Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: tr3mp #44590:
všemožné rozširovania, predlžovania opravovania komunikácií po celom meste, no napríklad most Lafranconi, kolko svetelných križovatiek sa buduje kôli gumokolom, parkovací systém a pod. Sú to len maličkosti, ktoré dávajú obrovské sumy
Reakcia na: BigMac #44592:
aniv Prahe nemáš metro neustále plné ?
Inak, dost často vidím po meste jazdit klbové busy s označením "ZV alebo slúžobná jazda". To mi pride ako vozenie vzduchu, alebo aj napríklad to, že iba máličko liniek bere ludí na dojazdoch...
Reakcia na: Kuku #44593:
ako môj nick, musíš vidieť, že mne sa maximálne páčia pôvodné 71-71 súpravy ? ? ?
Reakcia na: 81-71 #44591:
V tom případě jsem Tě špatně pochopil, souhlasím s Tebou. Ale v tom designu M1 v žádném případě ? M1 rulezz ?
81-71: no rad by som videl tu vytazenost B-linky Janikov dvor - T.myto v case do 06:30 a po 20:00. To by sme povozili kubiky vzduchu, hlavne supravami kapacitne nevariabilnymi...
Reakcia na: BigMac #44589:
a nielen to, cekovo m1-ky podla mna na staršie vozy dizajnovo nemajú ?
Reakcia na: 81-71 #44577:
Ok, ale dokážeš vymenovať iné miliardové stavby pre IAD, ktoré financovalo mesto (v nedávnej minulosti) okrem mosta Košická (keďže ten most je zatiaľ financovaný z pôžičky, ktorú si mesto zobralo, ale ešte nespláca)? Alebo tie necelé dve mld. na jedinú stavbu (most) sú tie o ktorých hovoríš ako miliardy dávané mestom na dopravné stavby?
81-71: dalsou chybickou krasy DPP Metra je zalostne nizka kapacita linky C. Praha ma vsak pre metro silny argument: dostatocne vela ludi na to, aby si (primerane) kapacitne dokazal vytazit 5 vozovy vlak pri stale prijatelnom (10min.) intervale aj v skorych rannych a neskorych vecernych hodinach. Mimochodom dalsi prazsky metrokiks je koncepcia novych suprav M1: Nie su variabilne spriahatelne tak, ako boli stare Ečs a 81-71. Z nich si v pripade mimospickovej potreby teoreticky vyziskal aj vlak 2vozovy.
Reakcia na: Kuku #44587:
prepač, nie si v obraze a rad ta do neho dostanem. Totiž, vela ludí na iMHD má tak trošku čudne prepočty a tvrdia, že skoro všade stačí elina. To by si musel čítat hodne príspevkov o bratislavskom metre, ktoré sa po revolucii v roku 1989 prestalo stavat po spoločenských zmenách. Ja napr. tvrdím, že planovana trasa B Petržalka-janíkov Dvor po Trnaské Mýto by bola určite plne vytažená, iní tvrdia že nie. Nateraz určite v Prahe nie su až tak vytažené úseky Rajská zahrada, Černý most a taktiež v okolí Radlic. Mne to vysvetlovat nemusíš, ja to vidim do buducna, tie uzemia sa zastavajú, tak ako novobudovana trasa na Letnany a pod. Ja som samozrejme za metro, ja som narážal na ludí s iným názorom. To je na dlhšie.
Reakcia na: 81-71 #44586:
Bych chtěl od tebe slyšet jediný nevyužívaný úsek pražského metra, to by mě docela zajímalo ?
Reakcia na: BigMac #44584:
Ja sa určite necítim také veci hodnotit, no ak by sa malo stavat metro podla zatažovích prepočtov podla podaktorích ludí tu na iMHD, ktorí to majú ako argument proti BA - metru, potom by určite tretina z existujucej siete v Prahe neexistovala....a to že v Prahe su veci idealnejšie ako tu - plný súhlas
81-71: ten neskorsi prispevok je spravny. Chybicka se vloudila do prvej vety
81-71: necitim sa byt povolanym posudzovat zatazove smery prazskej MHD, ale aj tam sa zadarilo zopar hrubych kiksov, metro z toho nevnimajuc. Napriklad fatalna facka trolejbusom leta pane 1972, systematicka likvidacia tramvaji v centre po kvetnu 1974, vzita dogma o nutnosti stavet metro jako barak (kryte nadzemne useky na Becku okolo Zlicina a Cerneho mosta i mnoga inych). Ono ani v Materi Urbule nie je vsetko idealne, aj ked idealnejsie ako v hlavnej dedine SR.
81-71: necit sa byt povolanym posudzovat zatazove smery prazskej MHD, ale aj tam sa zadarilo zopar hrubych kiksov, metro z toho nevnimajuc. Napriklad fatalna facka trolejbusom leta pane 1972, systematicka likvidacia tramvaji v centre po kvetnu 1974, vzita dogma o nutnosti stavet metro jako barak (kryte nadzemne useky na Becku okolo Zlicina a Cerneho mosta i mnoga inych). Ono ani v Materi Urbule nie je vsetko idealne, aj ked idealnejsie ako v hlavnej dedine SR.
AAA: A poznas nejaky ziskovy DP? Mam na mysli taky, co zo svojich trzieb zaplati zamestnancov a odvody, obnovi a rozsiri vozovy park, zrekonstruuje trate, postavi nejake tie nove, nevezme ani halier dotacie, vykaze zisk po zdaneni a vyplatí akcionarom tucne dividendy? Popritom ma cestovne vo vyske 1/8 nakladov na gumokol, rodinne zlavy a pri zakupeni predplatneho CL Ti odpusti az 50% voci cestovnemu zakladnemu?
Reakcia na: AAA #44580:
No neviem, ak by to bolo všetko tak stratové, neefektívne, nevýhodné a nevyužívané ludmi asi by to nestavali jedine ak by v Prahe mali o moc horší menežment, dopravných inžinierov, ekonómov...ako v BA, ktorí nevedia dobre analizovat situaciu a robia nevýhodné a stratové veci a navyše stavajú metro tam, kde nebude až tak využité z hladiska cestujúcich. Je to naozaj tak ???
Zdá sa, že je tu veľká debata o MHD v Prahe, tak sa síce trochu neskôr, ale predsa vyjadrím. Všetci hovoria aké je DPP úžasné, ale o tom, aké má obrovské ročné straty sa nehovorí.
Čo sa metra na letisko týka. Podľa argument o prázdnosti súprav v úseku Dejvická - Letisko, nie je veľmi smerodajný, keďže by tu bolo možné zaviesť pásmovú prevádzka, aká je na trati B. Aj ja sa musím stotežniť s argumentom, že B Zličín - Letisko, je oveľa lepšie aj preto, že je to lacnejšie, a aj preto, lebo potom sa budú súpravy Smíchov(Nové Butovice)-Zličín premávať častejšie a zlepší sa obsluha priľahlej oblasti.
V Prahe sa inak podporuje IAD tiež (tunel Mrázovka, obchvat)
Reakcia na: m@rtin #44578:
Ja vôbec úpravu cien nespochybňujem, mna len zarazila argumentacia s turistami, ktorí predsa Prahe znášajú zlaté vajcia. A neviem prečo vidíš turistov iba z Londýna, Paríža alebo Viedne...ved turisti chodia aj z chudobnejších krajín porovnatelných s ČR, a pre nich to nemusí byt málo. V Londýne si nekúpíš bagetu ale v ČR áno ?
Úprava cien ÁNO, ale prosím, trošku iné argumenty. ?
81-71:
Nevím, proč ti můj argument připadá laciný. To je sice moc hezké, že turisti připsívají do pražské poklady peníze, to nepopírám, ale nemění to nic na tom, že 12Kč je pro ně opravdu,a le opravdu směšně nízkých!!!

