Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: petert #50786:
Ja napríklad nekupujem cestovné lístky a ani nemienim....SOM KCP ?
Reakcia na: slovanista21 #50852:
Neporovnávaj Nitru s BA! Chceš povedať že BRNO je neviem aké vyspelé, ked to tam funguje perfektne? A okrem toho Bratislava je hl. mesto a pozri sa na budapeeštianský dopr. podnik. Chceš povedať, že sme horší jak Madari, ked si to tam vedia riadiť a menežovať?
Reakcia na: petert #50764:
Čo sa týka tých asociálov ja nehovorím že nesmrdia , nechlascu ale sú to ľudia a niektorí sú slušní a nemôžu za to že sa nemajú kde umyť .... Aké by ti bolo keby si bol na ich mieste a hovorili by ti že si háveď ...
Reakcia na: Spectre #50851:
A dokedy bude žiť dopravný podnik v roku 1895?
Sakra MHD je dobré kua ako môžte na stránke o MHD kydať na MHD.... Nehovorím že všetci vodiči sú OK-ay necestujú asociáli nieje drahé cestovné a nevozíme sa vo vrakoch spred 100 rokov ale porovnajte naše "malé veľké" mesto s ostatnými akurát dnes som čítal príspevok do Bratislavských novín od istej baby čo študuje v Nitre ..... Písala že naša doprava je neporovnateľne lepšia ako aj naše nočné linky (lebo tam sa po 22,30 nikam nedostanete...) alebo spôsob kupovania a označovania lístkov tam sa nastupuje prednými dverami .... a lístky sa kupujú pri vodičovi a to je niekedy aj na 15 minút ...... Zoberte si tie kladné stránky našej "milovanej" MESTSKEJ HROMADNEJ DOPRAVY a prestante sa stažovať...
Reakcia na: tivino #50848:
Pretože v DPB sa to nikdy tak nerobilo a nová verzia FrontPejdžu ešte nedošla.... 🙂
Reakcia na: tivino #50832:
Presne toto chyba v Blave- konkurencia (a to nielen v doprave ale aj inych sluzbach) lebo inac o bude stale zdrazovat, ale stavim sa ze to bude mat daky hacik...
Reakcia na: SZKV #50742:
Si vedľa!

1) Chyba nie je v zastúpení starých vozov (viď. príspevok Igorka), ale niekde inde. Totiž niektoré linky sú ULF-only a niektoré sú VERKEL-only. Kedy sa ULFy rovnomerne rozdelili na väčšinu liniek, tak by to bolo v pohode. Samozrejme na CP garantované odchody a podobné srandy.

2) Na Suedbahnhof Ti predsa chodí S-Bahn, máš tam 3 tramvajové linky a z Bahnsteige 11-19 je priamy prístup na Suedtiroler Platz, kde Ti chodí aj metro!

3) To je vďaka charakteru Viedenskej tramvaje, ktorá ide napr. často po ceste s IGK. Vo Viedenskom centre sa mi tento spôsob preferencie zdá poněkud nešťastným.
A povedzte mi prosím, prečo má DPB takú nahovno webovú stránku a musí ju náhrádzať iMHD? Prečo je nočná hromadná doprava v BA ako nikde inde - 3 nočáky za noc z jedného smeru a človek sa po 12-stej nevie dostať domov inak ako s taxíkom?
Reakcia na: Andy #50820:
Holt máš smolu, že nastupuješ na Hraničnej.

Skús niekedy prejsť na tramvaj ku poliklinike. Tam Ťa budú obťažovať len staré rakoviny idúce na trh 🙂 Navyše s L9 to budeš mať bez prestupu 😃
Reakcia na: LUK #50845:
Prečo by mal dostať menej dotácií? Kto mu teda vykryje straty, ktoré mu vzniknú? Myslíš teda, že bude obsluhovať ziskové linky, že? A potom zas vzniknú väčšie straty dopravnému podniku lebo na vyťaženejších linkách mu alternatívny dopravcovia preberú cestujúcich!
Čísla nepustia!
Reakcia na: tivino #50844:
nevyriešilo to NIČ! Veľa kriku pre nič...

