Na zástavke Ekonomická univerzita smer Apollo pribudol dvoj-prístrešok ale starý dizajn, reklama je z obidvoch strán, kotvy sú horko-ťažko zaliate asfaltom a čerešničkou je že v strede zástavky kde chýba povrchová vrstva asfaltu a vždy tam stojí voda je umiestnená lavička, opäť raz sme dobehli súdruhov z DDR. Pohybovanie po tej zástavke bude v čase výučby olympíjskou disciplínou.
-Milé rádio, nemohlo by si prosím, zahrať pesničku istému odborovému predákovi do DPB?
-Milý poslucháč, radi plníme Tvoje prianie a na želanie hráme Jozefovi H. nasledujúcu skladbu:
on priamo nezalozil odbory autosofer. tie existovali niekde v banskej bystrici ci kde, on nam to ukazoval kto za tym vtedy bol, nejaky pravnik ( alebo ten pravnik bol z BB , to uz si nepamatam ). dokonca bolo nejake stretnutie kde to dotycny pan prisiel vysvetlit a presvedcil vodicov aby k nemu vstupili a tak sa zacalo posobenie odborov autosofer v DPB. cize Hitka nezalozil nove odbory, len rozsiril ich cinnost aj na DPB. Podobne ako napriklad p. Daňo a jeho odobry GINN zacali posobit u ŽSR, hoci p. Daňo nie je zamestnanec ŽSR. zrejme to funguje tak, ze ked si zamestanci zvolia svojho zastupcu - odbory - musi to podnik akceptovat. u ZSR je momentalne napriklad tusim 13 odborovych organizacii. no a teraz je otazka, ci sa Hitka nejakym sposobom stal sefom celych odborov, alebo je len sef odborov pre DPB. co je vsak dolezitejsie, Hitka zda sa ma tak malo clenov a tak slaby dosah, ze realne nema na nic vplyv. Blbe je, ze zo zakona musi podnik rokovat aj s nim, hoci nakoniec nemusi prijat nic z toho co Hitka chce. Ak totiz v podniku posobia 4 odborove organizacie a 3 z nich sa dohodnu na niecom so zamestnavatelom a konaju v zhode a zaroven maju spolu vacsinu clenov - zamestnancov DPB, tak ta dohoda je zavazna a plati a ta 4 odborova organizacia ma proste smolu.
A to je vôbec povolené, aby človek, ktorého vyhodili z nejakej firmy následne založil odborové hnutie združujúce zamestnancov danej firmy, hoci on sám tam už zamestnaný nie je?
nepaci sa mu terajsie vedenie a ani primator. ked boli pred 4 rokmi volby, v ktorych vyhral nesrovnal, tak bol v jeho volebnom time a vsade ho pretlacal, robil mu velku reklamu aby vo vodici volili. ked som si dovolil vyjadrit nazor, ze takto sa nezavisle odbory nespravaju, bol som z jeho odborov vyhodeny a dokonca mi zablokoval pristup na ich fb stranku.
no a k p. Hitkovi -je to byvaly zamestnanec, ktory bol prepusteny lebo porusil vnutone predpisy DPB a aj zakon o cestenej premavke. nasledne zalozil odbory autosofer. zo zaciatku mal super veci na riesenie a je pravda, ze vela vodicov mu verilo a fandilo. aj ja. ale netrvalo to dlho a z na par vynimiek sme ho prekukli, ze mu nejde o vodicov, ale o osobnu pomstu voci DPB.
Pan Hitka je typek z odboru Autosofer. On isiel na strajk aby znizil mesacne platy, aby soferi sli kludne aj 30 minut v predstihu a aby zhorsil podmienky. Myslel si, ze to zaberie, ale nezabralo to. 11 tupcov sa pridalo k nemu. Soferov v dpb je cca 1500. Samozrejme, nezabralo to. Cely DPB sa len tak nasmial.
DP samozrejme pripravil viacej zalozakov pre istotu. Ani to nezmenilo dopravu, kedze protest bol od 4 - 7:00. Ocividne nema rad noveho sefa.
To je teda co ja viem^
Neviem na kieho oného sem z ničoho nič vkladáš výsek pol roka starého článku z Trendu...
