Viac menej je to presne to, co navrhujeme vsetci. Este k Technickej univerzite. Obe sucasne zastavky by mali zrusit a vytvorit jednu novu, presne pri krizovatke pri NBSke. A je to. Zilinsku by som vsak nerusil, prestup na 203 musi byt zabezpeceny. Sice by bol relativne dlhy kus - z Vazovovej az na obchodnu, ale to iste mas aj na Spitalskej od dvoch levov az na Jesenskeho. A co sa Americkeho namestia tyka, tak to by som nerusil, nakolko je tam prestup na trolejbusy. Sice, na tie mozes prestupit aj na obchodnej / kollarku, ale tu je uz velika pesia vzdialenost. Je to komplikovanejsie. Zasa posuvat zastavku vysoka na Radlinskeho je dost nebezpecne, nakolko by to nutilo vsetkych ludi z obchodnej chodit cez krizovatku, kde by zavazdali este viac ako teraz. Ako vidis, je to komplikovane, ale nie neriestielne. Treba proste zohladnut vsetky prestupy aj na linky naokolo, nie iba mezdi dotknutymi elektrickami. Zaiste sa to vsak da.
Vie niekto, co to stavaju za futbalovym stadionom v Petrzalke? To bude nove zaustenie cesty z Auparku na estakadu na Stary most? Nemala sa tam zrusit cestna doprava?
Neviem sice kde je Hydroconsult, ale na Radlinskeho by sa neuveritelne zisla jedna vec:
Postavit jednu obrovsku megazastavku (v oboch smeroch) v priestore medzi odbocenim na Vazovovu a Florianskym - tym padom sa v prvom rade zabezpeci prestup na hrane medzi vsetkymi tamojsimi linkami (2,3,5,6,7,8,9,11), a hlavne mozeme zrusit vsetky 4 hrany Vazovovej (2 dole a 2 na Racianskej), zastavku Florianske nam. (jedina hrana), a snad aj Technicka univerzita (2 hrany) a jednu hranu Americkeho nam. (tu druhu by mozno chcelo posunut oproti zastavke Odborarske nam. (spravit parovu), cim by vznikla dualna zastavka k tejto novej na Radlinskeho).
Ta Technicka mozno nie, ale to vobec tazko vyriesit, kedze od Vazky az po Imra Karvasa je to cele jedna obrovska a dost zlozita krizovatka...
Hm (online generujem pocas pisania), mozno Technicku nechat smerom na Obchodnu a v opacnom smere presne oproti spravit parovu, a zrusit len tu na Imra Karvasa...alebo ju posunut (a znovu spravit aj parovu) blizsie ku krizovatke pri rozhlasovej pyramide (pricom L1 smerom do Dubravky by tam nestala, a smerom na HlSt by zas nestala pri Technike)
Hm..dost velka zmena, ale ktovie... ti, co sa vyznate, ofrflite mi to
Problem bol v tom, ze prv ako som sem napisal prispevok, ze potrebujem vediet nocak, tak som to samozrejme skusal na WAPe. Bolo cca 23:10. Lenze vypisal mi, ze najblizsie nocaky 512 a 513 idu az o 3:05 ! Takze som bol z toho zblbnuty. Potom neskor (cca 23:45) uz ukazal WAP aj skorsie odchody, ale to uz bol prispevok aj tu v diskusii.
Pocul som cosi o zastavke pred Hydroconsultom na Radlinskeho, mozno sa to aj zrealizuje. Okrem toho zastavka Safarikovo nam. mala byt po rekonstrukcii trate tzv. viedenskeho typu. Nepreslo. Ci nieco nebolo v projekte aj so zastavkou Jesenskeho, to neviem.
Re #40441 Beus: Na wape sa to da zobrazit aj podla zastavok
vidis, ja by som zas radsej vyriedil zastavky, ale neake tie subehy ponechal - ked nie, co by si radsej zrusil, L201 alebo L202 ? kazdym sposobom naseres vela ludi a cast z nich ti zdrhne do IAD, pricom prekladany interval na radiale nevidim za az tak velky problem.
Som samozrejme zásadne proti rušeniu tratí a zastávok (až na moju obľúbenú Chlumeckého zc) ale preriediť sieť liniek by bolo nanajvýš vhodné.
BA totiž okrem najroznejších nedostatkov má aj jednu relatívne pozitívnu vlastnosť, že linky majú pomerne husté intervaly a to aj vtedy, ak sú vedené v súbehu. Takéto prehustenie potom vedie k vysokým nákladom, pričom usporené náklady by sa dali využiť na predľženie dennej prevádzky MHD či scivilizovanie nočnej.
Chod sa niekedy pozriet do Ostravy na dáku dopravácku akciu (zopár krát do roka bývajú). Viac info na webe Dopravného podniku Ostrava www.dpo.cz (sekcia klubu priatelov MHD) ? ´
Tam by si si došiel na chut, staré busy a aj trolejbusy, dokonca aj s vlečkami ? Kopa starých električiek, osobných aj nákladných a za povšimnutie stojí aj súčasná MHD ako taká, perfektný stav, moderný vozový park ? ? ?
Už niekoľko krát som sa viezol v histor. električkách. Ale ešte ani raz v žiadnom historickom autobuse (ked nepočítam tie Ikarusy, čo ešte premávajú napriek svojmu veku). Vžy som sa chcel ešte aspoň raz zviest autobusom Karosa ŠM 11 na ktorý mám fajn spomienky z detstva. Neuvažujete zreparovať aspoň jeden kus a sem tam s ním spraviť nejakú spomienkovú jazdu? Myslím, že by bolo veľa ľudí (možno aj príjemne) prekvapenýck, keby sa zrazu objavil napr. aj tento bus na zástavke a oni sa mohli ním zviesť?! ?
Ťažká otázka. VKÚ má pokrytých veľmi veľa miest, mapy ktorých snáď ani nikto iný neponúka. A keď už, môže byť ešte horší. Ak ale porovnáš starú mapu Bratislavy 1:20000 zo Slovenskej kartografie s harmaneckou 1:15000, zistíš, že tá SK má väčšiu mieru podrobností (napr. nezlievajú sa jej jednotlivé domy do celkov s garážami hodný kus od nich). V mape Bratislavy z VKÚ nájdeš ulice, ktoré ani neexistujú, a iné lahôdky. Ich turistické mapy tiež nie sú bez chýb, ale ujdú, a oproti mapám z čias socializmu sú výrazne lepšie.
Kvalitou ma z máp miest v poslednom čase uspokojil špirálový atlas Bratislavy z Mapy Slovakia, i keď určite zohrala úlohu hovadská mierka.
Samozrejme, ze hej Len skoda, ze magistrat chce najskor rusit linky a nestara sa o prestupne uzly. Podla logiky by to malo byt presne naopak. A aj preto som dost skepticky v tom, ze by sa nieco v dohladnej dobe v tomto smere zmenilo k lepsiemu ?
Máme veľa liniek, ale nie sú vedené nahusto (až na výnimky typu trolejbusových tratí na Gagarinovej a Mierovej) a nemajú zastávky príliš nahusto (až na výnimky typu Molecova + Jurigovo nám., Pri vinohradoch + Komisárky). Inak plne súhlasím s d3k0 v #40424 - k tomu niet čo dodať.
Ak magistrát chce zvýšiť podiel MHD voči IAD, zrieďovanie siete tratí a rušenie zastávok je podľa mňa najlepšia cesta, ako dosiahnuť pravý opak.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.