Medzi Štúrovom a Szobom bolo tých zastávok, ktoré "momentálne" neboli dlhodobo obsluhované žiadnym vlakom, viac. Dokonca tam ŽSR dopravňu Kamenica nad Hronom zrušili, lebo ju, pre neochotu ZSSK, v rámci podpory maďarskej menšiny obsluhovali MÁV.
Bráni tomu to, že na žleelznici sa vyskytujú rôzne lokálne zvláštnosti, ktoré treba poznať. Ale v prípade mimoriadnosti sa to zvládnuť dá, máme inštitút tzv. pilota, máme inštitút jazdy podľa rozhľadu. Keď sa niekde postaví nová trať, tak ju tiež nejaký rušňovodič musí prejsť ako prvý bez poznania.
Peon, ja sa úprimne priznám, že som nevylúštil z Tvojho príspevku, na čo sa vlastne pýtaš ? Ale zrejme sa pýtaš na to, ako sa riešila vnútroštátna doprava. No osobákmi. Jediným problémom bolo spojenie väčších miest ako Nové Zámky a Štúrovo s BA. Zvyšok sa aj tak rieši osobákmi. A medzi Štúrovom a Szobom je jediná zastávka - Chľaba, ktorá momentálne nie je dlhodobo obsluhovaná žiadnym vlakom.
Pozeral som aj mimoriadnosti ZSSK na Twitteri a nerozumiem: To od včerajšieho neskorého poobedia do noci nešlo nič z Bratislavy do Maďarska? Keďže v úseku "Štúrovo - Szob" už roky jazdia iba EC, tak bez vypravenej náhradnej súpravy sa tam napriek zjazdnosti trate nedalo ako dostať... Poslala by ZSSK náhradnú súpravu z Bratislavy (za uviaznuté EC z Česka) až do Szobu? Keď bol v minulosti neprejazdný úsek pri Nagymarosi, tak poschoďák ZSSK išiel namiesto EC tuším iba v úseku "Bratislava -Štúrovo". EC išli z Bratislavy do Budapešti odklonom cez Rajku, Gyor a Komárom...
To nie sú značky, ale návesti. A síce sú zhodné po celom Slovensku, vlak nie je 2t osobný automobil. Rušnovodič musí byť oboznámený s tabuľkou traťových pomerov, aby vedel, kde očakávať ktorú návesť, resp. návestidlo, prípadne aké neštandardné prvky (napr. hlavné návestidlo na ľavej strane trate) sa na trati môžu vyskytnúť.
Ja mám tiež VP na sk. B a myslím si, že viesť autobus by nemuselo byť ťažké.
zmena cestovného poriadku 208
Ďakujem DPmB za "úpravu" cestovného poriadku 208 od 7. 8. , teda o posun raňajších odchodov z Ružovej doliny do mesta o hodinu neskôr. Doteraz chodili prvá 208 o 4,56, teraz až 5,57. Aj 209 chodí až pred 6,00. Asi budem chodiť do roboty cez Košice ....
Okrem toho, že je to protizákonné, čo tomu bráni, resp. prečo je zákon takto vymyslený? Veď železničiarske "dopravné značky" sú snáď zhodné po celom Slovensku, nie?
Ako viete, že daný autobus má batožinový priestor v zmysle "kufor"? Nikde sa neuvádza o aký autobus išlo, ani to, aký rozmerný kočík išlo (resp. či by vôbec sa do batožinového priestoru, nech už sa tým myslí čokoľvek, vošiel)...
Ajajaj, ČD na Facebooku napísali k úseku "Hodonín - Holíč": "problém je seznání trati strojvedoucích, kdo v dnešní době má poznání tratí Hodonín - Holíč - Kúty a je zároveň po ruce?" To je také ťažké ísť po nejakej trati 1. krát?
Pamätám si (videl som fotky na internete) spred niekoľkých mesiacov až rokov, že kvôli mimoriadnosti na území Rakúska išli EC v úseku "Břeclav - Wien" odklonom cez Slovensko (bratislavskú Devínsku Novú Ves), a to aj napriek tomu, že odtiaľ je trať na Viedeň neelektrifikovaná...
Hmm a je zjazdná trať "Sudoměřice - Skalica"? Viem, že minimálne úsek "Skalica - Holíč" je neeletrifikovaný a to by už bola veľmi veľká obchádzka...
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.