Ale teda pre tvoje info a ostatných náhodných čitateľov, ak by to niekto chcel aplikovať, pán "advokát", ktorý ten článok v Trende písal, je úplne ale že úplne mimo a mal by vrátiť diplom (a pritom podľa svojej stránky nevyzerá, že by právo vyštudoval diaľkovo v Plzni).
Argumentácia, že revízor nie je policajt a tak cestujúci mu nie je povinný preukázať totožnosť. Napríklad bary s výhernými automatmi musia zo zákona overovať občiansky preukaz (overuje sa, či návštevník nepoberá sociálne dávky). A predsa tiež nie sú policajti, ako to, bar nie je policajt... Ono im to totiž umožňuje (a prikazuje) iný zákon a zákon o policajnom zbore nie je jediný zákon v republike.
Pán "advokát" a pán Wrestling by si mali prečítať zákon o cestnej doprave 56/2012. V ňom sa vyslovene čierne na bielom hovorí:
§ 14 Povinnosti cestujúcich v pravidelnej doprave
(2) Ak sa pri kontrole (...) cestujúci nepreukáže vodičovi, inému členovi osádky autobusu alebo revízorovi na jeho výzvu platným cestovným lístkom, je povinný na mieste zaplatiť cestovné a sankčnú úhradu podľa tarify; INAK JE POVINNÝ PREUKÁZAŤ SA DOKLADOM TOTOŽNOSTI NA ZAZNAMENANIE IDENTIFIKAČNÝCH ÚDAJOV potrebných na vymáhanie cestovného a sankčnej úhrady v rozsahu (...)
Takže revízor, vodič ani iný člen osádky autobusu nie je policajt, to je pravda, ale je to úplne irelevantné. Zákon cestujúcemu ukladá POVINNOSŤ preukázať sa dokladom totožnosti, ak nezaplatí cestovné a pokutu na mieste.
A o odovzdávaní údajov, lebo sa nestal priestupok ani trestný čin, je ďalší žvást, o dva odseky nižšie hovorí zákon toto:
(4) Policajný zbor spolupracuje s dopravcom pri zisťovaní totožnosti cestujúceho, ktorý sa nepreukázal dokladom totožnosti podľa odseku 2. POLICAJNÝ ZBOR JE OPRÁVNENÝ POSKYTNÚŤ DOPRAVCOVI IDENTIFIKAČNÉ ÚDAJE CESTUJÚCEHO V ROZSAHU A NA ÚČEL PODĽA ODSEKU 2.
Zase vedľa.
Vsuvka o GDPR, že "lebo sa nestal priestupok ani trestný čin", je už len ďalšia perla v poradí. Zákon o ochrane osobných údajov spomína osobné údaje v súvislosti s priestupkom alebo trestným činom v zmysle "údaje týkajúce sa uznania viny" (tzn. čo niekto spravil, kedy, koľko dostal = register trestov) a že toto (viesť register trestov) môže robiť len štát. To sa tohto - získanie a poskytnutie údajov o cestujúcom - absolútne netýka.
Naopak, zákon hovorí o "oprávnenom záujme" (a záujem vyslovene vymenovaný v zákone je sakra dobre oprávnený) a "spracúvaní nevyhnutnom na uplatnenie právneho nároku" a to sa tohto týka dokonale.
Až to budeš uplatňovať, daj vedieť ako dlho nevedeli privolaní príslušníci popadnúť dych od smiechu.
Mimochodom, neuposlúchnutie pokynu vodiča/revízora/dispečera na zaistenie bezpečnosti a plynulosti priestupkom naozaj je, privolaná polícia to môže oceniť na mieste za 200 eur, v rozkaznom konaní za 500 eur.
Ahojte, chcem sa opýtať, či je normálne, aby v CapaCity #4903 na linke 61 testovali v čase najväčšej "plnky" dnes ráno automatické zatváranie dverí? Jednak autobus mal mať odchod z Hlavnej stanice o 8:40 a odchádzal z nej až o 8:47, lebo meškal, takže bolo fakt plno ľudí a skoro na každej zastávke sme čakali kvôli niekoľko-násobnému zatváraniu dverí... Pri Avione nás predbehla ďalšia linka 61, ktorá mala ísť až o 10 minút neskôr. Fakt si nemyslím, že je dobrý nápad testovať tie dvere - potom šofér mešká na ďalšie preklady a cestujúci sú ešte aj nahnevaní. Takto len vyženieme cestujúcich z MHD do áut...
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.