Re #50843 tivino: a ty si myslíš, že cestovné sa stanovuje tak, aby pokrylo VŠETKY náklady??? Cestovné ostane rovnaké, ale alternatívnemu dopravcovi bude treba menej dotácií, kapišto?
Všade mi dávajú za príklad Horúcu strelu v BB. Ale čo to tam vyriešilo s hromadnou dopravou? Je pravda,že som to vyskušal aj ja a je to pohodlné rýchlejšie, ale kedže je to nepravidelná doprava tak ako sa môžem spoľahnúť, že pojde a odkiaľ pôjde? A v neposlednom rade aj to cestovné 12SK je výhodné iba pre tých ktorí cestujú na väčšie vzdialenosti a platia celý lístok. Pre študentov, dôchodcov a iné sociálne slabšie skupiny je to dlhodobo nevýhodné.
Reakcia na: S499.1023 #50839:
V každom prípade ale musí byť zachovaná jednotná tarifa a jednotný, integrovaný cestovný doklad - no a potom by sa čo vyriešilo keby bola tarifa rovnaká? Však štát by nedotoval dopravný podnik aj alternatívných prepravcov, tým pádom by si cestovné určovali podla svojich skutočných nákladov.
Reakcia na: 81-71 #50829:
hip-hop... ? ? ?
Reakcia na: tivino #50832:
kamoš pozná Švejnu osbone.. Vpred je regionálna liberálna strana.
Reakcia na: tr3mp #50837:
Dik za názor. Môj názor na to je dosť podobný. Ja si myslím, že lacnejšie a kvalitnejšie cestovanie v BA by nezabezpečila konkurencia! Jediný problém v MHD v BA je jej manažovanie! Dotácie do dopravného podniku by sa podla mňa dali oveľa lepšie využiť a tým zabezpečiť kvalitnejšiu dopravu v meste! Mojím vzorom je napríklad BRNO kde dopravný podnik funguje perfektne - má oveľa lepšiu tarifu, rozvrhnutie pásim a zon a v konečnom dôsledku oveľa udržiavanejší vozidlový park!!
Reakcia na: tr3mp #50837:
Presne tak. Len s tým rozdielom, že si myslím, že aj keby sa zvýšila potreba dotácií pre nelukratívne spoje, tak celková potreba dotácií klesne. V každom prípade ale musí byť zachovaná jednotná tarifa a jednotný, integrovaný cestovný doklad, inak sa nám to tu zvrhne na ex-ZSSR ohavný maršrutkový systém.
Reakcia na: LUK #50833:
Jazdí, a pomerne veľa taxislužieb. V BA sú taxíky extrémne lacné. Pravda, musíš pripočítať nástupné, ale je to veľmi prijateľné a často to využívam.
Reakcia na: tivino #50832:
Na najvyťaženejších (a teda zrejme ziskových) linkách je samozrejme možné zaviesť ešte osobitné spoje.
Tu sú však dva možné prístupy:
- bude jednotný cestovný doklad a integrovaná doprava zabezpečovaná viacerými dopravcami. Jednotlivé linky budú dostávať príslušný podiel dotácií, keďže však bude jednotná cena a jeden organizátor, pri dotovanej doprave nebude zrejme znížená cena lístka (keďže tá by znamenala vyššie dotácie).
- druhá možnosť, noví dopravcovia budú zabezpečovať len lukratívne a ziskové linky (v špičke) na iné (možno lacnejšie) cestovné doklady. To bude znamenať odliv cestujúcich s predplatnými CL a zníženie tržieb DPB ako súčasného prepravcu. Niekto však bude musieť zabezpečovať aj menej ziskové spoje (večer, víkend), a keďže sa znížia príjmy za vyťažené časy, bude nutné rozdiel niekde doplatiť: buď vyššími dotáciami alebo vyššími cenami CL, prípadne redukcia dopravy v mimošpičkových časoch.
Toľko môj názor.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.