcia na: drink #219129:
Ak by trať pokračovala ďalej až do Ružinova, vedel by som si predstaviť linku ŽST. Vinohrady - ŽST. N. Mesto - Tomášikova - Nemocnica Ružinov (niekde za zimným štadiónom by sa vybudovala otočka: https://goo.gl/maps/faSd6Tac3mz). Dal by sa tak pekne nahradiť dosť dlhý úsek linky 50.
Reakcia na: Mike #219120:
Vedel by niekto navrnúť nejaké konkrétne linky cez Zátišie, alebo po Riazanskej, aby sme si to vedeli lepšie predstaviť?
Reakcia na: jandro #219123:
Najväčšia sranda je 20 min diera z Východného do Rače medzi 7.25 a 7.45. Chýbajúci spoj 7.35 ide zrejme ako školský spoj do Rače, ale čo pracujúci ľudia, tí ho môžu využiť tiež?
Reakcia na: Solider #219125:
TIOP Zlaté Piesky je zaujímavý nápad s mnohými výhodami, má však aj nevýhody:
- Ak by mal slúžiť aj ako prestupná zastávka pre autobusy z Grobov a ostatných predmestí, bolo by vhodné, aby sa tieto autobusy nemuseli predierať zápchami vo Vajnoroch a na moste cez železnicu
- Ak by niekedy v ďalekej budúcnosti začal fungovať naozajstný S-Bahn, tak by mohol z Vajnor obsluhovať aj Rendez, z TIOPu ZP sa na Rendez asi nedostane.
Reakcia na: Ike #219110:
? ? ?
Reakcia na: Mike #219118:
Tú otázku by som pokojne rozšíril o to, či električková trať len k vajnorskej stanici má zmysel bez toho, aby obslúžila aj samotnú dedinu. Pretože pri neobslúžení zastavanej oblasti bude naďalej potreba existencie linky 53, takže v konečnom dôsledku bude prestup vlak/električka efektívnejší aj lacnejší v uzle Zlaté piesky pri 300-metrovom predĺžení trate, v porovnaní s 2-kilometrovým predĺžením do vajnorských záhradiek, ktoré takmer vôbec neobslúži ani samotné Vajnory.
Reakcia na: Ike #219110:
Yesss!!!
Kvitujem nové cestovné poriadky liniek 52 a 56 http://imhd.sk/ba/nove-cestovne-poriadky?v=2017-01-09 ... ocakavam ale, že v rannej špičke bude mensi pocet spojov nahradeny nasadenim kapacitnejšich autobusov
Reakcia na: piggee #219107:
Čiže vybudovať železničný most cez Dunaj a napchať železnicu do husto zastavaného územia, prípadne megatunel?
Reakcia na: Mike #219120:
Myslím, že to potom v pripomienkach vysvetlili tak, že finálne vedenie trate určí štúdia realizovateľnosti. Podobný problém bol aj v prípade Grosslingová/Dunajská, kde tiež projektanti určili a dokonca tiež rovnako blbo.
Reakcia na: Solider #219119:
Áno, to môže byť reálna diskusia že či má mať prioritu to predĺženie Vajnorskej radiály až k ŽST Vajnory, alebo električka v predĺžení Tomášikovej. A čo bude lacnejšie, resp. čo je potrebnejšie, čo bude využívanejšie. Kým jedno iba viac predlžuje už aj tak dlhú radiálu, čo je negatívum Bratislavy, tak tá Tomášikova by umožnila už aj nejaké čiastočne tangenciálne spojenia a lepšiu operativitu v prípade MU (plus aj lepšie viesť výjazdy a dojazdy z jednej vozovne na druhú radiálu..) Ale to by potom malo väčší zmysel už keby tá trať išla popri Tomášikovej až k Ružinovskej ..

Iná vec je, kým my si tu môžeme myslieť, že el. trať by mala ísť v predĺženej Tomášikovej (jediné čo bráni reálizácií tej cesty sú prakticky iba pozemky SIS-ky..), tak spracovatelia ÚGD boli presvedčení (a tak je to myslím aj v tom ÚGD zakotvené), že tá "koľajová spojka" Račianskej a Vajnorskej by mala ísť po Riazanskej...
Reakcia na: Mike #219116:
Tých, čo pracujú na Vajnorskej pri Poluse, by efektívnejšie dopravila električka v predĺžení Tomášikovej ulice, pričom na ŽST Vinohrady zastavujú aj rýchliky a teda sa tam premelie väčší počet cestujúcich. Tým, čo pracujú v okolí Jurajovho dvora, by pomohla železničná zastávka pri Sahare, vzdialená od električkovej zastávky 300 metrov, čo je stále efektívnejšie a lacnejšie riešenie, ako postaviť 2 km novej električkovej trate „nikam“. Pokiaľ ide o Bory, tak podľa mňa si správne naznačil, že počet pracovných príležitostí v Dúbravke nie je taký významný, aby bolo potrebné predlžovať električku, keďže tento vzťah by obslúžili aj autobusy v súčasnom intervale (predĺženie až k trati si viem predstaviť možno vtedy, ak by sa budovala Vozovňa Dúbravčice).
Reakcia na: JamaVOku #219117:
Dobrý nápad. Najsevernejší bod obratiska Zlaté Piesky je vzdušnou čiarou vzdialený od najkrajnejšej koľaje 260 metrov (dnešné nástupište 4ky je vzdialené cca 300 metrov) A to ľudia neprejdú peši, to sa nedá nazvať prestupný uzol (podobne ako TIOP Ružinov niekde cca za Súhvedznou a k tomu dnešné obratisko Astronomická..).
Takže otázka je, či ťahať električku k železnici tou uličkou ako dnes chodí 57 pomedzi tie priemyselné areály a tam zriadiť novú žel. zastávku Zlaté Piesky, alebo radšej potiahnuť tú električku cez Tuhovské okolo mercedesu a potom podjazdom popod vajnorský najdzazd vedľa železnice (vraj tam je na to vybudovaná rezerva) a ukončiť ju niekde v mieste tých záhradiek na južnej strane vajnorskej stanice, ako je už dlhodobo v územnom pláne mesta a ako to aj potvrdil územný generel dopravy...

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.