Jestli výnosy z jízdného tvořily 20% všech nákladů, bylo nevyhnutelné zdražit a to co tu bylo doposud a bude i nadále, je pořád evropský unikát v obrosvké podpoře města. A já nevidím jediný důvod, proč by turisté (pro které bude i nadále 20 Kč velmi nízkých), neměli platit víc.

O to víc mi připadá laciný názor, že turisté vozí do Prahy peníze, proto jejich cesty do Prahy budeme podrporovat sociálním jízdným v ceně 12 Kč, za což si u sebe doma nekoupí ani bagetu!!!

Bavíme se tu o tom, že se v Praze zdražuje, někteří rádobi populisté, tu uvádějí, že je to příšerné, ačkoliv o situaci nevědí vůbec nic. Já vím, jaké jsou příjmy města a Dp a výdaje.

Další věcí je ta, že všeobecně nejdražší jízdné je vždy v hlavních městech a Praha byla v tomto opačný unikát, byla nejlevnější! Nehledě na to, že životní úroveň v Praze je nejvyšší, že Praha staví metro v řádu několika miliard ročně atd.

80 Kč jízdenka za den v Praze je pro Londýňana jedna přestupní jízdenka na metro.
Reakcia na: tr3mp #44576:
i ked si spomínal príklad so 4km metra ročne v Prahe, Viedni apod a že Bratislava by mohla ročne postavit tak 1/4 čiže 1km. No, ale ved tam je presne ten problém - odrevolucie sa nepostavil nie že 1 km metra ale ani 1 km električkovej trate !!!!!!!!!!!!! Zato na Most Košická idú obrovské peniaze a neráta sa na nom v konečnom dôsledku ani so žiadnou elektrickou trakciou, t.j. trolejbusmi ani električkami !!!!!!!!!!!!! Vlkom na gumokoloch zase postavili ďalšie asfaltové plochy ponad Dunaj..............

Áno mesto dáva obrovské peniaze iba na gumokolovú dopravu, napr. ako si napísal "most Košická". A vládna garancia neznamená, že to aj štát zaplatí !!!!!!!! ?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.